Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 24 nov 2004 16:03

jas schreef:
ahuibers schreef:Ben het met arragorn eens en heb al een tijdje niet meer in dit topic gepost, en ben ook niet van plan om dat te gaan doen.

en nu doe je het toch.

Ik kan er niet goed tegen als iemand op zo'n manier discussieerd, ik ga er dan niet meer inhoudelijk op in. Hoe kan je inhoudelijk op een reactie ingaan waar geen inhoud in zit of alleen maar onwaarheden?
We komen er toch niet uit.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 nov 2004 16:06

ahuibers schreef:
jas schreef:
ahuibers schreef:Ben het met arragorn eens en heb al een tijdje niet meer in dit topic gepost, en ben ook niet van plan om dat te gaan doen.

en nu doe je het toch.

Ik kan er niet goed tegen als iemand op zo'n manier discussieerd, ik ga er dan niet meer inhoudelijk op in. Hoe kan je inhoudelijk op een reactie ingaan waar geen inhoud in zit of alleen maar onwaarheden?
We komen er toch niet uit.

Het is gemakkelijk om te zeggen dat het alleen maar onwaarheden zijn als je het niet onderzoekt. Dat is dan weer een nieuwe leugen er bij. Ik kan bewijzen dat het geen onwaarheden zijn. Voor degenen die denken als jij nu doet geldt: "Gij hebt het kwade liever dan het goede, de leugen, dan gerechtigheid te spreken. Sela". ps. 52:5
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 24 nov 2004 16:34

Jij kan bewijzen?

Alles wat je hier loopt te verkondigen zie ik niet als bewijs.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 24 nov 2004 16:55

ahuibers schreef:Jij kan bewijzen?

waarom niet? als Jas Bijbels kan onderbouwen wat hij zegt dan maakt het even niet uit hoe het gebracht wordt. als jij voor jouw Bijbels kan onderbouwen en misschien met de oudvaders dat jas het mis heeft? nu wordt dit een beetje een moddergooitopic :mrgreen: :roll: :wink:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 nov 2004 19:03

Yael schreef:
ahuibers schreef:Jij kan bewijzen?

waarom niet? als Jas Bijbels kan onderbouwen wat hij zegt dan maakt het even niet uit hoe het gebracht wordt. als jij voor jouw Bijbels kan onderbouwen en misschien met de oudvaders dat jas het mis heeft? nu wordt dit een beetje een moddergooitopic :mrgreen: :roll: :wink:

Ja daar heb ik ook helemaal geen zin in. Als bij voorbaat gezegd wordt dat wat ik schrijf niet waar is, heeft een discussie er over totaal geen zin.
Maar ik blijf het oneerlijk en onrechtvaardig vinden. Men vergeet nogal eens de hautaine houding van GGiN t.o.v. andere kerkverbanden. Als men zichzelf zo in de hoogte stelt, moet men ook beducht zijn op tegenstand. En daar is men nou net niet van gediend.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 24 nov 2004 19:22

Jas, je maakt het er compleet zelf naar dat ze niet geloven wat jij zegt.

Jij zegt bijvoorbeeld dat je Mallan persoonlijk niet verdoordeeld, maar je zegt wel dat het een dwalend kind van God is, dan val je hem persoonlijk aan, of ligt dat ook ter verantwoording van heel de gergeminned??
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 nov 2004 19:28

alex leusink schreef:Jas, je maakt het er compleet zelf naar dat ze niet geloven wat jij zegt.

Jij zegt bijvoorbeeld dat je Mallan persoonlijk niet verdoordeeld, maar je zegt wel dat het een dwalend kind van God is, dan val je hem persoonlijk aan, of ligt dat ook ter verantwoording van heel de gergeminned??

Alex laat ik vooropstellen dat ik geen zin heb om hier ruzie te gaan lopen maken. Iemand die tegen beter weten in een leugen koester is dwalend. Of ben je dat niet met me eens? En als Mallan een kind van God is, en dat zal best, dan is hij in elk geval een dwalend kind. En die zijn er zeer veel.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 24 nov 2004 19:33

jas schreef:
alex leusink schreef:Jas, je maakt het er compleet zelf naar dat ze niet geloven wat jij zegt.

Alex laat ik vooropstellen dat ik geen zin heb om hier ruzie te gaan lopen maken. Iemand die tegen beter weten in een leugen koester is dwalend. Of ben je dat niet met me eens? En als Mallan een kind van God is, en dat zal best, dan is hij in elk geval een dwalend kind. En die zijn er zeer veel.

Jij gaat van je eigen geloof uit, en het is niet aan ons om te oordelen.

Hoe weet je dat trouwens, heeft hij dat zelf tegen je gezegd?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 nov 2004 19:34

Laten we nou eens even loskomen van al dat slaan en schoppen. Ik poneer nu gewoon een stelling zonder namen en zou graag zien dat men daar eens normaal op reageert.
Er is iemand die ik heel hoog acht. Ik zie hem als een echte knecht en kind van God en ben er van overtuigd dat hij de zuivere waarheid spreekt. Door studie kom ik er achter dat hij op bepaalde punten de waarheid opzettelijk verdraaid heeft.
Moet ik hem daar ernstig op aanspreken of moet ik het maar laten gaan omdat hij 'nou eenmaal een kind van God is en daar mag je niet tegenin gaan' . Graag jullie eerlijke reactie.
Laatst gewijzigd door jas op 24 nov 2004 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 24 nov 2004 19:35

jas schreef:Laten we nou eens even loskomen van al dat slaan en schoppen. Ik poneer nu gewoon een stelling zonder namen en zou graag zien dat men daar eens normaal op reageert.
Er is iemand die ik heel hoog acht. Ik zie hem als een echte knecht en kind van God en ben er van overtuigd dat hij de zuivere waarheid spreekt. Door studie kom ik er achter dat hij op bepaalde punten de waarheid opzettelijk verdraaid heeft.
Moet ik hem daar ernstig op aanspreken of moet ik het maar laten gaan omdat hij 'nou eenmaal een kind van God is en daar mag je niet tegenin gaan. Graag jullie eerlijke reactie.

Je praatte hier niet echt over hem alsof je hem hoogacht, maar dan moet je hier ook niet zijn, dan moet je daar persoonlijk met hem over praten...

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 nov 2004 19:38

alex leusink schreef:
jas schreef:Laten we nou eens even loskomen van al dat slaan en schoppen. Ik poneer nu gewoon een stelling zonder namen en zou graag zien dat men daar eens normaal op reageert.
Moet ik hem daar ernstig op aanspreken of moet ik het maar laten gaan omdat hij 'nou eenmaal een kind van God is en daar mag je niet tegenin gaan. Graag jullie eerlijke reactie.

Je praatte hier niet echt over hem alsof je hem hoogacht, maar dan moet je hier ook niet zijn, dan moet je daar persoonlijk met hem over praten...

Nou begin jij weer met van het onderwerp af te gaan. Ik stel een hypothetisch geval en jij begint weer te wildplassen.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 24 nov 2004 19:39

Ik vind dat je redelijk en eerlijk moet zijn, en niet nu opeens heel anders gaan praten, want je gaat nu een heel andere richting op dan je net was.

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 24 nov 2004 19:40

Yael schreef:
Loezje schreef:Dit heb ik niet Ds van Stralen zelf horen zeggen (was ik toen nog te klein voor, om dat te begrijpen), maar later wel iemand anders. Maar dan is het wel handig als het hele verhaal wordt verteld (wat ik toen dus hoorde). Het ging over een zondaar die uit zichzelf tot Christus komt. Die zal Christus niet met open armen staan op te wachten. Goed, daar zijn op dit forum al hele verhandelingen over geschreven dus dat ga ik niet overtypen, maar de GGiN (e.a.) leert/leren dus dat een in Adam dode zondaar nóóit uit zichzelf tot Christus kan komen; alleen door genade, etc, etc.

Jezus Christus staat elke zondaar met open armen op te wachten: niemand kan tot Mij komen tenzij de Vader hem trekke.
En: wie tot Mij komt zal Ik geenzins uitwerpen, zegt Jezus. Heilige Geest maakt de zondaar gewillig naar Jezus te gaan en zal vrijwillig of zo je wil uitzichzelf naar Jezus gaan als de Vader hem/haar tot Jezus trek.
Of interpreteer ik het helemaal verkeerd...

Nee, klopt wat jij zegt. De eerste actie komt dus van de kant van Christus.
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 24 nov 2004 19:43

Alex maar je hebt Jas nog geen antwoord gegeven. 8)

En Jas van zoiets moet je zelfs iets zeggen kijk naar de Heere Jezus nam Hij een blad voor de mond in de tijd dat Hij hier op aarde was?
Laatst gewijzigd door Yael op 24 nov 2004 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 nov 2004 19:43

alex leusink schreef:Ik vind dat je redelijk en eerlijk moet zijn, en niet nu opeens heel anders gaan praten, want je gaat nu een heel andere richting op dan je net was.

ik heb je duidelijk gezegd dat ik geen zin heb in ruzie hier. Ik wil het nu eindelijk wel eens over die stelling hebben. Ik vind je langzamerhand geen wildplasser meer maar gewoon een zeikerd.

Terug naar “Archief”