Vergelijking positie vrouwen islam - SGP terecht?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 nov 2004 16:47

Mariamagdalena schreef:Jaloers dat jou vrouw dat niet zegt?

Haha, ik zie het niet direct als benijdenswaardig als je vrouw alles doet wat je zegt. Dan kun je net zogoed geen vrouw hebben. 8)

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 30 nov 2004 14:49

Mariamagdalena schreef:Hoeveel refovrouwen moeten er altijd binnenshuis zitten met hele dichte vitrages zodat je niet naar binnen kan kijken?
En hoeveel mogen er s zomers niet in hun tuin als hun man niet thuis is?
Zijn er refovrouwen die apart moeten eten met hun dochters?
Mogen refovrouwen alleen boodschappen doen, of moeten ze vergezeld zijn van een zoontje, broer , man of papa?

Volgens Joepie zijn dit extremen, zoals zich die ook onder Refo's voordoen.

Helaas Joepie. Dit is eerder regel dan uitzondering. Misschien niet onder geseculariseerde allochtonen, maar wel onder strenge moslims. En die zijn er een hoop in Nederland.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 30 dec 2004 21:02

mijns inziens klopt het niet dat: moslims en refo's op een hoop worden geveegd :!:

denk zelf als ik reacties boven me kijk dat er extremen zijn, waaronder vrouwen diie man altijdvolgen, niet aleen op straat mogen :!:

maar voor refo's absoluut anders is als moslims

ben zelf sgp'er en vindt het altijd smalend en kleinerend hoe het wordt gezegd als de sgp in het nieuws komt.

terwijl dat eerder gewoon swartepiet toespelen is: en het gaat met het emancpatie beleid heel slacht de anti amancipatie maakt winst
omdat de messte vriuwen zelf neit zo ver gaan als kabinet wil,
en er gekozen wordt voor het kind, of huishouden :!: :mrgreen:

van mij mag sgp best ruimer worden als het gaat om dit beleid waarom geen vrouw als die kunde en gelegenheid heeft! nee niet zoiekand als die vrouw van de christen unie!

zie uit naar reactie :mrgreen:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 31 dec 2004 17:26

ik ben het wel met je eens Mondriaan.
Je schrijft alleen niet echt duidelijk.
Maar het zal eens tijd worden, dat er een antie emancipatie beleid zou komen, zodat de vrouw als moeder en huisvrouw weer de eer toekomt die zij verdient.
En dat vrouwen weer vrouwen mogen zijn, en geen manachtige, met broek en kortgeknipt haar.
Vele mannen die ik ken, zeggen: een broek voor een vrouw is als een vloek voor een vrouw.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 31 dec 2004 17:37

Dat laatste vind ik enorm grappig. Wat een cultuurvaste mannetjes zijn dat, mm.

Een vrouw moet zelf kiezen wat ze wil. Wil zij huisvrouw worden, dan vind ik dat prima, wil zij werken dan vind ik dat ook prima. De keuze moet bij de vrouw liggen en haar moet alle ruimte worden gegeven haar leven in te vullen.

Later moet mijn vrouw maar aangeven wat zij wil. Wil zij ook werken, dan zal ik ook in deeltijd gaan werken om haar zo ruimte te geven zichzelf te ontplooien. Ze is trouwens daar al verder mee dan ik, omdat zij momenteel als trainee werkzaam is bij de gemeente Rotterdam. Wie ben ik om haar te zeggen dat ze moet stoppen met werken en maar thuis moet gaan zitten.

Het huishouden is iets wat je met z'n tweeën moet doen, evenals het opvoeden van de kinderen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 31 dec 2004 18:13

Ik zou nerveus worden van een vrouw die continu vraagt of ze iets mag. Hou toch op, de dame moet zelf ook haar leven hebben. Als ze niks kan en ik kom te overlijden, waar is zij dan? De vrouw heeft mijns insziens precies dezelfde rechten en plichten als de man. Immers, ook zij is een mens.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Raptor

Berichtdoor Raptor » 31 dec 2004 23:18

Zoals vaker probeer ik ook in deze zaken na te leven wat God hier van zegt. Ik zal heel geëmancipeerd refoland wel over me heen krijgen bij de eerste zin, maar lees gerust verder.
God heeft de man eerst geschapen. Die verveelde zich zo dat God het nodig vond om uit de man een vrouw te scheppen. Dit om hem ter vermaak en hulp te zijn. Maar dan een belangrijk woord! De vrouw wordt gesteld tegenover de man! Niet eronder, erboven of ertussen, maar tegenover! Dat wil zeggen dat ze niet meer en niet minder is dan de man. Samen moeten zij door het leven, samen hebben zij één doel en dat is de schepping beheren en God te loven en te prijzen... Het NT is daar ook zeer duidelijk in, maar dat zal al wel genoemd zijn hier.
Verder, agree with Sabra!
En extremen zijn er overal te vinden, alleen binnen refoland wordt daar zo ..eh.. extreem op gelet...

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 01 jan 2005 13:43

Mariamagdalena schreef:ik ben het wel met je eens Mondriaan
. Dank je :lol:
Je schrijft alleen niet echt duidelijk.

sorry je hebt zekes gelijk zal er in vervolg weer eens meer op letten :oops: !:)
Maar het zal eens tijd worden, dat er een antie emancipatie beleid zou komen, zodat de vrouw als moeder en huisvrouw weer de eer toekomt die zij verdient.

