Napoleon schreef:meschianza schreef:de ander was net mijn buurman met wat langer haar.
misschien is je buurman wel de laatst overgebleven neanderthaler![]()
Mijn buurman jaagt wel met een knuppel op onze kipjes........
Moderator: Moderafo's
Napoleon schreef:meschianza schreef:de ander was net mijn buurman met wat langer haar.
misschien is je buurman wel de laatst overgebleven neanderthaler![]()
Cybercurse schreef:Heet jouw buurman soms FrankB?
Napoleon schreef:maar evolutietheorie en evolutietheorie is 2.
de meesten hangen de neo-darwinistische evolutietheorie aan, een daarin is de rol van een God veel meer geminimaliseerd dan bij darwin het geval was.
Cybercurse schreef:Neanderthalers ed hebben al helemaal niet bestaan!John schreef:Waar komen die skeletten dan vandaan? Ontstaan door toeval
Ik heb nog nooit zo'n skelet in m'n achtertuin gevonden, jij wel?
surfer schreef:Volgens de tweede (?) wet van de entropie vervalt alles tot chaos. Dat is in duidelijke tegenspraak met een spontane ordening naar een hoger energieniveau, zoals de evolutietheorie veronderstelt.
DenKTenk schreef:Hebben evolutionisten trouwens een verklaring waarom materie de eigenschappen heeft, die het heeft?
Wie kan mij hier het antwoord op geven?
meschianza schreef:Ik heb Darwins: de afstamming van de mens. Het enige boek van hem wat ze in de bieb hadden!! En dat voor Rotterdam. In idergeval een begin.
Ik ga daar eens rustig in lezen.
Exact het idee van geleidelijke verandering gaat uit van het bestaan van iets in alle eeuwigheid. Juist daarom past evolutie het beste in een wereldbeeld waarin ook een God bestaatmeschianza schreef:Ondertussen begin ik bij het begin: wat ik tot nu weet over de evolutie:
Grijp maar in als ik iets zeg wat niet klopt:
Als er nooit niets is geweest, is er altijd iets geweest: dus eeuwigheid.
meschianza schreef:Neutronen, protonenm elektronen en atoomkernen en andere kleine elementen begonnen aan elkaar te klitten en zo ontstonden sterren en planeten.
meschianza schreef:Op een gegeven moment was er de zon, ik weet niet hoe (gaswolk van waterstof en stof waarin waterstofkernen zich splitsten in heliumkernen?) Toevallig stond de zon exact goed ten opzichte van een andere, toevallig ontstane planeet (vanwege een of andere explosie dacht ik) Hij stond geen meter te ver (dan was het leven bevroren) en geen meter te dichtbij (dan was het leven verbrand)
meschianza schreef:Maar goed, de tijd begon dus te lopen toen de eerste levende cel ontstond.
meschianza schreef:Weet ik veel hoe, maar hij [de eerste levende cel] ontstond. Vanaf die eerste eencellige organisme is er een enorme ontwikkeling ontstaan naar de natuur in het algemeen en de mens in het bijzonder, in al zijn wonderbaarlijke compexiteit, die grotendeels nog onbegrepen is.
meschianza schreef:Uit die levende cel ontstonden ...
meschianza schreef: ... de eerste vis naar amfibie naar reptiel en deze reptielen evalueerden in de loop van miljoenden jaren naar ...
meschianza schreef: ... giraffes, koalaberen, geiten, schapen, miereneters, kangoeroes, sabeltandtijgerinnen, hyena's, varkens, otters, bevers, eekhoorns, konijnen, neushoorns, walrussen, dolfijnen, gordeldieren, ...
vlinders en andere insecten ontstonden niet uit de gewervelden ...meschianza schreef: ... vlinders, ...
jameschianza schreef: ... nachtgalenen, papegaaien, kippen, ganzen, fazanten, zwanen, spechten, arenden, everzwijnen, gieren, muizen, struisvogels, herten, cavia's, bizons, antilopen, ...
Krekeltjes en andere insecten ontstonden niet uit de gewervelden; ook wormen (rondwormen, platwormen, etc) ontstonden niet uit de gewervelden ...meschianza schreef: ... krekeltjes, wormpjes, ...
meschianza schreef: ... ijsbeer en alle andere zoogdier en vogels en via de aap naar de mens. ...
meschianza schreef: ... Er ontstonden dus miljoenen nieuwe zenuwstelsels, bloedbanen, hersenstructuren, gen-structuren, spijsverteringen, ingewanden, ogen hoorsystemen, instincten, huidstructuren, geraamten, communicatietechnieken. enzovoorts enzovoorts. ...
meschianza schreef: ... Dus wij mensen stammen niet alleen van de apen, nee, als we nog verder terug gaan stammen we van de watersalamander of iets soortgelijks. Ik vind het een behoorlijk fascinerende gedachte dat miljarden jaren geleden mijn voorouders nog aan plukjes zeewier sabbelden.
