jas schreef:Een café is de uitgelezen plaats om God te vloeken. D.m.v. goddeloze muziek, vuile praat en drank en gevloek. Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik een ervaringsdeskundige ben. Daarom weet ik ook al te goed dat je argumenten niet kloppen en niet voortkomen uit de wil om God te dienen.
De cafés die jij vroeger bezoekt zullen inderdaad aan dit beeld voldoen. Kom eens naar Rijssen, we hebben daar 5 leuke cafés een is zelf van de PKN, en heet The Basement en zit onder de Schildkerk, echt jofele tent. Jij bent ervaringsdeskundige op het gebied van cafés maar dat wil niet zeggen dat wij om de zelfde reden wel of niet naar een café gaan, daar weet jij gewoon niks van. Iedereen heeft andere beweegredenen om daar heen te gaan. Jij toen misschien om vrouwen te scoren, lomp doen met je bierzuipende vrienden ik ga daarom niet naar een café...
arjan2 schreef:creatief maar wel waar...
En zo niet, kom dan met iets wat het tegendeel bewijst...
Bewijs maar eens dat ze daarom niet in de herberg konden, was dat de voorzienigheid Gods? Dan mogen we niet meer in een hotel, vakantiehuisje, jeugdherberg (hoe een gruwelijk woord) of pension overnachten, we moeten in de stal achter het huis slapen, tussen de ossen ende ezels. Bewijs, bewijs heb je niet tenzij jij kunt bewijzen dat er echt een drieenige God in de hemel zit die alles bestuurd, dat kun je niet, dat moet je geloven, dus ik vind het zwaar onzinnig om om stellen dat je niet naar een café mag omdat Jezus niet in de herberg mocht. HIJ DRONK MET TOLLENAREN EN ZONDAREN, hij is gekomen voor hoeren, cafébezoekers, duivelskunstenaren en nog veel meer enge figuren... exegese is vrij, o zeker maar je kunt ook te ver gaan in je farizeisme zoals ook de rijke jongeling deed, met goede werken kom je er niet...
jas schreef:Het is denk ik niet dat je het niet begrijpt, maar dat je het niet wilt begrijpen. Je wilt de wereld dienen en God. Daarom probeer je met allerlei kromme redenaties en niet ter zake doende voorbeelden je gelijk te halen. Maar ach, antwoordt de zot naar zijn dwaasheid niet.
Hoe weet jij nou of iemand het wel of niet wil begrijpen, jij bent God niet, en kunt dat dus niet weten, je doet net als of je oven de wereld staat. De pot verwijt de ketel, je snijt je in je eigen vingers met je kromme redenaties. Wij nemen de Bijbel misschien wel serieuzers als jij, Jezus verteld een verhaal over een bruiloft en laat dan een dienstknecht uit gaan om in de heggen en steggen mensen te halen, en daar zullen geen Bentleys en Ferrari's hebben gestaan met rijke lui, maar mensen uit de cafés en uit de goot. Wij dienen God vanuit de wereld jij dient God zonder op zijn gebod te letten, waar staat, wel in de wereld maar niet van de wereld.
jas schreef:Een christelijk café bestaat niet. Je kiest gewoon voor een levenswandel waarin je je deze geneugte blijkbaar niet wilt ontzeggen. Dat is jouw keus, maar dan moet je niet tegelijk willen zeggen dat je God liefhebt. Want dat blijkt nl. niet uit je daden en ook niet uit je woorden.
Welkom op aarde!!! gij vreemdeling. Er zijn zeker wel christelijke cafés dus zonder goddeloze muziek, gewoon zonder muziek, met of zonder bier en alcohol. Zo iets heet soos of pub... en daar is niks tegen.