Ruzie in relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 nov 2004 13:23

Ik ben het type dat ruzie vind, dat als ik totaal ga flippen, rode waas krijg en iemand naar de keel vlieg... dan moet je echt uit kijken :lol:
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 nov 2004 13:34

Opvliegende mensen moeten leren dat ze zich even terugtrekken, want op zo'n moment kunnen ze toch niet normaal praten en kan je de ruzie ook niet oplossen. Als je even afgekoeld bent, dan kan je 't uitpraten.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 nov 2004 13:36

Ja klopt, maar ik ben dus het type dat zich heel goed in kan houden ik ben heel opvliegerig maar dat hou ik in, afkoelen en dan gaat het super!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 nov 2004 13:42

Volgens mij werkt sporten ook wel, dan kan je je energie op een goede manier kwijtraken.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 nov 2004 14:38

Ara schreef:
Peter L schreef:Sommige stellen zeggen altijd dat ze nooit ruzie hebben en het altijd met elkaar eens zijn. Volgens mij kan dat maar twee dingen betekenen: ofwel een van de twee heeft geen eigen mening en volgt gewoon de ander (in de praktijk is dat meestal de vrouw), ofwel de een (meestal de man) domineert de ander en de ander durft er niet tegenin te gaan of heeft zich er al lang "voor de lieve vrede" bij neergelegd.

..maar hier lijkt het weer alsof je vindt dat het hebben van een andere mening onvermijdelijk ooit tot ruzie leidt.

Ik ben het dus ook niet met dit stukje van Peter eens, Daphne beweerde ook al hetzelfde.
Maar waarom zou je dan opeens geen eigen mening meer hebben?
Sinds wanneer leiden meningsverschillen altijd tot ruzies?

André

Berichtdoor André » 30 nov 2004 14:58

AikonGirl schreef:Sinds wanneer leiden meningsverschillen altijd tot ruzies?

Wanneer weet ik niet, maar meestal zijn er dan al andere dingen in de relatie "mis" denk ik.
Als je b.v. meningsverschillen niet uitpraat, of daar samen niet uitkomt, dan kun je van dat soort situaties krijgen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 nov 2004 16:29

Heb een boksbal gehad, en dat is zeer effectief, ook het darten op foto's helpt

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 30 nov 2004 17:36

Te weinig ruzie had ik ook :?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 nov 2004 17:45

Gershwin schreef:Te weinig ruzie had ik ook :?

Of te weinig goede communicatie.

André

Berichtdoor André » 30 nov 2004 19:59

Aragorn schreef:Of te weinig goede communicatie.

Is idd bijna altijd de hoofdreden.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 01 dec 2004 21:19

Blijkbaar, ja...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 01 dec 2004 21:58

Ik ben gewoon van mening dat wanneer je iets niet leuk vind je het gewoon moet zeggen tegen je geliefde.Ook al is er risico op een meningsverschil of een ruzietje.

Als je geliefde bv naar één of andere voorstelling wil, wat jij totaal niet leuk vind.Wanneer ze dat vraagt kun je gewoon ja zeggen, en met tegenzin meegaan, óf nee zeggen en het risico lopen op een meningsverschil of een ruzietje.

Meestal zal dat niet zo zijn dat er over zoiets ruzie ontstaat, maar denk je bv, wanneer ik nee zeg lóóp ik risico op een ruzie, moet je het tóch wel doen.
Het begint met zo'n kleinigheidje vaak, maar na verloop van tijd krop je dan alles op, en loopt het een keer uit de hand.

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 01 dec 2004 23:21

Ruzie is nooit leuk in een relatie, maar je groeit daardoor wel dichter naar elkaar toe. Bovendien leer je elkaar hierdoor beter kennen:
-je weet waar de ander zich aan irriteert en eventueel wat je kan verbeteren aan jezelf of aan de andere
-De mening is direct ook bekent van jouw en van de andere persoon.

André

Berichtdoor André » 01 dec 2004 23:31

eddywally schreef:-De mening is direct ook bekent van jouw en van de andere persoon.

Mmmm, redelijk drastische manier van communiceren vind ik dit, maargoed waar je je maar prettig bij voelt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 dec 2004 23:39

eddywally schreef:Ruzie is nooit leuk in een relatie, maar je groeit daardoor wel dichter naar elkaar toe. Bovendien leer je elkaar hierdoor beter kennen:
-je weet waar de ander zich aan irriteert en eventueel wat je kan verbeteren aan jezelf of aan de andere
-De mening is direct ook bekent van jouw en van de andere persoon.

Ik zie niet in waarom die twee doelen beter middels ruzie bereikt kunnen worden dan gewoon door praten.. :?

Bovendien groei je door ruzie juist uit elkaar, hooguit groei je dichter bij elkaar door het goedmaken, maar dat is uiteindelijk ook zinloos want als je geen kloof had geschapen door ruzie te maken had je op het zelfde nabijheidsniveau (haha, bestaat volgens mij niet eens, dat woord :D ) gezeten.

Terug naar “Archief”