:mrgreen: zal d66 weer eens van gaan kraaien :mrgreen: ben het zeker mee eens d:)b

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 01 jan 2005 13:54

Sabra schreef:Dat laatste vind ik enorm grappig. Wat een cultuurvaste mannetjes zijn dat, mm.

MMmm is wel een compliment sabra, vind dat dat wel eens mag in ons land zijn wij nederlanders namelijk slecht in :!:
al moet vernieuwing en vasthouden in evenwicht blijven. []:)

Een vrouw moet zelf kiezen wat ze wil. Wil zij huisvrouw worden, dan vind ik dat prima, wil zij werken dan vind ik dat ook prima. De keuze moet bij de vrouw liggen en haar moet alle ruimte worden gegeven haar leven in te vullen.

heb je opzich wel gelijk in alleen de vrouw en man hebben gewoon andere gaven en rol verdeling =;

Later moet mijn vrouw maar aangeven wat zij wil. Wil zij ook werken, dan zal ik ook in deeltijd gaan werken om haar zo ruimte te geven zichzelf te ontplooien. Ze is trouwens daar al verder mee dan ik, omdat zij momenteel als trainee werkzaam is bij de gemeente Rotterdam. Wie ben ik om haar te zeggen dat ze moet stoppen met werken en maar thuis moet gaan zitten.

zou ook onzin zijn als je touwt en je vrouw direct moet stoppen met werken, maar als er kinderen mogen komen en opvoeding dan zal het voor mij anders zijn bv een dag in de week werken zou ik zeker goed vinden!

het huishouden is iets wat je met z'n tweeën moet doen, evenals het opvoeden van de kinderen.

ook mee eens, alleen hoef je als man nog niet een dag minder te werken!
:mrgreen:

wees niet bang te antwoorden zal als kan zeker reageren []:) :)nico

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 01 jan 2005 14:00

Optimatus schreef:Ik zou nerveus worden van een vrouw die continu vraagt of ze iets mag.

is denk ook niet de bedoeling ook al ben ik niet zo voor emancipatie

Hou toch op, de dame moet zelf ook haar leven hebben. Als ze niks kan en ik kom te overlijden, waar is zij dan? De vrouw heeft mijns insziens precies dezelfde rechten en plichten als de man. Immers, ook zij is een mens.

ben mee eens, er is wel verschil in of je bedoelt dat emancipatie de grondslag is of (huismoeder) en toch ook eigen dingen (bv vrijwillgers werk of een dag werken)

groet van mondriaan aan alle lezers :)~] :yum:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 jan 2005 19:01

Optimatus schreef:Ik zou nerveus worden van een vrouw die continu vraagt of ze iets mag. Hou toch op, de dame moet zelf ook haar leven hebben.

Iedereen moet zelf uitmaken hoe hij/zij zijn/haar leven inricht.
Als een man onderdanig is, hoeft hij zich daar helemaal niet voor te schamen.
Als een echtpaar er voor kiest om een apart leven te hebben, met hun eigen aparte dingen, dan hoeven ze zich er ook niet voor te schamen, iedereen is er vrij in.
Als ik het maar niet hoef.
Anders ben ik liever vrijgezellin.

En ik vraag niet steeds of ik iets mag. ik weet na al die jaren heus wel wat mijn man wel en niet tolereert, dat had ik binnen een half jaar al door, ik ken hem al langer dan de helft van mijn leven. Dus ik weet vaak zelfs wat hij denkt, aan hoe hij kijkt.
Wij zijn nl 1 team.
Laatst gewijzigd door Mariamagdalena op 01 jan 2005 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 jan 2005 19:05

Raptor schreef:Zoals vaker probeer ik ook in deze zaken na te leven wat God hier van zegt. Ik zal heel geëmancipeerd refoland wel over me heen krijgen bij de eerste zin, maar lees gerust verder.
God heeft de man eerst geschapen. Die verveelde zich zo dat God het nodig vond om uit de man een vrouw te scheppen. Dit om hem ter vermaak en hulp te zijn.

Dat staat in de bijbel, ja.
Maar als je dat hier gaat zeggen, dan wordt men woedend en dan deug je niet.
Tegen mij is wel gezegd dat ik net zo goed moslim kan worden , omdat ik er zo over denk als jij.
De meest grove beledigingen krijg je over je heen, als je volgens de bijbel probeert te leven.
Daarom zeg ik maar: ik ben wel in de wereld, maar niet van de wereld.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 01 jan 2005 19:42

MM dat is van 2 personen dan 5 tegen postings tegen sabra en co

::)) :mrgreen: :mrgreen: ::))

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 jan 2005 19:50

Jaja, je hebt altijd baas boven baas :mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 jan 2005 21:49

Het enige wat ik van mijn echtgenote verlang is dat zij zich op gelijke voet met mij door de wereld beweegt. Een echtgenote is in mijn ogen iemand om het leven mee te delen, om samen op weg te gaan, om samen God te loven. Ik verlang gelijkwaardigheid.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”