Waarom gaat iedereen dood!!!!!!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 03 dec 2004 10:33

Raido schreef:Net alsof God elke pijn verzacht, doet het nu nog pijn? waarschijnlijk niet, daar zorgt God blijkbaar ook voor

Als je verwacht dat God ieder pijntje dat we hebben weg gaat nemen als we er om bidden dan heb je toch een verkeerd beeld van God. Hij is geen slaaf die doet wat wij Hem gebieden. Het gaat om de manier waarop we tot Hem komen. En misschien dat Hij dan ook wel pijn wegneemt als je dat hebt, maar wie zijn wij om Hem dat voor te schrijven.

Waarom laat God dit alles gebeuren? Om je dichter bij Hem te brengen. Je hebt vroeger vast wel strafgehad van je ouders. Waarom straften ze je? Niet alleen omdat je iets verkeerds gedaan had, maar vooral uit liefde voor jou, omdat ze niet wilden dat je het weer zou doen, omdat ze het beste met je voor hadden. Zo is het ook met God. Hij heeft het beste met je voor en wil je graag helpen. Maar dan moet je wel eerlijk bekennen dat je fout zit en dat je Hem nodig hebt om dicht bij Hem te komen. Dan zal Hij je ook helpen in je verdriet en in je vragen en twijfels.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 dec 2004 10:36

inderdaad, en wij geloven dat God alles bestuurd, dus ook de genezing ;-)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 03 dec 2004 11:35

Raido schreef:inderdaad, en wij geloven dat God alles bestuurd, dus ook de genezing ;-)

Inderdaad, maar dat hoeft niet te betekenen dat God dan maar iedereen moet genezen die ziek is of pijn heeft of wat dan ook. God kan ook iemand lichamelijk ziek laten, zodat hij/zij naar God toe gaat en in Hem gaat geloven en het alleen van Hem verwachten, zodat hij/zij geestelijk wel "genezen" wordt.

Ik weet het, wij mensen willen altijd zo graag dat God precies doet wat wij graag willen en liefst ook direct. En als dat niet gebeurt geven we God vaak de schuld, daar heb ik zelf ook last van. Maar dat komt mijns inziens meer door een verkeerd beeld van God en een verkeerde houding ten opzichte van hem, dan door wie God is.

Kijk eens naar Job. Hem werd alles ontnomen. Ik denk dat jij in een vergelijkbare situatie zit, nu al die mensen overlijden. Job heeft ook geschreeuwd naar God, gehuild, hij heeft zelfs zijn geboortedag vervloekt. Hij zat ook boordevol vragen en twijfels waarom God hem dat aandeed/toeliet. Toch bleef hij erop vertrouwen God zo machtig was dat Hij hem eruit kon helpen en dat deze weg met hem uiteindelijk toch de goede was. En daarom is hij ook zo rijk gezegend aan het eind. Dus blijf alsjeblieft vertrouwen op God, ook al zie je nu niets van Hem. Blijf bidden, roepen, maar bovenal vertrouwen... En stel je open voor Zijn aanwezigheid, Zijn genezing. Probeer alles wat dat zou kunnen verhinderen (twijfels, wrok tegen God, ongeloof etc) van je af te zetten.
Afbeelding

drugXfree

Berichtdoor drugXfree » 03 dec 2004 11:36

Dan zal ik de biologielessen die ik op de middelbare school heb geleerd maar snel vergeten.
of toch niet, want Hij stuurt de biologieleraar ook...

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 03 dec 2004 11:38

drugXfree schreef:Dan zal ik de biologielessen die ik op de middelbare school heb geleerd maar snel vergeten.
of toch niet, want Hij stuurt de biologieleraar ook...

Of Hij liet het toe.... daar zit verschil in.
Afbeelding

sela

Berichtdoor sela » 03 dec 2004 11:43

wat hydro beschrijft is iets in het geloof wat ik persoonlijk soms heel moeilijk kan doorgronden...:

"Laat Hij Zijn woord niet altijd direct in vervulling gaan?
Laat Hij weleens op zich wachten?

Jazeker.

Het kan soms benauwend lang duren voordat God Zijn
belofte vervult, zodat wij moeten zuchten: de HEERE
heeft ons verlaten, de HEERE heeft ons vergeten.

Zag de HEERE de nood van Zijn volk dan niet? O, Zijn
Vaderhart heeft geschreid bij het aanschouwen van de
nood van de Zijnen.

En toch vertoeft Hij.

