Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 25 nov 2004 11:36

Mariamagdalena schreef: Er zijn knelpunten, jazeker, maar het is overwegend gunstig gesteld met het christelijk huwelijk.

Wil niet twistziek ofzo overkomen, maar noem eens een knelpunt uit hget onderzoek.
What a wonderfull girl!!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 25 nov 2004 12:51

peentje schreef:
Mariamagdalena schreef: Er zijn knelpunten, jazeker, maar het is overwegend gunstig gesteld met het christelijk huwelijk.

Wil niet twistziek ofzo overkomen, maar noem eens een knelpunt uit hget onderzoek.

Ik heb zelf dat onderzoek niet gedaan, maar dat stond in Eva.

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 25 nov 2004 14:19

Mariamagdalena schreef:
Ik heb zelf dat onderzoek niet gedaan, maar dat stond in Eva.

Hebben ze een website?
What a wonderfull girl!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 nov 2004 15:29

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 nov 2004 20:30

Geinig... Dat komt misschien omdat christelijke mensen minder vergelijkingsmateriaal hebben... Doordat ze maar met 1 persoon seks hebben is dat vaak gewoon goed. Hadden ze echter al een flinke lijst met seks-partners dan ga je al snel lager cijferen... ;) :mrgreen: denk ik...

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 25 nov 2004 20:38

aha, dus jij raadt ook monogamie aan begrijp ik? :wink:
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 nov 2004 20:43

Mwah... Ik heb nooit gezegd dat ik voor polygamie ben. Maar ik ben niet tegen seks voor het huwelijk... Seks voor het huwelijk staat niet per definitie voor polygamie...

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 25 nov 2004 20:49

kurtyo schreef:Mwah... Ik heb nooit gezegd dat ik voor polygamie ben. Maar ik ben niet tegen seks voor het huwelijk... Seks voor het huwelijk staat niet per definitie voor polygamie...

hm... juist, tot dat onderscheid ben ik ook in staat ja. :wink:
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Lith-
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lith- » 25 nov 2004 23:42

Sex voor het huwelijk? ik zou zeggen als je het allebei wil waarom niet?

seks is leuk, even simpel gezegd, intiem zijn met iemand waarvan je houdt is leuk, toch? ik denk dat ik dat wel zo kan stellen. een argument om het niet te doen zou kunnen zijn omdat je pas na het huwelijk officieel van plan bent om altijd bij elkaar te blijven, maar is het dan erg om met meerdere mensen seks gehad te hebben in je leven? Natuurlijk niet met meerdere mensen tegelijk, ik vind trouw in een relatie erg belangrijk, wanneer je in eenzelfde periode met meerdere mensen seks hebt lijkt de liefde niet het motief te zijn. Maar veel mensen zullen in hun leven meerdere liefdes kennen. Ik zie niet in waarom het slecht is als twee mensen die verliefd zijn het met elkaar zouden doen, ze schaden hier toch niemand mee? je moet het niet doen als je er niet klaar voor bent, als je niet het gevoel hebt dat je je intimiteit met die persoon wil delen maar als je dat wel wil...wat zou je dan tegen moeten houden

en om seks te beperken tot echt de penetratie vind ik onzin, het gaat natuurlijk om het gevoel en het idee dat er achter zit, niet om het daadwerkelijk technische seks hebben of een andere manier van bevrediging te gebruiken..

Deze post geeft aardig weer wat ik bedoel:

just_mary schreef:Hoe dan ook, het is gemakkelijker gezegd dan gedaan...
En zeker als je al langer een relatie heb, dan wordt het steeds moeilijker. Je groeit zowel geestelijk en lichamelijk steeds meer naar elkaar toe en op een gegeven moment ben je er aan toe om 'het' te doen (nee, dat is niet na twee maanden en als je 16 jaar bent :( ). Niet dat het goed is, maar het is zo natuurlijk, iets waar je naartoe groeit, en dan zeg je niet meer zo gemakkelijk nee... Ook al is sex voor het huwelijk niet goed te praten, het is iets wat in een goede relatie gebeurt uit liefde, maar op het verkeerde moment...

op het gebied van hoe seks ontstaat althans, als 2 mensen naar elkaar toe groeien, van elkaar houden en ... nou ja het is duidelijk wat ik bedoel..is dat dan niet juist iets moois? wat maakt het slecht?

dat kinderen van 12 weet-ik-het-niet-wat met elkaar uithalen terwijl ze lekaar amper kennen vind ik vreemd en ja ergens slecht, want ik denk dat zij hier later zelf spijt van krijgen seks is iets bijzonders en je moet het niet verpesten door het net zo dagelijks als een handdruk te maken, maar als je er aan toe bent, is het wat mij betreft prima.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 nov 2004 15:49

Lith-, het is misschien niet meteen slecht te noemen, maar toch zijn er genoeg mensen die ervoor kiezen om te wachten tot ze getrouwd zijn. De een legt de grens daarbij anders dan de ander. Maar ik heb de indruk dat je dit topic niet echt gelezen hebt, er zelfs niet even door gebladerd hebt, want anders zou je een heleboel argumenten hebben gelezen om geen seks te hebben voor je getrouwd bent.

rosechild
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rosechild » 05 dec 2004 18:49

even een vraagje; stel...je wacht je met de daad tot je getrouwd bent en stel het klikt sexueel gezien totaal niet met je partner, wat dan?
bedoel, zo fout is het toch niet als je een beetje "experimenteerd"?
gods hand creeërt prachtige dingen

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 dec 2004 21:42

rosechild schreef:even een vraagje; stel...je wacht je met de daad tot je getrouwd bent en stel het klikt sexueel gezien totaal niet met je partner, wat dan?

En wat versta jij onder 'seksueel niet klikken'?

André

Berichtdoor André » 05 dec 2004 21:53

rosechild schreef:even een vraagje; stel...je wacht je met de daad tot je getrouwd bent en stel het klikt sexueel gezien totaal niet met je partner, wat dan?

Hoe hoog staat deze vraag bij jou op de ranglijst, m.b.t. het leren kennen van elkaar?

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 06 dec 2004 06:53

Als voor de rest wel alles klikt zou je diegene dan dumpen omdat de sex niet naar je zin is? volgens mij moet je daar ook in groeien!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 dec 2004 11:24

Pivo schreef:

Als voor de rest wel alles klikt zou je diegene dan dumpen omdat de sex niet naar je zin is? volgens mij moet je daar ook in groeien!

precies:

het kan allerlei redenen zijn dat het sexueel verkeer voor een van de beide een best groot probleem kan zijn. (incest etc.).

Terug naar “Archief”