arjan2 schreef:Socrates schreef:Die sterke schouders kunnen dat best hebben. Daar zijn het sterke schouders voor.
'Meneer werkeloos' zal best een hoog inkomen willen, de praktijk is echter dat hij dat in de meeste gevallen niet krijgt. Dus dat 'iedereen' moet inleveren bij economische neergang is een dogma dat ik niet onderschrijf. Ik zou niet weten waarom namelijk. Omdat de sterke schouders te beroerd zijn om hun zware lasten te dragen?
Voor meneer 'werkeloos' zal een niet zo hoog inkomen een zeer sterke stimulans zijn om een baan te zoeken.
(dit verhaaltje gaat helaas niet op voor arbeidsongeschikte mensen. Daar moet dan ook onderscheid in gemaakt worden.)
wat een nonsens. denk je echt dat werklozen harder op zoek gaan naar een baan als hun uitkering nóg lager wordt? laat ik je dan uit de droom helpen... die uitkering is al dusdanig laag dat werklozen zich suf zoeken naar een baan. daar heeft de hoogte van de uitkering echter niks mee te maken want in dit land hebben uitkeringsgerechtigden een SOLLICITATIEPLICHT die streng gecontroleerd wordt.
Beetje zuur ook he.. als je mensen zou pesten met het steeds lager maken van hun inkomen, zogenaamd om ze aan te sporen nog harder naar een baan te zoeken, als die baan er helemaal niet is.
Die sterke schouders kunnen veel hebben, maar ze moeten ook niet te veel voor hun kiezen krijgen, anders zal de motivatie om 'rijk' te worden te sterk afnemen: dat is slecht voor de economie: en dus ook slecht voor de verzorgingstaat.
Maak je geen zorgen, de mens is inhalig genoeg om te allen tijde meer te willen dan hij al heeft. Of je nu sterke of zwakke schouders hebt.
Iedereen moet een gedeelte inleveren, dit percentage moet groter zijn de 'sterke schouders' maar er moet ook een 'inleverpercentage' blijven voor de 'zwakke schouders.
dat is nu al de zoveelste keer dat je dat stokpaardje opdreunt. Van WIE moet dat eigenlijk? niet van mij!