Kopspijkers is te ver gegaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 nov 2004 00:00

werd God uitgebeeld als cabaretier of werd die cabaretier als God uitgebeeld ;)

En Jewel, ik zet hem wel uit als ik vind dat het te ver gaat... een beetje satire kan denk ik geen kwaad.... maar als Gods naam misbruikt wordt en Hij wordt afgebeeld en degene die dat doet flauwe grappen gaat maken wordt er een heel verkeerd beeld van God geschetst en daar heb ik moeite mee. Mensen, schepselen van God... die met Hem de spot drijven, daar kan ik niet zo goed tegen... ze moesten eens beseffen dat ze zonder Zijn wil niet eens zouden bestaan....
Laatst gewijzigd door Marnix op 28 nov 2004 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jewel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jewel » 28 nov 2004 11:02

ik heb die van laatst niet gezien. en ik zei niet dat ik m helemaal niet wegflits. bij zulke dingen zou ik dat wel goed. maar als er in gevloekt word laaat ik m vaak staan.
mijn argumentatie? ik ben geen superchristen die geen fouten maakt hierin.
just below my skin I'm screaming

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 nov 2004 12:14

Tja.... De vraag is, wil je dat veranderen... je kan hem natuurlijk wel uitzetten omdat je weet dat God niet blij is als je er naar kijkt dan... dan kun je zeggen: Ik ben geen superchristen dus ik laat hem maar aanstaan... maar dat is natuurlijk geen argument... We zijn allemaal geen superchristenen... maar je kunt er wel naar streven om Gods wil te doen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Jewel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jewel » 28 nov 2004 14:26

Dat doe ik ook Marnix.
beetje vage bui daarstraks..
ik probeer echt wel naar Gods wil te leven.
maar ik maak er gewoon ook fouten in. dat praat het niet goed.
maar ik blijf het moeilijk vinden, als ik een programma echt heel leuk vind. om dan vanwege een vloek m op wat anders te zetten snap je?
zo meer is het bedoeld eigelijk
Jewel
just below my skin I'm screaming

arjan2
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor arjan2 » 28 nov 2004 14:27

werd God uitgebeeld als cabaretier of werd die cabaretier als God uitgebeeld

Wat een domme fout van mij, sorry :!: had ik een beetje verkeerd ingetypt :oops:

Ik ben het wel met Marnix eens, dat het argument wat Jewel gebruikt niet klopt: Ik ben geen superchristen, dus ik kan die tv wel aan laten staan. Probeer anders gewoon een superchristen te zijn, ik weet het, er is er maar Één geweest die dat kon. Maar doe dan maar alsof je het kan ...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 nov 2004 15:45

Jewel schreef:Dat doe ik ook Marnix.
maar ik blijf het moeilijk vinden, als ik een programma echt heel leuk vind. om dan vanwege een vloek m op wat anders te zetten snap je?
Jewel

Oke snap ik.... maar ja.... denk je maar eens in dat Jezus mee zit te kijken (in principe is dat ook zo) en vraag je dan nog eens af wat je doet: Aanlaten of uitzetten/zappen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 nov 2004 18:09

Marnix schreef:
Jewel

Oke snap ik.... maar ja.... denk je maar eens in dat Jezus mee zit te kijken (in principe is dat ook zo) en vraag je dan nog eens af wat je doet: Aanlaten of uitzetten/zappen.

Is het niet een beetje hypocriet? Bijv. er zitten hier vast een heleboel voetballiefhebbers onder ons. Als er ergens gevloekt wordt dan is het wel tijdens een wedstrijd en in gesprekken over een wedstrijd. Luister toch nog maar eens naar de lezing van Vreugdenhil, wat hij daar over zegt. Bij belangrijke voetbalwedstrijden stijgen er gelijktijdig wereldwijd miljoenen vloeken op tot God. Kennelijk lokt voetbal dus vloeken uit. En toch blijven we kijken???
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 nov 2004 18:30

Dat ligt niet aan het spelletje voetbal maar aan een aantal idioten die er naar kijken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 28 nov 2004 21:57

Inderdaad. Iemand die Bach zingt en een foutje maakt kan in zijn hart ook heel hard vloeken. Maar dat wil niet zeggen dat Bach fout is :wink: toch?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 nov 2004 01:02

Optimatus schreef:Dat ligt niet aan het spelletje voetbal maar aan een aantal idioten die er naar kijken.

Dat ben ik niet met je eens. Het is blijkbaar inherent aan voetbal dat er bij het kijken ernaar veel gevloekt wordt. Blijkbaar heeft de sportverdwazing dus zo toegeslagen dat het de gemoederen verhit. Daarom vraag ik me af of christenen nog legitiem naar voetbalswedstrijden kunnen kijken. Het is in wezen één grote mafiapraktijk en goddeloze bende. Dat kun je niet zomaar met een vroom zinnetje terzijde schuiven.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 nov 2004 01:43

jas schreef:
Marnix schreef:
Jewel

Is het niet een beetje hypocriet? Bijv. er zitten hier vast een heleboel voetballiefhebbers onder ons. Als er ergens gevloekt wordt dan is het wel tijdens een wedstrijd en in gesprekken over een wedstrijd. Luister toch nog maar eens naar de lezing van Vreugdenhil, wat hij daar over zegt. Bij belangrijke voetbalwedstrijden stijgen er gelijktijdig wereldwijd miljoenen vloeken op tot God. Kennelijk lokt voetbal dus vloeken uit. En toch blijven we kijken???

Ik begrijp je niet. Ik kijk regelmatig voetbal en hoor op tv geen gevloek hoor als ik dat kijk. Daarnaast heeft het niet met voetbal te maken. In het dagelijks leven stijgen er dagelijks miljoenen vloeken op.... zet je dat dan ook maar uit? Het zit hem niet in het spelletje voetbal maar in de mens.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 nov 2004 12:41

Marnix schreef:
jas schreef:
Marnix schreef:
Jewel

Ik begrijp je niet. Ik kijk regelmatig voetbal en hoor op tv geen gevloek hoor als ik dat kijk. Daarnaast heeft het niet met voetbal te maken. In het dagelijks leven stijgen er dagelijks miljoenen vloeken op.... zet je dat dan ook maar uit? Het zit hem niet in het spelletje voetbal maar in de mens.

Nee, dat je die niet op tv hoort geloof ik best. Maar dat het spel opzich er aanleiding toe geeft weet je ook best. Vanuit talloze huiskamers stijgen die vloeken in elk geval wel op. En ook vanuit de tribunes. Maar het komt je zeker niet zo goed uit, omdat je van voetbal houdt?

sela

Berichtdoor sela » 29 nov 2004 12:47

jas, wat ben je toch verschrikkelijk conservatief.
godsdienst en leven staat toch niet los van elkaar?
als dat wel zo is begrijp ik opeens al dat geneuzel in de marge...
godsdienst wordt veel vager als je loskoppelt van het gewone leven.
het is toch prachtig als er op die tribunes ook kaarsjes zitten die branden in de nacht van gevloek en getier.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 nov 2004 12:54

sela schreef:jas, wat ben je toch verschrikkelijk conservatief.
godsdienst en leven staat toch niet los van elkaar?
als dat wel zo is begrijp ik opeens al dat geneuzel in de marge...
godsdienst wordt veel vager als je loskoppelt van het gewone leven.
het is toch prachtig als er op die tribunes ook kaarsjes zitten die branden in de nacht van gevloek en getier.

Ja ik ben conservatief. Voetbal roept de meest goddeloze associaties op. Drank, liederlijk taalgebruik, vloeken, agressie, tot moord toe. Ik ben conservatief?
Jij moet eens gaan checken hoe het met je liefde tot God gesteld is als je dit goed wilt praten.

sela

Berichtdoor sela » 29 nov 2004 12:58

wat is er mis mee dat er in brede kringen christenen zijn die daar misschien aan hun vruchten herkend worden? of de liefde van jezus uitstralen. niet vloeken, misschien een voorbeeld kunnen zijn?

en nu niet op een detail ingaan, ik bedoel het breed.

Terug naar “Archief”