liefde op t eerste gezicht...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 nov 2004 22:22

Het verschil tussen vriendschap en verkering is
1. lichamelijke aantrekkingskracht
2. die ander staat op nummer 2 (God staat op nummer 1)
3. je maakt het niet zomaar uit, het kan niet doodbloeden (wat bij vriendschappen vaak wel gebeurt)

Gershwin schreef:Wat is volgens jullie nou echte liefde dan? Wanneer kan je zeggen 'ik ga definitief voor deze relatie'? Hoe weet je zeker dat je van iemand houdt? Zomaar een paar subtiele vragen :D oja, nog eentje dan: hoe weet je of je altijd van die persoon blijft houden?

Tja, dat vraag ik me ook altijd af. Maar ik merk dat gebed zorgt dat wij bij elkaar blijven, dat God ons van elkaar laat houden. Hij geeft ons telkens weer geduld om elkaar te vergeven als er iets fout ging. Zonder God zou ik nooit durven trouwen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 nov 2004 22:32

Lalage schreef:3. je maakt het niet zomaar uit, het kan niet doodbloeden (wat bij vriendschappen vaak wel gebeurt)

Maar vriendschappen kunnen weer niet opeens over zijn, en relaties wel.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 nov 2004 22:35

Aragorn schreef:
Lalage schreef:3. je maakt het niet zomaar uit, het kan niet doodbloeden (wat bij vriendschappen vaak wel gebeurt)

Vriendschappen kunnen best wel zomaar over zijn, door een ruzie ofzo.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 nov 2004 08:22

of gewoon doordat twee personen verliefd worden op de zelfde persoon, als er zomaar achter je rug om over je geluld word (liefst in gebarentaal) en nog duizend andere redenen.

Ik weet niet of ik weer vor mijn vriendin zou kiezen maar iets in mij zegt dat ik van haar blijft houden, we hebben al zoveel samen mee gemaakt, dat we samen alles aan kunnen. Bij mij staat vriendin op plaats 1, zij is mijn God, ja ik ben raar maar goed...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 30 nov 2004 10:31

Kan een verkering niet doodbloeden? Volgens mij wel hoor. Heb het zelf meegemaakt dat ik op een gegeven moment steeds minder van m'n vriendin gign houden om verschillende redenen. Heb toen op een gegeven moment (toen de liefde voor haar vrijwel weg was en er geen uitzicht was dat het terug zou komen) de beslissing genomen haar te laten gaan en weer alleen door het leven te gaan. Dus volgens mij kun je niet zeggen dat een verkering niet dood kan bloeden, ook dat kan heel geleidelijk uitraken.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 nov 2004 13:41

Hydro schreef:

Kan een verkering niet doodbloeden? Volgens mij wel hoor. Heb het zelf meegemaakt dat ik op een gegeven moment steeds minder van m'n vriendin gign houden om verschillende redenen. Heb toen op een gegeven moment (toen de liefde voor haar vrijwel weg was en er geen uitzicht was dat het terug zou komen) de beslissing genomen haar te laten gaan en weer alleen door het leven te gaan. Dus volgens mij kun je niet zeggen dat een verkering niet dood kan bloeden, ook dat kan heel geleidelijk uitraken.

Maar dan komt er wel een moment dat je knoop doorhakt en tegen haar moet zeggen dat het uit is toch?

Raido: Ik herken wel een beetje wat je zegt, maar ik denk niet dat het goed is. God moet op nummer 1 staan, daarna pas je vriendin...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 nov 2004 13:44

Lalage schreef:
Aragorn schreef:

Vriendschappen kunnen best wel zomaar over zijn, door een ruzie ofzo.

Mjah, dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt, maargoed, ik ben sowieso geen ruziemaker. Belangrijkste verschil is misschien wel dat verkering exclusief is en vriendschap niet.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 30 nov 2004 15:07

Lalage schreef:
Hydro schreef:

Maar dan komt er wel een moment dat je knoop doorhakt en tegen haar moet zeggen dat het uit is toch?

Idd, maar dan is de relatie al wel doodgebloedt? Net zoiets als het hart op een gegeven moment bij te weinig bloed zegt 'ik stop ermee'.
Afbeelding

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 dec 2004 05:25

Ja, kan heel goed. Heb ik dus ook gehad. Gisteren (eigenlijk eergisteren, ik moet gaan slapen) uitgemaakt. Ik vind haar aardig, ik zou voor haar willen zorgen, etc., heb ik zo'n 10 andere topics al uitgelegd, het gaat vervelen, maar de liefde, de meerwaarde van de unieke relatie is gewoon weg. Zonder dat ik het wil. Inderdaad, een kwestie van te weinig zuurstof en doodbloeden. Helaas :( :? :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 dec 2004 12:18

hmz, ik begin het eng te vinden hoor Gershwin... had je 't echt niet eerder kunnen ontdekken? Je had toch al 2 jaar verkering?

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 02 dec 2004 12:34

Lalage schreef:hmz, ik begin het eng te vinden hoor Gershwin... had je 't echt niet eerder kunnen ontdekken? Je had toch al 2 jaar verkering?

Denk je dat je direct bij jezelf gaat zeggen als je merkt dat je niet echt meer van haar houdt 'Ik ga het maar uitmaken'? Volgens mij ontken je het eerst en zoek je oorzaken ergens anders en probeer je oplossingen te vinden en blijf je hopen dat het wel weer goed komt. Maar op een gegeven moment moet je ook eerlijk zijn en zeggen 'zo is het genoeg geweest, er is geen uitzicht dat de liefde weer terugkomt'. Daar kan best een tijd overheen gaan. En misschien wil je het zelf eerst helemaal niet zien...
Afbeelding

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 dec 2004 15:50

Hydro schreef:
Lalage schreef:hmz, ik begin het eng te vinden hoor Gershwin... had je 't echt niet eerder kunnen ontdekken? Je had toch al 2 jaar verkering?

Denk je dat je direct bij jezelf gaat zeggen als je merkt dat je niet echt meer van haar houdt 'Ik ga het maar uitmaken'? Volgens mij ontken je het eerst en zoek je oorzaken ergens anders en probeer je oplossingen te vinden en blijf je hopen dat het wel weer goed komt. Maar op een gegeven moment moet je ook eerlijk zijn en zeggen 'zo is het genoeg geweest, er is geen uitzicht dat de liefde weer terugkomt'. Daar kan best een tijd overheen gaan. En misschien wil je het zelf eerst helemaal niet zien...

JUIST, helemaal begrepen. Je denkt eerst 'O, dat gaat wel weer over', en daarna denk je 'ik moet het maar gewoon even volhouden', maar dan uiteindelijk wordt je energie steeds minder en je plezier in de relatie neemt hard af en het wordt een soort verplicht nummer. Dat had ik dus. Maar ik heb me inderdaad heel lang voor de gek gehouden :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 02 dec 2004 16:44

twas geen liefde op het eerste gezicht ... ik heb aan haar gevraagd nog een keer langs te lopen !!
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 02 dec 2004 17:10

Volgens mij was het ditmaal liefde na de eerste mail of foto :lol:.
Afbeelding

sela

Berichtdoor sela » 03 dec 2004 15:03

Slechts éénmaal heb ik u gezien. Gij waart
Gezeten in een sneltrein , die den trein,
Waar ik mee reed, passerde in volle vaart.
De kennismaking kon niet korter zijn.

En toch, zij duurde lang genoeg, om mij
Het eindeloos levenspad met fletsen lach
Te doen vervolgen. Ach! geen enkel bij
Glimlachje liet ik meer, sinds ik u zag.

Waarom ook hebt gij van dat blonde haar,
Daar de englen aan te kennen zijn? En dan,
Waarom blauwe ogen, wonderdiep en klaar?
Gij wist toch, dat ik daar niet tegen kan!

En waarom mij dan zoo voorbijgesneld,
En niet, als 't weerlicht, 't rijtuig opgerukt,
Em om mijn hals uw armen vastgekneld,
En op mijn mond uw lippen vastgedrukt?

Gij vreesdet mooglijk voor een spoorwegramp?
Maar, Rika, wat kon zaalger voor mij zijn,
Dan, onder helsch geratel en gestamp,
Met u verplet te worden door één trein?

Piet Paaltjens

Terug naar “Archief”