Boektips

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bolle Henk

Berichtdoor Bolle Henk » 30 nov 2004 17:01

Raido schreef:In de ban van de ring - JRR Tolkien

Iedereen die dat een tof boek vond, moet echt Dune (of Duin) gaan lezen van Herbert. Dat is de SF-equivalent van Lotr. Een geweldig boek, met een "bijbels" tintje. Het is een beetje De Bijbel/De Koran in space.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 nov 2004 17:03

Sabra schreef:
windekind schreef:
Komt Napoleon in Papoea nieuw-Guinea, vraagt een inboorling met een botje door z'n neus: o ja, jij komt uit dat land van Hermans, die van de donkere kamer van Damokles. En dan blijkt dat Napoleon dat boek nog nooit gelezen heeft! Dat is werkelijk rampzalig.

Ik hoop dat dit slechts een slechte mop is.

Nah, minimaal een goede mop. :D

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 30 nov 2004 17:10

Bolle Henk schreef:

Iedereen die dat een tof boek vond, moet echt Dune (of Duin) gaan lezen van Herbert. Dat is de SF-equivalent van Lotr. Een geweldig boek, met een "bijbels" tintje. Het is een beetje De Bijbel/De Koran in space.

Klinkt goed... :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 dec 2004 11:30

kurtyo schreef:
Bolle Henk schreef:

Klinkt goed... :)

Het is wel heeeeeeeel dik... 7 van die dikke delen geloof ik. En dan ging z'n zoon nog weer verder schrijven. Niet echt mijn ding dus, doe mijn maar Narnia :)

btw: voor iedereen die wel een beetje van filosofische wetenschappelijke dingen houdt, lees 'Goedel, Escher, Bach'! Het is een heel dik boek, ik heb het voor de helft gelezen, maar ik wil 't ooit nog eens helemaal lezen. Het is heel mooi hoe Douglas Hofstadter alles aan elkaar relateert.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 dec 2004 12:11

SF is not yet my style ...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 01 dec 2004 16:56

Net gelezen, Philip Roth - Het complot tegen Amerika. Dit gaat over de fictieve verkiezing van Charles A. Lindberg, de grote vliegenier en Nazi-aanhanger, als president van de Verenigde Staten en de gevolgen voor de Joden van zijn verkiezing.

Ik vind het een aanrader, maar dat komt misschien omdat ik zeer geïnteresseerd ben in allerhande verhalen over Jodendom, Israël, etc.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 02 dec 2004 00:25

Beste boek dat ik ken: Het Parfum, van Patrick Süskind.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 dec 2004 04:57

Dat heb ik nou altijd al willen lezen; de recensies zijn veelbelovend in elk geval. Waarom is het daadwerkelijk zo goed?

Duitse literatuur is vaak toch subliem. Heeft iemand "Ik (Ali)" (Duits: "Ganz Unten") van Günther Wallraff wel eens gelezen? zeker een aanrader voor iedereen die denkt dat hij niet bevooroordeeld tegen allochtone medelanders aankijkt...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 dec 2004 08:53

Het boekje schaduwkind (dacht ik) van P.F. Thomesé echt mooi boekje, gaat over het sterven van een baby
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Collateral

Berichtdoor Collateral » 02 dec 2004 09:27

Gershwin schreef:Dat heb ik nou altijd al willen lezen; de recensies zijn veelbelovend in elk geval. Waarom is het daadwerkelijk zo goed?

Moeilijk te zeggen. :) Het verhaal is prachtig geschreven (absurd, maar tegelijkertijd 'historisch' - een prachtige blik op de Franse wereld in die tijd) en dat komt aan het eind tot een waanzinnige climax.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 dec 2004 15:57

Collateral schreef:
Gershwin schreef:Dat heb ik nou altijd al willen lezen; de recensies zijn veelbelovend in elk geval. Waarom is het daadwerkelijk zo goed?

Moeilijk te zeggen. :) Het verhaal is prachtig geschreven (absurd, maar tegelijkertijd 'historisch' - een prachtige blik op de Franse wereld in die tijd) en dat komt aan het eind tot een waanzinnige climax.

Ok. Dat wist ik allemaal al :) ik ga het maar gewoon lezen, denk ik :D
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 02 dec 2004 16:37

Boekentips:

C.S. Lewis: de grote scheiding
Aurelius Augustinus: De stad van God

deSailenSSS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deSailenSSS » 02 dec 2004 18:15

Collateral schreef:Beste boek dat ik ken: Het Parfum, van Patrick Süskind.

Heel apart boek ja! Heb ik ook gelezen. Kvond het mooi!
Ook een goed boek: Waanzee van Robert Haasnoot (o.i.d. geloof ik, naam een beetje vergeten... :| )
En boeken van Chaim Potok. Mijn naam is Asjer Lev en natuurlijk Uitverkoren
Ik onthoud altijd alles.
Het beroerde is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 02 dec 2004 18:19

Gershwin schreef:Ok. Dat wist ik allemaal al :) ik ga het maar gewoon lezen, denk ik :D

Goed idee! :P

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 02 dec 2004 19:36

windekind schreef:
Komt Napoleon in Papoea nieuw-Guinea, vraagt een inboorling met een botje door z'n neus: o ja, jij komt uit dat land van Hermans, die van de donkere kamer van Damokles. En dan blijkt dat Napoleon dat boek nog nooit gelezen heeft! Dat is werkelijk rampzalig.

ach, ik kom toch zelden in die streken :D en lieden met een botje door hun neus beschouw ik als ontoerekeningsvatbaar :D desalniettemin ga ik er toch maar eens over denken om hem te lezen.

andere tip: Het hondje van Sollie - Hans Werkman
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Terug naar “Archief”