Kopspijkers is te ver gegaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cirinde

Berichtdoor Cirinde » 30 nov 2004 14:43

uhm, ik heb die aflevering gezien, en eigenlijk wat ik van iedereen hier begryp is het goed dat bijvoorbeeld Johan Cruyf, ghandi, premier balkenende in de maling word genomen, maar bij god mag dit niet. Als ik me niet vergis heeft god alles geschapen, dus ook het karakter van bepaalde mensen, en als die hem dan te kijk zetten is dit toch eigenlijk iets wat hij over zichzelf heen geroepen heeft?

En dan nog een vraag is het wel goed dat andere personen belachelijk gemaakt worden zoals bijvoorbeeld een imam??

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 nov 2004 14:58

Hm Cirinde, kun je God dan met mensen op 1 lijn stellen? Dat doe je nu namelijk. Je mag God niet afbeelden... mag je dan ook geen mensen afbeelden? Je mag Gods naam niet ijdel, lichtvaardig gebruiken... die wetten gaan over God en niet over mensen.... Natuurlijk is naastenliefde (naast liefde voor God) iets wat God van ons vraagt en kun je het afkraken van mensen ook niet goedkeuren (hoewel satire niet altijd bedoeld is om mensen te kwetsen) maar dat het hier om Gods heilige naam gaat, en dat is toch wel wat meer dan een willekeurig mens, dat vind ik wel erger.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Cirinde

Berichtdoor Cirinde » 30 nov 2004 15:05

Ik stel God ook niet gelijk aan mensen. Maar in de bijbel staat dat God de mens heeft geschapen in zijn evenbeeld. Dit hoeft niet te zeggen dat we gelijk zijn, maar hij heeft ons geschapen en is dus eindveranwoordelijke van ons gedrag. Net als een uitvoerder is voor de bouw van een flatgebouw.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 nov 2004 15:08

Dat zeg ik dus ook al de hele tijd maar daar wordt niet op in gegaan, kijk maar op pagina een, alles mag schepsel van god, maar geen christenen en God
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 30 nov 2004 15:27

Hahahahahaha, toegegeven. Ik vermaak me kostelijk met deze discussie. Maar goed, ik geloof dat ik Jezus maar eens daadwerkelijk uit ga nodigen voor een bezoekje aan de kroeg... Ik denk dat hij best Wiskey lust, en nee dat bedoel ik wederom niet spottend. Maar Jezus is niet zo bekrompen als sommigen hier. Jezus was in zijn tijd een rebel, iemand die men provocerend en schoppend vond... Hoezo tegenstrijdig met jullie redenaties?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 30 nov 2004 15:29

Maja de Bij schreef:
Aragorn schreef:
Maja de Bij schreef:
Aragorn schreef:En tja, ik zou graag eens met Jezus een biertje drinken.

Pfff, kun je niks beters bedenken? Of is dit jouw manier van uitleggen dat het Woord vlees is geworden?
Als Jezus plotseling je huis binnenkomt, is dan jouw eerste vraag : Biertje?

Hoe bedoel je niks beters bedenken? Ik weet niet of het m'n eerste vraag zou zijn, maar waarom niet?

Misschien wel omdat Hij de verheerlijkte Christus is, die aan de rechterhand van Zijn hemelse Vader zit. Als Hij zich aan Johannes op Patmos openbaart valt Johannes als dood voor Hem neer. Zo is Hij dus nu, heilig, machtig en verterend voor een zondaar.
De eerste vraag die je Christus als gelovige stelt, is niet of Hij mee het cafe in gaat, maar of Hij je zonden wil vergeven, omdat je anders vergaat in Zijn gloed.
In jouw benadering ontbreekt volgens mij niet alleen het besef van de ontstellenden grootheid van de verheerlijkte Jezus, die we nu immers niet meer naar het vlees kennen, maar ook heilzame zelfkennis.

