bekering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

taco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor taco » 06 dec 2004 02:03

gerschwin.. dat snap ik even niet..

Geplaatst: Wo Dec 01, 2004 9:43 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Gershwin schreef:
Met Christus gestorven, begraven en opgestaan: wat de doop symboliseert. Opstaan vóór te sterven? Misschien voer voor de volwassendoop-discussie...

Idd voer voor die discussie. Het is een punt waar ik momenteel dus echt niet uit kom!

peterd, kun je even toelichten? ik ben namelijk als volwassene gedoopt. dat was een tijdje nadat ik me bekeerd had.

ik was op een gegeven moment diep in de put maar kon wel naar een evangelische gemeente. uiteindelijk heb ik dat niet gedaan. ik kreeg een brief van mijn opa die dat maar niets vond en de volwasen doop was een klap in het gezicht van mijn ouders omdat ik als baby gedoopt was. uiteindelijk heb ik dus maar de kerk verlaten vanwege die hypocrysie en ik ben drugsdealer geworden. nadat ik op een heftig moment van mijn leven weer voor de keus stond om te kiezen: voor God en met uitzicht op een nieuw leven zonder ellende en drugs of terug in de shit.. ik koos het eerste en het heeft mij geen moment tekort gedaan!! ik heb me aangesloten bij een evangelische gemeente en mij laten dopen. dat was een duidelijke keuze voor God.

ik weet dat een heel aantal refo's niet zo blij met de volwassen doop zijn. vooral ouderen hebben er moeite mee. maar het is wel bijels verantwoord: bekeer u en laat u dopen. daarentegen is de kinderdoop dat niet. die baseert zich alleen op een plaatsvervangende besnijdenis en een besluit en getuigenis van de ouders het kind op te voeden met Gods leiding (wat op zich niet slecht is).

iemand een mening?

ik hoor t graag.

drake_anubis@hotmail.com

PeterD

Berichtdoor PeterD » 06 dec 2004 10:20

taco schreef:
peterd, kun je even toelichten? ik ben namelijk als volwassene gedoopt. dat was een tijdje nadat ik me bekeerd had.

Daar is een ander topic over.
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=8675

Dat lijkt me meer de plaats er voor.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 06 dec 2004 14:40

hoorde gister een mooie uitspraak in de preek, de voorganger vatte het zo samen:

geloven is jezelf laten vallen in de handen van de Heer!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”