Mariamagdalena schreef: Er zijn knelpunten, jazeker, maar het is overwegend gunstig gesteld met het christelijk huwelijk.
Wil niet twistziek ofzo overkomen, maar noem eens een knelpunt uit hget onderzoek.
Moderator: Moderafo's
kurtyo schreef:Mwah... Ik heb nooit gezegd dat ik voor polygamie ben. Maar ik ben niet tegen seks voor het huwelijk... Seks voor het huwelijk staat niet per definitie voor polygamie...
just_mary schreef:Hoe dan ook, het is gemakkelijker gezegd dan gedaan...
En zeker als je al langer een relatie heb, dan wordt het steeds moeilijker. Je groeit zowel geestelijk en lichamelijk steeds meer naar elkaar toe en op een gegeven moment ben je er aan toe om 'het' te doen (nee, dat is niet na twee maanden en als je 16 jaar bent). Niet dat het goed is, maar het is zo natuurlijk, iets waar je naartoe groeit, en dan zeg je niet meer zo gemakkelijk nee... Ook al is sex voor het huwelijk niet goed te praten, het is iets wat in een goede relatie gebeurt uit liefde, maar op het verkeerde moment...
rosechild schreef:even een vraagje; stel...je wacht je met de daad tot je getrouwd bent en stel het klikt sexueel gezien totaal niet met je partner, wat dan?
bedoel, zo fout is het toch niet als je een beetje "experimenteerd"?
rosechild schreef:even een vraagje; stel...je wacht je met de daad tot je getrouwd bent en stel het klikt sexueel gezien totaal niet met je partner, wat dan?
Pivo schreef:rosechild schreef:even een vraagje; stel...je wacht je met de daad tot je getrouwd bent en stel het klikt sexueel gezien totaal niet met je partner, wat dan?
Als voor de rest wel alles klikt zou je diegene dan dumpen omdat de sex niet naar je zin is? volgens mij moet je daar ook in groeien!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten