alles geloven wat in de bijbel staat...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kees81

alles geloven wat in de bijbel staat...

Berichtdoor kees81 » 06 dec 2004 16:18

goed, op verzoek van Henkie in een nieuw topic.
zoals ik dus al zei, ik geloof best dat religie goede dingen met zich meebrengt, maar ik verbaas me over jullie houding tov de realiteit....
velen hier zijn mijn inziens teveel bezig met de bijbel. richt je ogen op wat anders dan die bundel papier en zie de realiteit. De bijbel is in mijn ogen een sprookjesboek. de helft wat erin staat vind ik grote nonsens...
de zee die zich splitst, yeah right. al zet je er 10000 wetenschappers op...
adam en eva zijn volwassen op de aarde geschapen, kom op man, geloof je het echt? leeftijd van 800 jaar... geloof je het echt?
roodkapje vind ik net zo geloofwaardig wat dat betreft. een slang die kan praten...
er staat overigens niks in over pre-historisch leven waar al vele bewijzen van gevonden zijn. dino's, holbewoners... niks daarover in de bijbel...
er komt snel een mooi stukje wetenschap hiero, niet door mij gepost overigens, want ik gok dat meneer Henkie na dit pleidooi mijn account gaat blokkeren.... daarin staan bewijzen (wetenschappelijk) met foto's van skelleten, van 'mensachtigen' van ver voordat jullie boekje bedacht is. Het is raar, dat jullie je zo vastbijten in de bijbel en niks geloven van wat allemaal wetenschappelijk is vastgelegd (en wat dus het tegendeel bewijst)... ik zou haast het woord 'hersenspoelen' gaan gebruiken. als iemand dag in dag uit tegen mij roept dat ik een hond ben blaf ik na tien jaar ook. ik blijf het een vreemd iets vinden dat mensen gewoon alles geloven wat ze verteld word door de bijbel...
ik zeg niet dat er NIETS klopt.... maar er lopen toch een boel dingen flink scheef in dat boek wat mij betreft.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 06 dec 2004 16:20

even geknipt uit het vorige topic kees
kees81 schreef:
hijwel schreef:dan heb jij onze God nog nooit ontmoet!

misschien wel, maar ik weet niet hoe hij eruit ziet dus kan ik dat niet weten.

In de bijbel staat: dat je je in vol vertrouwen moet overgeven aan God. Dan zal je Hem zelf gaan ervaren!

ik bedoel, mensen kunnen zeggen. God bestaat niet! Maar voor mij is het een 100% realiteit dat God bestaat.

Er was eens een man die zei: ik geloof niet in het bestaan van monoculen. Ow zei de andere man! Ik heb ze toch echt gezien. Als je ze ook wilt zien moet je door deze microscoop kijken. Ach zei de man, die dingen bestaan toch niet dus dat vindt ik niet nodig hoor! Hij draaide zich om en liep weg!

ja, als je God niet wilt zien, wilt ervaren, wilt voelen, niet in wilt laten in je leven zul je Hem nooit ervaren. Lees de bijbel eens, bezoek eens een kerkdienst en ik weet zeker dat God ook tot jou spreekt!

Als je werkelijk wilt weten of God bestaat, moet je Hem ook gaan zoeken!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 dec 2004 16:21

Als iets niet iemands referentiekader is, kun je iemand niet overtuigen dat iets wel is of iets niet is. Zo kun jij Kees nooit overtuigen dat de bijbel waar is.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 06 dec 2004 16:23

Wetenschap is ook een vorm van geloof.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 dec 2004 16:27

Zeker, maar totaal anders dan geloven God en de bijbel, omdat dit niet geheel rationeel te verklaren is.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 06 dec 2004 16:27

Sabra schreef:Als iets niet iemands referentiekader is, kun je iemand niet overtuigen dat iets wel is of iets niet is. Zo kun jij Kees nooit overtuigen dat de bijbel waar is.

ik probeer niet te overtuigen..
Ik probeer aan te geven dat als je God wil vinden, dat je dan naar Hem moet gaan zoeken. En wij weten vanuit onze bijbel dat kees Hem dan ook zal vinden.

kees81

Berichtdoor kees81 » 06 dec 2004 16:29

Pieter schreef:Wetenschap is ook een vorm van geloof.

wetenschap is bewijzen... hoe willen jullie bewijzen dat adam en eva de eerste mensen waren, dat de zee zich kan splijten....

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 06 dec 2004 16:31

Geloof laat zich niet bewijzen; dan is het immers geen geloof meer.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 dec 2004 16:32

Dat is nu de essentie van het geloof Kees. Je kunt niet wetenschappelijk bewijzen dat een zee zich kan splitsen. Maar als je gelooft in de almacht van God dan is dat voldoende bewijs om te geloven in een gespleten zee.

Hetzelfde geldt voor de schepping van Adam en Eva. Ik kan echter niet aantoonbaar bewijzen dat God dat gedaan heeft.

Maar nu even een vraag aan jou: Hoe is volgens jou het leven op aarde ontstaan?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 06 dec 2004 16:32

Pieter schreef:Geloof laat zich niet bewijzen; dan is het immers geen geloof meer.

God bewijst zichzelf wel! Hij maakt zichzelf bekend aan iedereen die Hem wil ontmoeten!

DavidOpposite

Berichtdoor DavidOpposite » 06 dec 2004 16:33

Kees, wetenschap is zeker een vorm van geloof. Wetenschappers van vroeger waren er immers heilig van overtuigd dat de aarde plat was. Dat konden ze ook bewijzen.

Wetenschappers zullen het nooit toegeven, maar de wetenschap is niet zo vaststaand als men denkt. Daarom veranderen stellingen en hypothesen steeds.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 06 dec 2004 16:34

hijwel schreef:
Pieter schreef:Geloof laat zich niet bewijzen; dan is het immers geen geloof meer.

God bewijst zichzelf wel! Hij maakt zichzelf bekend aan iedereen die Hem wil ontmoeten!

Natuurlijk, hijwel. Maar zaken zoals Kees noemt, zijn niet wetenschappelijk te bewijzen. De schepping, daar geloof je in of niet. De doortocht door de zee idem. Ik doel uiteraard op dat soort zaken.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 dec 2004 16:35

Hoe wil je ooit iets bewijzen waar geen mens bij geweest is?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kees81

Berichtdoor kees81 » 06 dec 2004 16:36

Sabra schreef:Maar nu even een vraag aan jou: Hoe is volgens jou het leven op aarde ontstaan?

in elk geval niet doordat twee compleet volgroeide mensen ineens rondhuppelden en allerlei dingen deden. de mens stamt af van de aapachtigen, daar zijn al toonbare bewijzen van gevonden (die één van mien moaten bij elkaar aan het schrapen is...).

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 06 dec 2004 16:36

Pieter schreef:
hijwel schreef:

Natuurlijk, hijwel. Maar zaken zoals Kees noemt, zijn niet wetenschappelijk te bewijzen. De schepping, daar geloof je in of niet. De doortocht door de zee idem. Ik doel uiteraard op dat soort zaken.

het geloven in God is de kern van het geloven in de bijbel. Dus vandaar dat Hij bij God moet beginnen om echt te kunnen zien of onze God bestaat!

Terug naar “Archief”