Moderator: Moderafo's
Gleditsia triacantos=valse christusdoorncaprice schreef:Kerst = Christus.
Wat is een Christus-boom?
caprice schreef:Marnix schreef:Overigens vind ik dat de mensen die tegen kerstbomen zijn ook niet extra lekker mogen gaan eten met kerst, dat heeft er namelijk ook niets mee te maken.
Dat is taal naar mijn hart. Waarom heb ik al gezegd in een ander topic, maar ik quote het hier ook even:caprice schreef:Hoe kunnen wij het zo gezellig maken terwijl Christus op de aarde komt? Is er wel plaats voor eten en drinken en vrolijk zijn, maar niet voor Christus? Ons past ingetogenheid en eerbied. Want het komen naar de aarde in een beestenstal is wél de eerste trap van Zijn vernedering. En daarom mogen we ook dankbaar Zijn dat Hij nog zo laag heeft willen afdalen tot het verloren mensengeslacht.
Wat is de kerst van de wereld toch hol en leeg. Een kerstboom, kalkoen, een fles wijn. Een beetje gezelligheid, en het is weer voorbij.
Maar wie Kerst mag vieren in zijn hart mag dat doen tot in der eeuwigheid.
joepie schreef:Krijg zo af en toe het idee dat discussies elke keer opnieuw behandelt worden. Kijk maar eens hier: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=756&start=0
joepie schreef:Ik hield die discussie al toen ik jong was
En nog zijn de meningen niet veranderd, denk het nu ook niet.
Dezelfde argumenten voor als tegen komen voorbij.
En ik dacht dat het misschien handig is om die vorige discussie erbij te lezen.
Maja de Bij schreef:joepie schreef:Ik hield die discussie al toen ik jong was
En nog zijn de meningen niet veranderd, denk het nu ook niet.
Dezelfde argumenten voor als tegen komen voorbij.
En ik dacht dat het misschien handig is om die vorige discussie erbij te lezen.
Geef je mening nog maar eens een keer. Kijken wij wel in de vorige discussie of 't ie veranderd is. Als je ouder wordt, schijn je wijzer en milder te worden, dus dat checken we gelijk dan ook even...
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 36 gasten