Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mafda
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor mafda » 25 nov 2004 13:16

ha mense.. ik kom ook mee posten.. ik doe de opleiding verpleegkundige leren en werken in het Bronovo ziekenhuis in den haag.. ik werk momenteel op de afdeling cardio longziekte en neurologie...

in maart ga ik naar de interne afdeling!!

ik zit in het 1e praktijk leerjaar (juni begonne.) en 2e school leerjaar..

Philindertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Philindertje » 26 nov 2004 08:45

UKske schreef:he philindertje, leuk dat je er ook betn. in welk verpleeghuis werk jij? welke opleidign heb je gedaan?

eejj sorry dat ik zo lang heb gewacht met antwoorden... ik had t super druk!
maarruhh ik werk in Maria-Oord in Vinkeveen. (tussen Utrecht en Amsterdam ergens, voor degenen die dat nie kennen) ik heb geen opleiding gedaan voor de gezondheidszorg, ik ben er terechtgekomen via een vakantiebaantje. Ik breng eten en drinken rond, help mensen met eten en drinken e.d... is hardstikke leuk!!! lkkr kletsen met de mensen... als daar tijd voor is tenminste :?
ik moest alleen gister geprikt voor Hepatitis B, omdat ik met mn baantje extra risico loop op die ziekte... sta je daar n half uur in de rij... :?
haha maar ik ben nie flauwgevallen!!!

@nne
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor @nne » 28 nov 2004 09:56

Hallo allemaal,

Ik heb ook wel zin om hier mee te kletsen. Ik ben Anne, 28 jaar. Ik ben V.I.Gger, heb een aantal jaar in een verpleeghuis gewerkt en ben toen de verkorte opleiding mbov gaan doen. Heb ik alleen niet afgemaakt omdat ik ondertussen getrouwd was en zwanger werd. Ondertussen heb ik 2 kinderen en ga ik weer part time werken.

Groetjes, Anne

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 28 nov 2004 13:09

ik zit niet in de zorg, dus eigenlijk mag ik hier helemaal niet komen :wink: Maar vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen!

M@rije schreef:. Vanaf februari loop ik een half jaar stage bij De Hoop in Dordrecht.

dat lijkt me dus echt heel gaaf, om daar stage te lopen/ te werken. Ik kijk regelmatig naar het programma De Stadsdokter van de EO, en die huisartsen gaan werken ook 1 dag bij De Hoop, echt fantastisch!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 nov 2004 17:21

UKske schreef:
trijntjejohanna schreef:ik ben in juni afgestudeerd als verpleegkundige... helaas nu nog werkloos.. ik ga nu wel naar een werkervaringsplaats op een woonboerderij met verstandelijk gehandicapten.. ik ben daar neit alleen begeleider, maar in het weeekend moeten we ook koeien melken :lol: :lol: :lol: :lol:

klinkt fantastisch, lijkt me geweldig om het kunnen combineren met koeien melken!! Kun je dat wel?

nee ik kan dat niet.. dus dat wordt nog wat... maar het lijkt me wel een hele leuke plek hoor.. helaas verdien ik niksssss... en toch mis- en gebruiken ze mij.. maar goed.. misschien kom ik zo aan een baan!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 nov 2004 17:23

Bij ons hebben ze nog wel wat vacatures hoor TJ :)

Pfff had vant weekend 2 avond diensten en zaterdag avond begon er eentje handtastelijk te worden.... naar zijn kamer verwezen maarja zondag avond begon hij opeens agressief te doen... slaan schoppen schelden enzo nou twas een gezellige avond hoor :?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 29 nov 2004 18:06

@nne schreef:Hallo allemaal,

Ik heb ook wel zin om hier mee te kletsen. Ik ben Anne, 28 jaar. Ik ben V.I.Gger, heb een aantal jaar in een verpleeghuis gewerkt en ben toen de verkorte opleiding mbov gaan doen. Heb ik alleen niet afgemaakt omdat ik ondertussen getrouwd was en zwanger werd. Ondertussen heb ik 2 kinderen en ga ik weer part time werken.

Groetjes, Anne

hey anne, allereerst hartelijke welkom op dit forum en in dit topic natuurlijk. Vertel je leuke en minder leuke ervaringen maar, leuk ervaringen uitwisselen.

lammetje schreef:Pfff had vant weekend 2 avond diensten en zaterdag avond begon er eentje handtastelijk te worden.... naar zijn kamer verwezen maarja zondag avond begon hij opeens agressief te doen... slaan schoppen schelden enzo nou twas een gezellige avond hoor

oei, das wat minder leuk, een van de minder leuke kanten van het beroep . Maar ja... het hoort erbij.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 01 dec 2004 14:05

Hoi, zeg wie zijn het die jij kent bij mij op school?
Hoe zouden stoelen er uit zien als onze knieën aan de andere kant zaten?

Philindertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Philindertje » 02 dec 2004 13:14

Bij mij op t werk zijn twee mensen verliefd op elkaar :) lachuh joh... tis echt superlief om te zien! Dat vrouwtje is hardstikke doof... maar hém verstaat ze dus wél!! echt grappig
en in de kerkdienst op zondag willen ze altijd naast elkaar zitten :)
hebben jullie ook van die liefdes?! ik hoorde pas van mensen die elkaar in het verpleeghuis hadden ontmoet, en die zijn toen ook getrouwd... lijkt me echt super!

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 02 dec 2004 14:03

lache he, echt maf!!!
volgensmij moet je daar dan echt om lachen als je het ziet.
ik heb dat op mijn werk niet meegemaakt.
lijkt me wel leuk.....
Hoe zouden stoelen er uit zien als onze knieën aan de andere kant zaten?

Saskia87

Berichtdoor Saskia87 » 02 dec 2004 20:34

Ik kom hier ook mee kletsen. Ik doe de opleiding verpleegkundige mbo eerste jaar. Tot nu toe lijkt het me allemaal erg leuk. Ik heb als vakantie werk al twee keer in een verpleeghuis gewerkt op een pg afdeling. Een keer was dat de dagbehandeling en een keer op een afdeling met zwaar demente die zeiden ook bijna niks meer, dat vond ik niet echt leuk. Op dit moment zou ik het liefst in een ziekhuis gaan werken. Maar mischien vind ik na mijn stage wel een hele andere richting leuk. Dus dat zie ik dan wel weer. Kheb nog vier jaar de tijd :lol:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 02 dec 2004 21:30

Saskia87 schreef:Ik kom hier ook mee kletsen. Ik doe de opleiding verpleegkundige mbo eerste jaar. Tot nu toe lijkt het me allemaal erg leuk. Ik heb als vakantie werk al twee keer in een verpleeghuis gewerkt op een pg afdeling. Een keer was dat de dagbehandeling en een keer op een afdeling met zwaar demente die zeiden ook bijna niks meer, dat vond ik niet echt leuk. Op dit moment zou ik het liefst in een ziekhuis gaan werken. Maar mischien vind ik na mijn stage wel een hele andere richting leuk. Dus dat zie ik dan wel weer. Kheb nog vier jaar de tijd :lol:

eeeeeeej leuk zeg. Je doet dus hetzelfde als mij. Hoe vind je de opleiding tot nu toe en waar doe je hem?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Saskia87

Berichtdoor Saskia87 » 03 dec 2004 11:02

mw schreef:
Saskia87 schreef:Ik kom hier ook mee kletsen. Ik doe de opleiding verpleegkundige mbo eerste jaar. Tot nu toe lijkt het me allemaal erg leuk. Ik heb als vakantie werk al twee keer in een verpleeghuis gewerkt op een pg afdeling. Een keer was dat de dagbehandeling en een keer op een afdeling met zwaar demente die zeiden ook bijna niks meer, dat vond ik niet echt leuk. Op dit moment zou ik het liefst in een ziekhuis gaan werken. Maar mischien vind ik na mijn stage wel een hele andere richting leuk. Dus dat zie ik dan wel weer. Kheb nog vier jaar de tijd :lol:

eeeeeeej leuk zeg. Je doet dus hetzelfde als mij. Hoe vind je de opleiding tot nu toe en waar doe je hem?

ik doe um in rotterdam op ut hoornbeeck. Opleiding vindt ik een beetje tegen vallen. Wij hebben namelijk veel zelfstudie uren en dat is echt onwijs wennen. tis al beter dan in het begin

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 07 dec 2004 11:25

zo, ik weer eens..... Ik ben al sollicitatiebrieven aant schrijven naar ziekenhuizen want ik wil na de VIG bbl (ben in juni hopenlijjk klaar) doorstromen naar t ziekenhuis. Ik wilde altijd al kinderverpleegkundige worden (da´s lastig in een verpleeghuis... :mrgreen: ), maar inmiddels lijkt me terminale zorg, of zorg voor kankerpatienten ook heel mooi werk!

Hebben jullie al mensen afgelegd? zo ja, hoe voelde dat en zo nee hoe kijk je daar tegenaan?

eerst dacht ik altijd: dat lijkt me het rotste van het hele zorgberoep. Eng om een dode aan te raken. Inmiddels ben ik daar van af geweken. Ik vind het soms nog griezelig om iemand aan te raken, maar ik ervaar het als eerbiedig werk, De laatste eer die je aan een dode bewijst! kheb verschillende keren terminale zorgvragers begeleid, samen met hun familie. Dat vergt een hoop energie en het grijpt ook diep in, maar ik vind het bijna iedere keer weer fijn om te doen.
Psalm 25:2 (ber.)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 dec 2004 12:59

ik heb nog nooit iemand af hoeven leggen! mocht het trouwens niet eens. In mijn stage heb overlled een vrouw. Ik ging bij haar kijken en toen bleek ze overleden te zijn.
Het viel mij inderdaad ook erg mee het aanraken van een overledene! Het is ook maar net wat je gewent ben!
Daar was het heel normaal dat andere bewoners de overledene nog aaide of kuste. Zelf was ik gewent dat er een plaat over heen lag en dat je de overledene niet aan raakt!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”