Want eerst moet een toestand zo ondragelijk zijn en hun
nood zo hoog, dat ze gaan beseffen: ‘wij gaan ten onder
als God ons niet red, we moeten komen met smeking’.

Tot zolang toeft de HEERE.
Kwam het in uw leven al zover?
Riep ge al tot God uit diepten van ellenden?
Werd uw nood zo groot dat ge uw ziel in een angstschreeuw
uitgoot voor de HEERE?

Mogen het uw woorden zijn."

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 03 dec 2004 11:48

sela schreef:wat hydro beschrijft is iets in het geloof wat ik persoonlijk soms heel moeilijk kan doorgronden...:

Ik kan het ook vaak niet doorgronden. Maar ik probeer erop te blijven vertrouwen dat het toch het beste is wat God met ons doet. Ook al is dat soms pijnlijk. Heb zelf ook wel van die momenten gehad waarvan ik me afvroeg, wat kan Gods bedoeling hier mee zijn. Eerst geeft Hij iets zodat je dat als gebedsverhoring ziet (verkering bijv) en na verloop van tijd neemt Hij het je weer af (als bijv verkering uitgaat). Toch heb ik gemerkt dat het voor mijzelf goed is geweest, die momenten te hebben gehad. Zit nu ook middenin zo'n situatie waarvan ik niet echt begrijp waarom het zo moest gebeuren...
Afbeelding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 03 dec 2004 13:14

´t is een bekend gevoel...
Drie jaar geleden overleed een leerling van een mbo-school die onder het zelfde bestuurd als die waar ik toen op zat viel. Er werd een herdenking voor haar georganiseerd. Tijdens deze herdenking kreeg een van de leraren een hartstilstand en overleed. een paar maanden later, vlak voor de zomer, verongelukt een concierge (middelbare school) die met vrienden een motortoer maakte. Een half jaar later, kort voor kerst, verongelukten 5 jonge mensen uit een dorp boven Groningen, hadden allemaal banden met een van deze scholen of zaten erop. In de herfstvakantie van het volgende schooljaar overleed de vader van 2 leerlingen en een oudleerling na een lange ziekte. 5 maanden later overleed zijn oudste dochter plotseling. Nog geen jaar later verongelukte op schokkende wijze een leerling van de mbo-school. Rond diezelfde tijd werd bekend dat een jonge leraar, getrouwd en pas vader, een hersentumor heeft, tot nu toe mag hij nog steeds bij zijn gezin zijn.
Je blijft je afvragen waarom. Vooral als het gaat om meerdere mensen of om een heel plotseling geval, vooral bij jongeren. Na een tijdje slijt het, krijgt het een plekje. Begrijpen, nee, dat zit er niet in. De gevoelens worden minder pijnlijk, maar weg gaan ze nooit. Wat helpt om te accepteren is het vertrouwen, het weten, het hopen dat deze mensen God hebben gekend, en dat dit in Gods plan past... Een vast geloof en een zeker weten dat Hij alles in zijn Hand heeft... meer kan ik niet
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 03 dec 2004 14:10

Raido schreef:Ik weet het Acire, ken de jij Hanno Barten ook?

Het was ook een vriend van mijn broertje....

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 dec 2004 14:28

ja ... ik snap God ook niet ...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 03 dec 2004 14:29

Raido schreef:ja ... ik snap God ook niet ...

zou ook niet terecht zijn.....

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 dec 2004 14:54

niet letterlijk ;-) ach ... er zal wel weer een bedoeling mee zijn :S

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 03 dec 2004 16:32

Raido schreef:ja ... ik snap God ook niet ...

En ik snap werkelijk geen KONT van God!!! Kvind het echt vreselijk moeilijk wat er allemaal rond me gebeurd!! Moeilijk te geloven dat mij dat allemaal 'uit zijn Vaderhand toebeschikt word'..

En toch...ik hou van Hem!!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 03 dec 2004 16:34

Dat komt omdat iemand jou het waanbeeld heeft gegeven dat alles wat er gebeurt op deze wereld uit de hand van God komt. Dat is dus niet zo.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 03 dec 2004 16:46

Sabra schreef:Dat komt omdat iemand jou het waanbeeld heeft gegeven dat alles wat er gebeurt op deze wereld uit de hand van God komt. Dat is dus niet zo.

Staat in de catechismus... over de voorzienigheid.
Maar uum...als het niet van God komt, waar komt het dan vandaan, en waar baseer je dat op?

Terug naar “Archief”