meschianza schreef:Ik ben echt niet van plan om de evolutietheorie om zeep te helpen, als 20 jarig studentje. Ik geloof ook zeker wel dat er zaken wel kloppen. Over de micro-evolutie bijvoorbeeld. Maar zolang de basis, de essentie nog altijd onbewijsbaar is: namelijk het ontbreken van het bewijs dat door natuurlijke selectie en geheel nieuw soort is ontstaan,
meschianza schreef: ... dat de mens van de aap afstamt, door mutaties in de genen waardoor er een betere, hogere levensvorm ontstaat enz..
meschianza schreef: Staat heel de evolutietheorie voor mij nog steeds op losse schroeven.
meschianza schreef: Ik wil alleen opheldering over het feit waarom een leer als dit bijna overal is overgenomen door musea, media, schoolboeken en zo ook door de gewone man als zijden onbetwist en bewezen.
meschianza schreef:TErwijl dat helemaal niet het geval is.
meschianza schreef:Er steeds meer wetenschappers zijn die grote kritiek uiten tegen de evolutietheorie.
meschianza schreef:En speciaal voor groenrondballetje: de schepping was in zes dagen zelfs (nog erger)
meschianza schreef:Ik vind het een hele eer om met een wetenschapper hierover van gedachten te wisselen. Maar eerst wil ik de evolutieleer beter begrijpen.
meschianza schreef:Daarna wil ik weten wat chistelijke en niet-christelijke wetenschappers over de schepping in zes dagen zeggen.
meschianza schreef:Die Neanderthalers, daar zijn ze op terug gekomen heb ik gehoord. Dat bleken gewoon mensen al ons te zijn, misschien iets andere bouw maar er zijn geen enkele redenen om an te nemen dat het mens-apen waren. Ik heb twee verschillnde reconstructies gezien van zo'n schedel: de een was inderdaad net een aapmens, de ander was net mijn buurman met wat langer haar.
Napoleon schreef:en van de grootste problemen die ik heb met de evolutietheorie is de tijdsfactor (om de evolutie vanuit het niets tot nu te bewerkstelligen is volgens mij veel meer tijd nodig) en de ongelooflijke toevalsfactor (zoals messchianza noemt: de afstand zon-aarde, maar ook de zwaartekracht).
meschianza schreef:En ik wil meer weten van Darwin en zijn geloof in het goddelijke. Want iedereen die niet in God wil geloven zeggen dus in toeval te geloven en omhelzen opgelucht de evolutietheorie.
Als ik weet dat Darwin in God geloofde, en ook weet waar ik dat kan vinden, is dat weer een leuke opmerking om door de klas te knallen tijdens een discussie over het bestaan van God. gnagna
Napoleon schreef:maar evolutietheorie en evolutietheorie is 2.
de meesten hangen de neo-darwinistische evolutietheorie aan, een daarin is de rol van een God veel meer geminimaliseerd dan bij darwin het geval was.
meschianza schreef:Napoleon schreef:maar evolutietheorie en evolutietheorie is 2.
Hoeveel je kan leren van zo'n discussie. Ik heb echt nooit geweten dat Darwin een Schepper erkent. Erg boeiend, dat bied weer perspectief. Dus dan nemen ze wel de theorie van Darwin aan, maar het meest belangrijke aspect verwaarlozen ze: er is intelegentie nodig om uit chaos orde te maken. Er is intellegentie en kennis nodig om miljoenen, unieke, perfect werkende systemen en mechanismen te maken: ofwel leven. En een systeem werkt pas als alle onderdelen aanwezig zijn. En een systeem werkt pas als die onderdelen prima op elkaar aangesloten en op elkaar ingespeeld zijn(intellegentie) ? En een systeem werkt pas als de onderdelen uit de juiste materialen bestaan (kennis) Ja toch? Daar moet over nagedacht zijn, daar moet een brein mee bezig geweest zijn die genie is op het gebied van biologie, chemie, fysica, wiskunde, informatica en veel meer.
groenrondballetje schreef:Een tip voor jou: lees eens wat van Darwin:
1 - geleidelijk verandering (evolutie) kan niet ontstaan uit het niets.
2 - Darwin acht het onwaarschijnlijk dat evolutie toeval is (ook hier geciteerd)
groenrondballetje schreef:Napoleon schreef:maar evolutietheorie en evolutietheorie is 2.
Wat bedoel je met neo-darwinistische evolutietheorie, die van Gould als-ie goed gedobbelt heeft of die van Dawkins als zijn DNA egoistische is ...
Ik zie meer in Simon Conway Morris versie, maar dat heb ik hier al vertelt![]()
John
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten