Collateral schreef:arjan2 schreef:Ik denk dat dit forum geen werelds vertier is!
Ik denk dat een kroeg geen werelds vertier is!
Wat is dan volgens jou wel werelds vertier? Een kerk? Zou zomaar kunnen hoor.
Moderator: Moderafo's
jas schreef:Collateral schreef:arjan2 schreef:Ik denk dat dit forum geen werelds vertier is!
Ik denk dat een kroeg geen werelds vertier is!
Wat is dan volgens jou wel werelds vertier? Een kerk? Zou zomaar kunnen hoor.
Yael schreef:Collateral schreef:Yael schreef:En wat zouden de mensen in Zijn dagen dat als schoppend kunnen hebben ervaren?
De godslastering van Jezus; hij noemde zichzelf immers Zoon van God. Bovendien noemde hij de Farizeën adderengebroedsels. (Volgens Mattheüs 23 iig.)
waarom is dat schoppend dan? Hij sprak toch de waarheid? schoppen is iets wat je bewust met opzet doet lijkt me om iemand te raken...
Socrates schreef:Yael schreef:Collateral schreef:Yael schreef:En wat zouden de mensen in Zijn dagen dat als schoppend kunnen hebben ervaren?
De godslastering van Jezus; hij noemde zichzelf immers Zoon van God. Bovendien noemde hij de Farizeën adderengebroedsels. (Volgens Mattheüs 23 iig.)
waarom is dat schoppend dan? Hij sprak toch de waarheid? schoppen is iets wat je bewust met opzet doet lijkt me om iemand te raken...
Tuurlijk, maar hij had de Farizeeën ook apart kunnen nemen en een goed gesprek van man tot man hebben, in plaats van ze publiekelijk uit te maken voor adderengebroedsels.
Hij had er ook voor kunnen kiezen om mensen NIET op de sabbath te genezen maar op een andere dag, omdat er aanstoot aan genomen werd, of die aren plukken... dat had hij ook een dag eerder al kunnen doen.
Kijk WIJ weten nu niet beter, wij weten dat het Jezus was die dat deed, en kijken er niet meer van op of om, maar als nu iemand allerlei dingen zou doen die indruisen tegen ons gevoel van een 'achtzaam christelijk leven' zouden wij dat niet als provocatie en relschopperij zien? Zouden wij ons niet afvragen of het allemaal niet wat rustiger en diplomatieker kan? Om geen heilige huisjes omver te schoppen?
Sabra schreef:Jezus was zeker een religieuze activist in mijn ogen. Daarnaast werd hem ook het stempel van politiek activist gegeven. Niet voor niets verwachten vele mensen dat Hij hen zou verlossen van de Romeinen. Zo werd Hij ook in Jeruzalem binnen gehaald, als de verlosser.
Maja de Bij schreef:Zijn jullie serieus van mening dat Jezus een rebel, activist was?
Wat betekent voor jullie dan Zijn uitspraak tegen Pilatus, dat Zijn koninkrijk niet van deze wereld is en dat daarom er geen engelen voor Hem in de bres sprongen?
Wat betekent het dan dat Hij als een schaap ter slachting is geleid?
De lijdende Knecht des Heeren was Hij, dat is gelukkig heel wat anders dan een politiek of religieus activist.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten