joepie schreef:Wat is nu eigenlijk bekeerd zijn?
Ik denk dat als je niet naar het avondmaal gaat na je belijdenis dat je dan Jezus offer niet serieus neemt. Dat je dan geen gehoor geeft aan de roep die Hij dan doet. Hij nodigt je uit om met Hem Zijn offer te gedenken en je zegt gewoon dat je niet komt! Hij heeft voor jou aan het kruis geleden en zegt: Komt eet en drinkt en gedenkt, aan Mijn lichaam wat voor JOU gebroken is, aan Mijn bloed wat vergoten is voor jouw zonde!
Eet en drinkt, en gedenkt en geloofd dat het is tot een volkomen verzoening van al je zonde!
Wie durfd er dan nog te blijven zitten omdat hij zichzelf nog niet bekeerd acht? Er wordt niet naar je bekering gevraagd, maar of je geloofd.
Dat niet jij iets moet doen, maar dat Christus het heeft gedaan.
Hier maak je een grove fout!
Er wordt juist naar je bekering gevraagd!Als je dat bent geloof je namelijk écht.
Ik geloof ook, nét als jou.Dat is helaas niet genoeg om bekeerd te zijn, en zodoende het échte geloof te hebben.
Het is ook erg makkelijk om te zeggen dat je gelooft.Echt geloven ligt echter wel wat anders.
Ik denk ook dat wanneer je bekeerd bent en je gaat niet aan het avondmaal, het niet zo erg is dan wanneer je onbekeerd aangaat.Dan eet en drink je jezelf namelijk een oordeel.
Je dénkt dan het ware geloof te hebben, maar zit daar echter als een Judas.Voor de mensen kun je je dan wel mooi voordoen, maar voor God niet.
Jij wil dus ook zeggen dat wanneer je belijdenis doet dat je dan bekeerd bent?Erg dom.Je kan gewoon ff het wáre geloof aannemen denk je?
Niets is minder waar.
Zou handig zijn als t zou kunnen.Dan was ik ook bekeerd.
Maar, in jou ogen zou ik denk ik ook bekeerd zijn dus.O nee, ik heb geen belijdenis gedaan.
En als je belijdenis doet, doe je dat voor de kerk, en niet voor God.
Dat doe je pas als je bekeerd wordt.Dan belijd je je zonden aan Hem.Dan doe je pas écht belijdenis, en dat is heel wat anders dan in een wereldse kerk.In een kerk belijdenis doen, doe je om bij een kerkgenootschap te horen.De wáre kerk is niet een van de vele kerkgenootschappen die er hier, en over heel de wereld zijn.Dat een kerk van alle tijden en plaatsen.