Op het moment dat je met Jezus in de kroeg zit, zijn je zonden al vergeven. Bovendien ging Jezus vaak op bezoek bij zondaren die vervolgens zich pas overgaven aan God/Hem. Ik denk dat Hij best mee wil naar de kroeg, met jou of met mij, met christen en zelfs met een niet-christen.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 30 nov 2004 15:32

Ik denk dat Jas en Arjan van die mensen zijn die langs lopen en eens hartelijk lachen om een hoer en meewarig naar haar kijken om dat te zeggen, zij zal branden in de hel. Ik vrees dat ze het een en ander door elkaar halen. Jammer.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 30 nov 2004 15:34

jas schreef:Je bent één brok vijandschap tegen de ware godsdienst. Dit is puur het bedenken des vleses wat vijandschap is tegen God. Ik vind geen woorden meer voor je. Sorry.

Oh yeah, de enige ware leer. Hallelujah, gij verkondigt de ene ware leer! Naar welke keer ga je?

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 30 nov 2004 15:35

Oke misschien is het nog wel een beetje on-topic. Maar als het op de persoon gespeeld blijft worden dan gaat er echt een slotje op.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 30 nov 2004 15:37

Sorry, maar ik maak me boos en ik vermaak me tegelijk dit lijdt tot bovenstaande. Mijn excuses.

Nog een ding: als Jas een kroeg en kopspijkers schaart onder werelds vertier vraag ik me af waarom hij achter internet zit te forummen. Heb je niet iets beters te doen?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 nov 2004 17:29

Raido schreef:En de PKN is een sociale instelling ... juist weet je wel hoeveel mensen je pijn doet met zo'n antichristelijke opmerking! ook in die kerk gaat God mee! Zolang Gods volk er is ...

Als er hier iemand onchristelijke opmerkingen maakt ben jij het wel. "Een iegelijk, die den Naam van Christus noemt, sta af van ongerechtigheid." Dat is Gods woord en dat is iets anders dan de wereldgelijkvormigheid die jij promoot. Nu doe ik mensen pijn met mn opmerking? Hou toch op man, je moet eens teruglezen wat je zelf schrijft. Je kunt de waarheid niet verdragen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 nov 2004 17:30

kurtyo schreef:Sorry, maar ik maak me boos en ik vermaak me tegelijk dit lijdt tot bovenstaande. Mijn excuses.

Nog een ding: als Jas een kroeg en kopspijkers schaart onder werelds vertier vraag ik me af waarom hij achter internet zit te forummen. Heb je niet iets beters te doen?

Is dat wat je tegen me in wilt brengen? Ach, zolang er mensen op dit forum zitten als jij, is er hier nog een hoop werk te doen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 nov 2004 17:33

kurtyo schreef:Ik denk dat Jas en Arjan van die mensen zijn die langs lopen en eens hartelijk lachen om een hoer en meewarig naar haar kijken om dat te zeggen, zij zal branden in de hel. Ik vrees dat ze het een en ander door elkaar halen. Jammer.

Jammer dat je zulke vreselijke beschuldigingen uit, ongegrond overigens, omdat je diep in je hart weet of voelt dat ik gelijk heb. Dat is de duivel die je dit soort dingen laat schrijven. Hij voelt zich aangevallen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 nov 2004 17:34

kurtyo schreef:
jas schreef:Je bent één brok vijandschap tegen de ware godsdienst. Dit is puur het bedenken des vleses wat vijandschap is tegen God. Ik vind geen woorden meer voor je. Sorry.

Oh yeah, de enige ware leer. Hallelujah, gij verkondigt de ene ware leer! Naar welke keer ga je?

Ik sta nog ingeschreven bij de PKN, maar dat is een administratief gegeven. Ik ga er weg en ga naar geen enkele andere kerk.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 nov 2004 17:35

kurtyo schreef:Hahahahahaha, toegegeven. Ik vermaak me kostelijk met deze discussie. Maar goed, ik geloof dat ik Jezus maar eens daadwerkelijk uit ga nodigen voor een bezoekje aan de kroeg... Ik denk dat hij best Wiskey lust, en nee dat bedoel ik wederom niet spottend. Maar Jezus is niet zo bekrompen als sommigen hier. Jezus was in zijn tijd een rebel, iemand die men provocerend en schoppend vond... Hoezo tegenstrijdig met jullie redenaties?

Als jij denkt dat je Jezus kent, moet ik je er op wijzen dat Hij jou wellicht niet kent.

Terug naar “Archief”