Kopspijkers is te ver gegaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 nov 2004 17:37

kurtyo schreef:Sorry, maar ik maak me boos en ik vermaak me tegelijk dit lijdt tot bovenstaande. Mijn excuses.

Nog een ding: als Jas een kroeg en kopspijkers schaart onder werelds vertier vraag ik me af waarom hij achter internet zit te forummen. Heb je niet iets beters te doen?

"Verwondert u niet, mijn broeders, zo u de wereld haat", zegt Joh. in 1 Joh. 3:13. En dat blijkt.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 30 nov 2004 17:37

Oke Jas heeft zich nu ook verdedigd. En nu is het echt over. (houd er toch ook eens rekening mee dat het voor ons ook een giga werk is om de boel op te schonen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 nov 2004 19:28

Cirinde schreef:Ik stel God ook niet gelijk aan mensen. Maar in de bijbel staat dat God de mens heeft geschapen in zijn evenbeeld. Dit hoeft niet te zeggen dat we gelijk zijn, maar hij heeft ons geschapen en is dus eindveranwoordelijke van ons gedrag. Net als een uitvoerder is voor de bouw van een flatgebouw.

Je vergeet dat God mensen eindverantwoording geeft... dat Hij de mens zo heeft geschapen dat ze dat ook kunnen hebben. Als jij gelijk zou hebben en God zou eindverantwoordelijk zijn over ons gedrag, dan zou God ook verantwoordelijk zijn voor onze zondeval en het feit dat wij zonden doen. Dat is niet het geval, God schiep de mens goed, naar Zijn beeld... Wij besloten echter tegen Zijn wil in te gaan en ons van Hem af te keren, dat is onze fout en niet Gods fout omdat Hij eindverantwoordelijk zou zijn.

De vergelijking met een flatgebouw is niet helemaal correct... Een flatgebouw kan niks en als een flatgebouw instort is dat niet de schuld van de flat maar van de maker... Bij mensen ligt dat anders, die konden in het paradijs kiezen en kozen verkeerd, en werden daarvoor als verantwoordelijke partij gestraft.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 30 nov 2004 19:57

kurtyo schreef:Maar Jezus is niet zo bekrompen als sommigen hier. Jezus was in zijn tijd een rebel, iemand die men provocerend en schoppend vond... Hoezo tegenstrijdig met jullie redenaties?

Rebel? volgens mij valt dat wel mee, Hij legde de misstanden bloot van het Jodendom van die dagen, niks rebels aan toch?

Provoceren? nee dan moet je bij de Farizeen wezen met hun telkens weer terugkerende strikvragen aan Jezus. :wink:

En wat zouden de mensen in Zijn dagen dat als schoppend kunnen hebben ervaren?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 nov 2004 20:09

kurtyo schreef:Sorry, maar ik maak me boos en ik vermaak me tegelijk dit lijdt tot bovenstaande. Mijn excuses.

Nog een ding: als Jas een kroeg en kopspijkers schaart onder werelds vertier vraag ik me af waarom hij achter internet zit te forummen. Heb je niet iets beters te doen?

Wel typerend dat je dit forum onder dezelfde noemer schaart als kroeg en kopspijkers. Het zet me wel aan het denken ja. Ik had dat nog niet zo gezien maar de dingen beginnen nu op hun plek te vallen. Thanx.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 30 nov 2004 20:09

Yael schreef:En wat zouden de mensen in Zijn dagen dat als schoppend kunnen hebben ervaren?

De godslastering van Jezus; hij noemde zichzelf immers Zoon van God. Bovendien noemde hij de Farizeën adderengebroedsels. (Volgens Mattheüs 23 iig.)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 nov 2004 20:12

Collateral schreef:
Yael schreef:En wat zouden de mensen in Zijn dagen dat als schoppend kunnen hebben ervaren?

De godslastering van Jezus; hij noemde zichzelf immers Zoon van God. Bovendien noemde hij de Farizeën adderengebroedsels. (Volgens Mattheüs 23 iig.)

