Mariamagdalena schreef:Jaloers dat jou vrouw dat niet zegt?
Haha, ik zie het niet direct als benijdenswaardig als je vrouw alles doet wat je zegt. Dan kun je net zogoed geen vrouw hebben.

Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:Hoeveel refovrouwen moeten er altijd binnenshuis zitten met hele dichte vitrages zodat je niet naar binnen kan kijken?
En hoeveel mogen er s zomers niet in hun tuin als hun man niet thuis is?
Zijn er refovrouwen die apart moeten eten met hun dochters?
Mogen refovrouwen alleen boodschappen doen, of moeten ze vergezeld zijn van een zoontje, broer , man of papa?
. Dank jeMariamagdalena schreef:ik ben het wel met je eens Mondriaan
Je schrijft alleen niet echt duidelijk.
sorry je hebt zekes gelijk zal er in vervolg weer eens meer op letten![]()
Maar het zal eens tijd worden, dat er een antie emancipatie beleid zou komen, zodat de vrouw als moeder en huisvrouw weer de eer toekomt die zij verdient.
Sabra schreef:Dat laatste vind ik enorm grappig. Wat een cultuurvaste mannetjes zijn dat, mm.
MMmm is wel een compliment sabra, vind dat dat wel eens mag in ons land zijn wij nederlanders namelijk slecht in![]()
al moet vernieuwing en vasthouden in evenwicht blijven.
Een vrouw moet zelf kiezen wat ze wil. Wil zij huisvrouw worden, dan vind ik dat prima, wil zij werken dan vind ik dat ook prima. De keuze moet bij de vrouw liggen en haar moet alle ruimte worden gegeven haar leven in te vullen.
heb je opzich wel gelijk in alleen de vrouw en man hebben gewoon andere gaven en rol verdeling
Later moet mijn vrouw maar aangeven wat zij wil. Wil zij ook werken, dan zal ik ook in deeltijd gaan werken om haar zo ruimte te geven zichzelf te ontplooien. Ze is trouwens daar al verder mee dan ik, omdat zij momenteel als trainee werkzaam is bij de gemeente Rotterdam. Wie ben ik om haar te zeggen dat ze moet stoppen met werken en maar thuis moet gaan zitten.
zou ook onzin zijn als je touwt en je vrouw direct moet stoppen met werken, maar als er kinderen mogen komen en opvoeding dan zal het voor mij anders zijn bv een dag in de week werken zou ik zeker goed vinden!het huishouden is iets wat je met z'n tweeën moet doen, evenals het opvoeden van de kinderen.
Optimatus schreef:Ik zou nerveus worden van een vrouw die continu vraagt of ze iets mag.
is denk ook niet de bedoeling ook al ben ik niet zo voor emancipatieHou toch op, de dame moet zelf ook haar leven hebben. Als ze niks kan en ik kom te overlijden, waar is zij dan? De vrouw heeft mijns insziens precies dezelfde rechten en plichten als de man. Immers, ook zij is een mens.
Optimatus schreef:Ik zou nerveus worden van een vrouw die continu vraagt of ze iets mag. Hou toch op, de dame moet zelf ook haar leven hebben.
Raptor schreef:Zoals vaker probeer ik ook in deze zaken na te leven wat God hier van zegt. Ik zal heel geëmancipeerd refoland wel over me heen krijgen bij de eerste zin, maar lees gerust verder.
God heeft de man eerst geschapen. Die verveelde zich zo dat God het nodig vond om uit de man een vrouw te scheppen. Dit om hem ter vermaak en hulp te zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten