Moderator: Moderafo's
Raido schreef:God heeft alles gemaakt! Dus ook de hel, hij wist dat de Duivel ging vallen...
Yael schreef:Raido schreef:God heeft alles gemaakt! Dus ook de hel, hij wist dat de Duivel ging vallen...
Waarom staat dat dan niet in het Scheppingsverhaal? Vindt dat toch wel speculatief of het moet letterlijk in de Bijbel staan...
Misschien heeft God voor die gevallen engelen een soort ruimte geschapen afgescheiden van Hemzelf en hebben ze daar zelf (de gevallen engelen dus) de hel van gemaakt?
Bedoel als je bv. kijkt naar de aarde na de zondeval die rotzooi hebben wij erzelf van gemaakt niet God.
Yael schreef:ik denk zelf dat die pas is gekomen toen de engelen zijn gevallen, ze werden uit de hemel gestoten. Staat er nog meer over in de Bijbel dan alleen dit?
Maja de Bij schreef:Yael schreef:daar is volgens mij ook al een topic over Maja de Bij
ja, ja, weet ik, staat er toch ook?
Ofwel hij heeft net als Jezus geleden door terhellen af te dalen... dit geloof ik dus gewoon weg niet (van die site"Mijn kind, Ik zal je door Mijn Geest meenemen naar de hel, en Ik zal je vele dingen tonen die Ik wil dat de wereld weet. Ik zal vele malen aan je verschijnen; Ik zal je geest uit je lichaam nemen en je werkelijk naar de hel brengen".
Johanne schreef:Zou het idd niet zo kunnen zijn dat de hel pas 'ontstaan' is op het moment dat de duivel is gevallen zeg maar. Op dat moment kan God er toch voor gekozen hebben om een hel te maken.
Maar wie zegt trouwens dat God die hel geschapen heeft. Zou dit niet het werk van de duivel kunnen zijn..?
Maja de Bij schreef:In een ander topic werd eens verwezen naar een merkwaardige site over de hel.
http://nl.msnusers.com/openbaringOVERdeHEL/inleiding.msnw
lijkt me wel iets voor Raido.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten