Hallo, ik post weer 's wat, ik kijk meestal alleen meer, vandaar.
Ik heb weer een dilemma. Ik ben een tijdje geleden een leuk meisje tegengekomen waarbij het van twee kanten goed klikt. We vinden elkaar allebei zeker leuk genoeg om "een relatie aan te gaan". Er is 1 ding wat mij tegenhoudt, en dat is dat zij absoluut niet gelovig is (eerder het tegenovergestelde, al kun je niet echt van "anti-christelijk" spreken ofzo, gewoon absoluut niet-gelovig zeg maar). Persoonlijk sta ik qua geloof ook niet zo sterk in mijn schoenen, ik zit al jaren in een twijfel-stadium zeg maar. Maar toch denk ik ergens dat deze vriendin mij een kant op kan duwen die ik eigenlijk niet wil. Heeft iemand ervaring met zoiets? Hoe ga je hiermee om?
Roepen dat ik haar keihard moet laten vallen is geen optie, want we vinden elkaar niet voor niets erg leuk. Ook lijkt het vooralsnog geen bespreekbaar onderwerp met haar (i.v.m. vrijwel geen begrip voor geloof an sich), dat maakt het zo lastig. En omdat ik zelf ook niet heel erg gelovig ben (ik skip best vaak een zondag, maar ik ga zeg maar 10 a 20 keer per jaar wel naar de kerk) sta ik niet sterk genoeg in m'n schoenen om iets "te overrulen" ofzo.
Tips en ervaringen erg welkom!