Goed, ik kwam dus bij Refoweb, als een van de minst reformatorisch georiënteerde christenen van deze community. Pieter en Recitativo sleepte me naar de Refobliek waar ik snel actief werd als een iets te arrogante jonkheer (jonkheer ben ik ook in real life), met teveel geld (dat komt dus nog), teveel vrije tijd (moet ook) en teveel eigendunk (heb ik zelf minder last van, maar ik speel het spelletje graag) en daar beleefde ik vele fijne uurtjes van onzin, humor en een beetje rollenspel. Op de dag dat ik afscheidmoest nemen van Minou (kat, 19) ontmoette ik Gershwin en Floefloe. Dus dat was eigenlijk een beetje dubbelop, maar wel heel gezellig.
Toen kwam de barbecue. Daar werd ik geconfronteerd met het jochie TKF. Een kleuter met het verstand van een 15 jarige. Stiekem best te pruimen

Vervolgens kwam de gezellige standwandeling. The Shadow stormde de kring van bekenden binnen op zijn beruchte "Hoi, ik leef ook en ik ga jou bashen" methode. Kom maar, je bent als de hoofddoekjes van Geert Wilders: ik lust je rauw! Lekker gewandeld en nog in de kroeg gehangen ook. Allemaal heel gezellig. En ja, die plas hè... Badeend....
En toen kwam het bowlen. Reform, Joris, Theo, Danserijn, Napoleon, Parcifal, Lucky7, Evelien en Jannoek en een heeeeeeeeleboel anderen gesproken, leren kennen en leren waarderen. Met Pivo teruggereden (dank).
Mensen, allemaal bedankt voor de gezelligheid, de felle discussies en het respect dat ik als - toch tamelijk niet-doorsnee-refo - heb mogen ervaren. Wie eens in de buurt is, kan rustig aanbellen, thee/pils staan klaar. We hebben stiekem best een coole community.
Groet,
Erik aka Optimatus (en afgeleiden daarvan)