Ik ga er voorzichtigheidshalve van uit dat je bedoelt de vermeende godslastering van Jezus?

Collateral

Berichtdoor Collateral » 30 nov 2004 20:30

jas schreef:Ik ga er voorzichtigheidshalve van uit dat je bedoelt de vermeende godslastering van Jezus?

Inderdaad, ik bekeek het even door de ogen van de Farizeër/schriftgeleerde/overpriester.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 nov 2004 21:00

Collateral schreef:
jas schreef:Ik ga er voorzichtigheidshalve van uit dat je bedoelt de vermeende godslastering van Jezus?

Inderdaad, ik bekeek het even door de ogen van de Farizeër/schriftgeleerde/overpriester.

Gelukkig, dank je.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 30 nov 2004 21:22

Collateral schreef:

waarom is dat schoppend dan? Hij sprak toch de waarheid? schoppen is iets wat je bewust met opzet doet lijkt me om iemand te raken...

Collateral

Berichtdoor Collateral » 30 nov 2004 21:47

Yael schreef:waarom is dat schoppend dan? Hij sprak toch de waarheid? schoppen is iets wat je bewust met opzet doet lijkt me om iemand te raken...

Waarheid is relatief... En adderengebroedsel is niet echt een aardige benaming. Provocerend is het in ieder geval.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 30 nov 2004 21:57

Night schreef:a) aan het eind van Kopspijkers vindt altijd een persiflage plaats van actuele zaken. Als er met weinig respect personen of personen die iets vertegenwoordigen te kijk worden gezet vinden we dat meestal niet zo'n probleem.
(een niet onbelangrijke opmerking)

b) de vraag is of de presentator te ver is gegaan? ik weet niet in hoeverre hij invloed heeft op wat zn cabaretiers allemaal uitspoken.

c) het is niet de eerste keer dat hij te ver is gegaan.

d) de programma's zijn over het algemeen niet vloekloos. En met vloekloos bedoel ik dan niet 1 vloek en dan een bastaardvloekje ofzo.
Over het algemeen heb je er elke 50 minuten wel een aantal om je oren gehad hoor.

e) inhoudelijk:
ik kijk nog weleens een keertje (als mn collega's er iets grappigs over veteld hebben bijvoorbeeld) een uitzending op internet door. Deze keer ook maar dit hadden ze me niet verteld. Ik heb m automatisch uitgezet, hier kijk ik niet naar, de cabaretier had zn eerste drie woorden nog niet gesproken. Dus of hij grof is geweest, dat kan, dat wilde ik niet eens zien en horen. En ik bekijk, helaas voor Spijkerman en de humor (er zitten af en toe namelijk erg sterke stukjes tussen), geen enkele uitzending meer.

Ik kijk haast nooit naar kopspijkers, maar kon het altijd wel waarderen. Nu ik dit hier zo lees slut ik me bij Night aan!

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 30 nov 2004 22:05

Collateral schreef:
Yael schreef:waarom is dat schoppend dan? Hij sprak toch de waarheid? schoppen is iets wat je bewust met opzet doet lijkt me om iemand te raken...

Waarheid is relatief... En adderengebroedsel is niet echt een aardige benaming. Provocerend is het in ieder geval.

Jezus is Gods Zoon omdat Hij dat Zelf zegt.
En het waren addergebroedsels omdat Jezus dat zei heel simplistisch gezegt. 8) het zette die Farizeeres op hun nummer.

arjan2
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor arjan2 » 30 nov 2004 22:07

Je bent nu wel een beetje heel flauw bezig... Er zit volgens mij een heel verschil tussen een kroeg/kopspijkers en een forum! Ik denk dat dit forum geen werelds vertier is!

Volgens mij heeft jas ook al zoiets gezegd, kwam ik later pas achter. Sorry.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 30 nov 2004 23:43

arjan2 schreef:Ik denk dat dit forum geen werelds vertier is!

Ik denk dat een kroeg geen werelds vertier is! 8)

Terug naar “Archief”