Kopspijkers is te ver gegaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 25 nov 2004 00:12

Deze personage is helaas al wat langer actief. Er is zelf een speciaal serie van geweest. Ik weet de exacte titel niet meer. Het was iets van G. de Vader en de H. de Geest.
Maar nu dus ook in Kopspijkers. Dat is op zich niet zo heel schokkend want we zijn wel wat godslasterlijke zaken van Spijkerman gewend. Maar nu dus nóg een keer die bevestiging.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 nov 2004 08:25

Is het niet zo dat God die mensen over ons gesteld hebben, en wij zitten ons te verkneukelen over JPBalkende en Beatrix...?

Ik vind het zoiezo te ver gaan, maar sommige cabaratiers hebben wel gelijk, neem bijvoorbeeld Hans Teeuwen over 'het staat geschreven..."
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

JMvVliet
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JMvVliet » 25 nov 2004 09:12

Was inderdaad het programma G. de Vader, en volgens mij ook nog H. de Geest. Cabaretier is Erik van Muiswinkel. Ik heb het programma G. de Vader een aantal keren gezien, samen met een vriend van mij. Persoonlijk vond ik dat Erik van Muiswinkel wel vanuit een duidelijke visie (hij stelt bijvoorbeeld bescherming van het ongeboren kind centraal, of onze consumptiementaliteit) dingen bespreekbaar maakt, vanuit een (zij het een beetje gepersifleerd) bijbelbeeld. Wel goede gesprekken met die vriend gehad over God, geloven en het nut van geloven (of het nut van niet geloven).
It's nice to be important,
but it's more important to be nice.

Riska

Berichtdoor Riska » 25 nov 2004 09:51

Jeronimuz schreef:Ik keur het zeer sterk af, maar aan de andere kant vind ik ook wel weer dat je eigenlijk overal grappen over moet kunnen maken

Ik ben het grondig met je oneens. Iemand die aan datgene komt wat het aller intiemste is, wat te maken heeft met wat in het diepst van mijn ziel leeft, gaat te ver. En dan kan het me niet schelen of ze God de Vader of Allah belachelijk hadden gemaakt. Er zijn dingen waar je hebt af te blijven. Naar iedereen toe. Punt uit.

Riska

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Kopspijkers is te ver gegaan

Berichtdoor jas » 25 nov 2004 11:13

arjan2 schreef:Afgelopen zaterdag heeft het tv-programma kopspijkers God de Vader uitgebeeld in haar programma. Een van de caberetiërs van kopspijkers beelde God de Vader uit als een oude man met een lange baard, die ook nog eens de meest grove grapjes maakte. Ik denk dat spijkerman (presentator van het programma) te ver is gegaan. Een typisch voorbeeld van godslastering, waar de laatste tijd zoveel om te doen is (geweest).

Dat komt oorspronkelijk uit een ander programma, "Beter van niet", geheten. Overigens was dat vond ik, niet banaal of heb ik dat niet als godslasterlijk ervaren. Het zette je soms wel aan het denken. Het was trouwens ook niet spottend bedoeld. Hoe het in kopspijkers ging weet ik niet, heb het niet gezien.
Maar afgezien daarvan, gaat dit soort programma's niet altijd te ver?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 25 nov 2004 11:30

Marnix schreef:Ik weet niet of ze doelden op de God van de christenen of op een andere god trouwens... dat vind ik nog wel interessant om te weten.

Ze bedoelden onze God, dat bleek meerdere keren.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 nov 2004 11:36

Oke, ik heb het niet gezien dus dat wist ik niet :) Bedankt voor je antwoord.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 nov 2004 11:46

Jeronimuz schreef:
Andre schreef:Ik heb er alleen over gehoord en hier gelezen, wsl is dit een test hoe ver je kunt gaan met christelijk Nederland?
Want die hebben wsl geen uzi in de meterkast staan..................

Ow jij niet?

Ik heb het helemaal gezien, vond het hypocriet om het uit te zetten, als je wel naar alle andere grappen kan kijken...

Ik keur het zeer sterk af, maar aan de andere kant vind ik ook wel weer dat je eigenlijk overal grappen over moet kunnen maken.

Je kunt je niet hier heel erg druk om gaan maken, terwijl je je niets aantrekt van grappen over turken, die ook naar God's beeld geschapen zijn.

Ik ben van mening dat Kopspijkers erg ver is gegeaan, maar laten we dit niet buiten proporties opblazen.

Waar ik geheel achter kan staan. Ik vond het onsmakelijk, maar er zijn ook uitzendingen die wel heel leuk zijn (over fout parkerende vrouwen en zo :D ). Als je gaat redeneren "Ik kijk nooit meer naar die en die persoon want in die en die uitzending heeft hij dat en dat gezegd" sluit je op korte termijn iedereen uit, want iedereen zegt wel eens iets waar je het totaal niet mee eens wil en kan zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 25 nov 2004 12:19

Ik kan wel begrijpen dat dit door sommige mensen als kwetsend wordt ervaren. Maar moet zeggen dat ik er wel om kon lachen.
Iedereen kent kopspijkers/jack spijkerman en iedereen weet ook dat hij dit soort dingen doet. M.a.w.: alsje er niet van houd, dan kijk je gewoon niet

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 nov 2004 12:35

heiden schreef:Iedereen kent kopspijkers/jack spijkerman en iedereen weet ook dat hij dit soort dingen doet

True.
Het was te verwachten.

joepie

Berichtdoor joepie » 25 nov 2004 12:50

Heb het niet gezien, omdat ik nooit naar zulke progamma's kijk. Inderdaad omdat ze nogal eens de gek steken met dingen waar ik het niet mee eens kan zijn. Vanuit mijn Christelijke kijkselectie, kijken wij er dus niet naar.

Riska

Berichtdoor Riska » 25 nov 2004 13:04

heiden schreef:Ik kan wel begrijpen dat dit door sommige mensen als kwetsend wordt ervaren. Maar moet zeggen dat ik er wel om kon lachen.
Iedereen kent kopspijkers/jack spijkerman en iedereen weet ook dat hij dit soort dingen doet. M.a.w.: alsje er niet van houd, dan kijk je gewoon niet

Kopspijkers was vroeger gewoon leuk. Nu heb ik het egvoeld at men doelbewust wil kwetsen. Ze gaan veel en veel te ver...

Riska

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 nov 2004 13:24

Soms houd dergelijke blasfemie je eigen geloof nog eens tegen een kritisch licht. Ik vond ze erg ver gaan, maar je blijft wel kritisch.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 25 nov 2004 13:36

Ik kon er ook niet echt om lachen, maar ze lieten wel Hans Teeuwen door god te kakken zetten.

Riska

Berichtdoor Riska » 25 nov 2004 13:41

Sabra schreef:Ik kon er ook niet echt om lachen, maar ze lieten wel Hans Teeuwen door god te kakken zetten.

Op het moment dat ik de kop van Hans Teeuwen al op TV zie zap ik weg. Zelden heb ik een grotere godslasteraar gezien dan hij. Ooit één keer vijf minuten gekeken en dus never nooit meer!

Riska

Terug naar “Archief”