televisie zet aan tot moslimhaat

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

stemmetje
Verkenner
Verkenner

televisie zet aan tot moslimhaat

Berichtdoor stemmetje » 26 nov 2004 06:34

Het is gewoon een vooropgezet plan geweest van Andries Knevel. Met Abdul-Jabbar van de Ven weet je dat je iemand uitnodigt voor je programma die niet representatief is voor alle moslims. Daarna zijn alle gewraakte uitspraken zorgvuldig uit Van de Ven getrokken. Bah, dit is een slechte manier van programma's maken.

Hetzelfde geldt voor de ophef rond imam Ahmad Salam. Het is echt geen toeval dat dit gebeurt onder het toeziend oog van de televisiecamera's. Allemaal nutteloze bijdragen aan de maatschappij, dingen die de verhoudingen volstrekt onnodig verder op scherp zetten. Schande , er moet verbroedering gepredikt worden. :?:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 nov 2004 09:41

Laatst werd in de trein een vrouw het hoofddoekje van het hoofd gesleurd.
Extreme moslims knijpen vrouwen in korte rok in de billen en noemen haar hoer.

Het gaat goed met Nederland.

NIET DUS.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 26 nov 2004 09:44

Die van der Ven heeft zijn uitspraken al eerder gedaan in de Gelderlander en daar refereerde Knevel aan. Knevel gebruikte dus de woorden van Van der Ven zelf.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 nov 2004 09:45

Ik denk dat veel moslims zeggen, insha-allah, ook wij christenen worden vast wel een expres door het slijk gehaald, bijde kanten doen dat, zowel de christenen als de moslims (is dit een goede term voor iemand die de Islam aanhangt?) Ik denk dat we allemaal in deze tijde moeten bedenken wat we doen en dat we niet aanzetten tot wederzijdse haat tussen christenen en moslims, onze geloven verbieden allebei het haten van een ander zelfs van vijand. Jezus zei : "heb je vijanden lief"...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 26 nov 2004 09:47

Er zijn gewoon problemen met de islam in nederland (en de rest van de wereld) en dit wordt gewoon aan de orde gesteld. EINDELIJK!!!!

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 26 nov 2004 10:09

Rene Z schreef:Er zijn gewoon problemen met de islam in nederland (en de rest van de wereld) en dit wordt gewoon aan de orde gesteld. EINDELIJK!!!!

idd

en nee knevel heeft dit neit met opzet gedaan.
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 nov 2004 10:46

Ik vind die Knevel ook een parmantig haantje met iets te dunne veren en een te grote snavel, maar die Abduldinges kan wat mij betreft een enkele reis Mekka krijgen.

Hij wenst Wilders (ook geen licht overigens) de kanker toe.
Noot: Van Gogh gunde Rosenmöller ook een juichende kanker in zijn hoofd toe.

Volgens mij is de islam an sich niet echt een probleem, maar de haat van een te groot aantal islamieten jegens niet-islamieten.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 nov 2004 11:11

Rene Z schreef:Er zijn gewoon problemen met de islam in nederland (en de rest van de wereld) en dit wordt gewoon aan de orde gesteld. EINDELIJK!!!!
Waar maakt iedereen zich DIK om!!? Laat die man zijn mening geven! Als wij onze mening geven over de stand van zaken in Nederland of de wereld, worden wij ook wel eens gek aangeken dat vinden we gek, en zou snel er iemand anders voor zijn geloof uit komt wat een beetje extreem is, in onze ogen, dan wordt die beste man het land uit gebonjourd, het liefst zonder geld, goed en kleren. Het liefst hakken we die gruwelijke vent in 13 stukken om die door alle stammen van nederland te sturen... Je mag alleen je gruwelijke mening geven als het van God is en anders is het verkeerd...

Hypocriete leugenaren, bah... Heb eens respect voor andere gelovigen en dat geld voor beide kanten!!!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: [b]televisie zet aan tot moslimhaat[/b]

Berichtdoor jas » 26 nov 2004 13:04

stemmetje schreef:Hetzelfde geldt voor de ophef rond imam Ahmad Salam. Het is echt geen toeval dat dit gebeurt onder het toeziend oog van de televisiecamera's. Allemaal nutteloze bijdragen aan de maatschappij, dingen die de verhoudingen volstrekt onnodig verder op scherp zetten. Schande , er moet verbroedering gepredikt worden. :?:

Die imam Ahmad Salam had gewoon gelijk. Hij handelde volgens de Koran en ging dus niet in op de provocatie van mevr. Verdonck. Of ben jij echt zo naïef om te denken dat zij niet wist dat hij haar geen hand mocht geven? Als dat zo is, is dat evenzeer een schande want dan heeft ze zich dus totaal niet in het geloof van dit volksdeel verdiept. Wij zouden als christenen ook eens zo consequent moeten zijn als die imam. Kijk naar Daniël, hij weigerde de spijze van de koning om trouw te zijn aan God.
In feite deed die imam hetzelfde. Al is het dan een ander god, het gaat me om het principe.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 nov 2004 13:10

Eens met Raido en.. jas! :mrgreen:

Ik vind dat die Abduldinges dat best mag zeggen. Hetzelfde als wanneer wij zeggen: ik zal er niet om rouwen als Bin Laden doodgaat. Dat is toch niet meer dan logisch? Het zou pas hypocriet zijn als hij gezegd zou hebben dat hij het erg zou vinden als Wilders dood zou gaan binnen twee jaar. Want iedereen weet dat dat niet zo is en dat hoeft ook helemaal niet.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 nov 2004 13:23

Aragorn schreef:Eens met Raido en.. jas! :mrgreen:

Ik vind dat die Abduldinges dat best mag zeggen. Hetzelfde als wanneer wij zeggen: ik zal er niet om rouwen als Bin Laden doodgaat. Dat is toch niet meer dan logisch? Het zou pas hypocriet zijn als hij gezegd zou hebben dat hij het erg zou vinden als Wilders dood zou gaan binnen twee jaar. Want iedereen weet dat dat niet zo is en dat hoeft ook helemaal niet.

Precies, hahaha, wij eens met elkaar?? :shock:
Ik vind ook de wens uitspreken dat iemand dood gaat niet hetzelfde als een oproep tot moord. Die veronderstelling raakt kant noch wal en wat mij betreft hoeft de wetgeving dan ook niet aangepast te worden. Als je die stelling nl. doortrekt kan een vreemde situatie ontstaan. Voorbeeld:
Stel dat een donor op sterven ligt. De persoon waar zijn hart in getransplanteerd moet worden ligt in hetzelfde ziekenhuis te wachten op de dood van de donor. Als je nu zegt tegen degene die het donorhart moet krijgen; "ik hoop dat je snel geholpen kunt worden", wens je eigenlijk de dood van de ander. Dat zou dan dus juridisch gezien strafbaar zijn. Ben benieuwd hoe ze dat in wetsvorm gaan gieten.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 nov 2004 13:41

Totaler Quatsch, Jas.

Immers, het hoeft niet noodzakelijk te zijn dat je juist van die ene op sterven liggende patiënt een bepaald orgaan nodig hebt.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 nov 2004 14:03

Echt, je wilt wel dat er iemand geholpen word maar je gaat niet met een motorzaag die donor een bezoekje brengen

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 nov 2004 14:46

Optimatus schreef:Totaler Quatsch, Jas.

Immers, het hoeft niet noodzakelijk te zijn dat je juist van die ene op sterven liggende patiënt een bepaald orgaan nodig hebt.

Nee dat is een gevolgtrekking. De donor is in dit geval al bij de dokters bekend. Het gaat om het juridisch gevolg van een dergelijke wetsaanpassing. Dus iemand doodwensen strafbaar stellen. Vandaar mijn reactie. Als je goed gelezen had, had je begrepen dat in dit geval het kiezen voor de één tevens een wens is voor de dood van de ander. Niet te snel alles met quatsch af doen, dat is zo gemakkelijk.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 nov 2004 15:28

Je hebt quatsch en kwatsch moet je maar denken en natuurlijk nog volkomen onzin. Daar wil ik dit dus graag op schuiven. Iemand doodwensen is gewoon totaal iets anders als het zeggen van 'ik wil dat je snel geholpen word'. Het gaat om het HART van die persoon niet om de DOOD van die persoon. Ik vind dit een esentieel verschil maar daar zul jij überhaupt wel weer anders over denken, dat houd de discussie levend nietwaar?

Een bedrijf dat raketwerpers produceerd vermoord ook geen mensen, en kan daar niet op aangesproken worden, zo ok sigarettenfabrikanten.

Terug naar “Archief”