Ruzie in relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 dec 2004 05:06

Markie schreef:Ik ben gewoon van mening dat wanneer je iets niet leuk vind je het gewoon moet zeggen tegen je geliefde.Ook al is er risico op een meningsverschil of een ruzietje.

Als je geliefde bv naar één of andere voorstelling wil, wat jij totaal niet leuk vind.Wanneer ze dat vraagt kun je gewoon ja zeggen, en met tegenzin meegaan, óf nee zeggen en het risico lopen op een meningsverschil of een ruzietje.

Meestal zal dat niet zo zijn dat er over zoiets ruzie ontstaat, maar denk je bv, wanneer ik nee zeg lóóp ik risico op een ruzie, moet je het tóch wel doen.
Het begint met zo'n kleinigheidje vaak, maar na verloop van tijd krop je dan alles op, en loopt het een keer uit de hand.

Had dat 2 jaar eerder gezegd, dan was ik nu geen vrijgezel :) 8) je hebt gelijk, maar doe dat maar eens als je een beetje fijngevoelig bent en de ander wilt sparen...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 dec 2004 12:02

Sinds wanneer ben jij vrijgezel dan Gershwin?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 dec 2004 15:02

Gershwin schreef:Had dat 2 jaar eerder gezegd, dan was ik nu geen vrijgezel :) 8) je hebt gelijk, maar doe dat maar eens als je een beetje fijngevoelig bent en de ander wilt sparen...

Dat kan idd erg lastig zijn.. Ligt er ook aan waarom je de ander wilt sparen. Uit gemakzucht, of omdat er belangrijker dingen zijn, of whatever? Bij mijn ex was het zo dat ik niet alles direct bekritiseerde omdat ze best onzeker was en je gewoon weet wat de gevolgen ervan kunnen zijn. Je moet je natuurlijk nog wel veilig voelen in een relatie. Ik weet eigenlijk nog steeds niet echt wat een betere oplossing is.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 dec 2004 15:53

Lalage schreef:Sinds wanneer ben jij vrijgezel dan Gershwin?

Sinds dinsdag, maar dat was volgens mij al duidelijk... :)

Goodbye.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 02 dec 2004 16:51

Gershwin schreef:
Markie schreef:Ik ben gewoon van mening dat wanneer je iets niet leuk vind je het gewoon moet zeggen tegen je geliefde.Ook al is er risico op een meningsverschil of een ruzietje.

Als je geliefde bv naar één of andere voorstelling wil, wat jij totaal niet leuk vind.Wanneer ze dat vraagt kun je gewoon ja zeggen, en met tegenzin meegaan, óf nee zeggen en het risico lopen op een meningsverschil of een ruzietje.

Meestal zal dat niet zo zijn dat er over zoiets ruzie ontstaat, maar denk je bv, wanneer ik nee zeg lóóp ik risico op een ruzie, moet je het tóch wel doen.
Het begint met zo'n kleinigheidje vaak, maar na verloop van tijd krop je dan alles op, en loopt het een keer uit de hand.

Had dat 2 jaar eerder gezegd, dan was ik nu geen vrijgezel :) 8) je hebt gelijk, maar doe dat maar eens als je een beetje fijngevoelig bent en de ander wilt sparen...

Ik deed het eerst ook zoals jij deed.Dat is dus ook een paar keer misgelopen.Misschien was het niet de enige reden maar het werkt er wel aan mee.Daarom denk ik dat je het toch beter zo kunt doen.

Sterkte de komende tijd!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 dec 2004 16:54

Dank je :D ik heb in elk geval geleerd 8)

Goodbye.

rosechild
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rosechild » 05 dec 2004 19:04

Cybercurse schreef:Ruzie is goed, dan kun je het namelijk goedmaken ;)

zozo en hoe maak je het goed dan? als je nog niet getrouwd bent?
gods hand creeërt prachtige dingen

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 05 dec 2004 19:22

rosechild schreef:
Cybercurse schreef:Ruzie is goed, dan kun je het namelijk goedmaken ;)

zozo en hoe maak je het goed dan? als je nog niet getrouwd bent?

praten misschien?

rosechild
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rosechild » 05 dec 2004 19:40

en als je dat doet dmv praten geef je er een veel bedoelend :wink: achter...?

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 05 dec 2004 20:03

rosechild schreef:en als je dat doet dmv praten geef je er een veel bedoelend :wink: achter...?

waarom zou praten niet met een knipoog kunnen gebeuren?

rosechild
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rosechild » 05 dec 2004 20:24

precies praten met een knipoog...meid houd jezelf toch niet zo voor de gek en denk een na, alsjeblieft

sela

Berichtdoor sela » 05 dec 2004 20:41

lieve rosechild,

in m'n digirelatie :wink: met jou :wink: heb ik best ff zin in een soort :wink: ruzie... :wink: :wink:

hm.. je kunt hier wel ff als niet gelovige je mening komen verkondigen, maar daarmee ga je wel voorbij aan het feit dat hier serieus gereageerd wordt op topics.
mischien is het wat om de topics door te lezen. anders staat je mening er zo plopverloren raar tussen en zijn we geen gelijkwaardige partij...

vrede,
sela :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 dec 2004 21:37

rosechild schreef:precies praten met een knipoog...meid houd jezelf toch niet zo voor de gek en denk een na, alsjeblieft

Wat bedoel je nou allemaal eigenlijk? En wat is het verschil tussen goedmaken als je wel getrouwd en niet getrouwd bent?

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 05 dec 2004 22:56

Aragorn schreef:
rosechild schreef:precies praten met een knipoog...meid houd jezelf toch niet zo voor de gek en denk een na, alsjeblieft

Wat bedoel je nou allemaal eigenlijk? En wat is het verschil tussen goedmaken als je wel getrouwd en niet getrouwd bent?

rosechild

1. je onderschrift is niet parallel met je uitingen
2. Ik hou mezelf niet voor de gek, heb de ervaring dat het werk
3. Gezien het feit dat ik ee stukkie ouder dan je bent heb ik misschien iets meer levenservaring dus wie houd wie nu voor de gek
4. Je komt nogal gefrustreerd over
5. Denigreren kan altijd nog

Ara:
tsja dat vroeg ik me nu ook net ff af net als die k nipoog vroeg me af waar die nu ineens vandaan komt. Het zijn allemaal een beetje onhandige vage postings van rosechild

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 06 dec 2004 21:34

Toelichting: rosechild bedoelt volgens mij iets anders dan praten :wink:

Goodbye.

Terug naar “Archief”