Moderator: Moderafo's
FrankB schreef:Terwijl de rest van de mensheid het over de evolutieleer heeft hebben fundamentele christenen het nog steeds over de evolutietheorie. Terwijl de hele wetenschap de evolutieleer aanhangt blijven christenen vasthouden aan het scheppingsverhaal. Immers, als dat niet waar blijkt te zijn, wat is er dan nog waar van de rest van het oude testament?
Het aangehaalde stuk is ook weer vanuit een christelijk standpunt geschreven, dus bevooroordeeld.
Zoals ik enkele dagen geleden las: "het ontkennen van de evolutieleer staat gelijk aan het beweren dat auto's op erwtensoep rijden."
Zoals ik enkele dagen geleden las: "het ontkennen van de evolutieleer staat gelijk aan het beweren dat auto's op erwtensoep rijden."
meschianza schreef:Aan hen bij wie de (bijna overal geaccepteerde) evolutietheorie als een donkere wolk boven het geloof in God hangt:
Velen verkeren in de illusie dat de evolutietheorie berust is een grote hoop onweerlegbare feiten. Niet is minder waar! Zelfs Darwin schreef aan een collega dat zijn boek Oorsprong der Soorten 'Verschrikkelijk hypothetisch' is.
meschianza schreef:Er zijn steeds meer evolutionisten die de moed hebben om toe te geven hoe wankel de evolutietheorie in werkelijkheid is. In tegenstelling wat op scholen, musea en media verkondigt wordt, is het een theorie die wordt gekenmerkt door onoplosbare problemen. Het is een leer die gebaseerd is op een reeks veronderstellingen zonder bewijsgrond. Ze is dermate ongegrond, dat wereldwijd duizenden wetenschappers haar afwijzen als volkomen dwaasheid. Deze theorie mist niet enkele onweerlegbare bewijzen; ze gaat zelfs regelrecht tegen de werkelijk wetenschappelijke feiten in.
meschianza schreef:Bron: Er klopt niks van! Onthutsende onthullingen over de evolutietheorie, David Sorensen.
4 leuke citaten heb ik samengevat:
[i]Je moet je realiseren dat alle levende organismen op onze planeet volmaakte totaal concepten zijn. Ingenieuze meesterwerken, samengesteld tot perfect werkende systemen. (van het wormpje tot de olifant, de dolfijn tot de havik) (..) Het is absurd te denken dat de miljoenen verbazingwekkende complexe en volmaakte systemen en mechanismen in de natuur door louter toevallige genetische fouten tot stand zijn gekomen. (..) Mechanismen werken pas wanneer alle onderdelen perfect aanwezig zijn, daarom is het onmogelijk dat organen stap voor stap tot stand gekomen zijn.
meschianza schreef:In het begin was er niets (..)
meschianza schreef:Bovendien ontkent de evolutietheorie het belangrijkste aspect van de mens: ons innerlijk waaruit liefde, creativiteit, dromen en verlangens voortkomen. We kunnen nadenken, begrijpen, hopen, fantaseren, innerlijke pijn lijden. We zijn geen intelligent geworden dier, we zijn mensen! De mens is geschapen naar het beeld van God, en daarmee buitengewoon kostbaar en geliefd.
meschianza schreef:Ik zou het hele boek wel over willen typen!! Maar lees het eens. Ben benieuwd wat anderen er van vinden.
meschianza schreef:ongeacht hoe talrijk ze zijn, uit mutaties komt geen enkele vorm van evolutie voor. Mutaties doen zich voor in elke populatie, van bacterie tot mens. Daarover kan geen twijfel bestaan. Maar voor de evolutionist ligt de essentiele elders: in het feit dat mutaties niet samengaan met de evolutie.
-- Pierre-paul Grasse, universiteit van parijs (voormalige preseident van de franse academie voor wetenschappen)
mutaties zijn toevalsveranderiongen in de genen en kunnen daardoor niet anders dan leiden tot het verlies van informatie. Er is geen enkele positieve mutati bekend, en de meeste mutaties zijn duidelijk een vermindering van kwaliteit.
-- David Rosevear, Creations Science Movement--
meschianza schreef:Als er evolutie heeft plaatsgevonden, moet ze gepaard zijn gegaan met ontelbare overgangen tusssen diverse soorten planten en dieren. toch zijn er in de fossiele verslag niet van zulke tussenvormen te vinden. evolutionisten wringen zich in allerlei bochten om uit te leggen hoe dieren kunnen afstammen van zogezegd gemeenschappelijke voorouders, zonder enig fossiel spoor na te laten.
--- Dr. John Morris (president van Institute for Creation Research, USA)
meschianza schreef:Zoals ik enkele dagen geleden las: 'De kans dat het leven op aarde zomaar is ontstaan is ongeveer even onwaarschijnlijk als een tornado uit een schroothooop een boeing 747 zou bouwen. (Fred Hoyle, astronoom)
meschianza schreef:Als je me een boek wil aanraden: graag!
meschianza schreef:Tot die tijd ben ik, in al mijn bevooroordeelde simplisme, er 100% van overtuigd dat een onmetelijke intelligentie de aarde heeft gevormd en al wat daarin is. Een macht die ons menselijke verstandje en de aardse dimensie ver te boven gaat. Amen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten