Ex-en

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 18 nov 2004 15:28

Tears schreef:Ik speelde toen met de gedachte, als je zelfmoord pleegt nadat je vriendin het uitmaakt is dat een soort laatste kans op erkenning, dat ze om je gaat huilen en uiteindelijk haar fout inziet. Is ook lekker melancholisch en dramatisch, van de Grote Hoogten jezelf de Diepte instorten, een zweem van zelfmedelijden heeft niet ontbroken.
Ik kan me het goed voorstellen omdat ik zelf ook met de gedachte experimenteerde, maar nooit serieus overwogen. Ben blij toe want heb nu weer een ander heel lief meisje, maar het dal kan onwijs diep en lang zijn...

Het feit dat iemand gaat dreigen met zelfmoord om te voorkomen dat de ander de verkering uitmaakt geeft volgens mij wel aan dat er iets niet helemaal goed zit in de bovenkamer. Volgens mij kan dat niet veroorzaakt worden door alleen de gedachte straks weer alleen te zijn.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 nov 2004 19:23

Tears schreef:Ik speelde toen met de gedachte, als je zelfmoord pleegt nadat je vriendin het uitmaakt is dat een soort laatste kans op erkenning, dat ze om je gaat huilen en uiteindelijk haar fout inziet. Is ook lekker melancholisch en dramatisch, van de Grote Hoogten jezelf de Diepte instorten, een zweem van zelfmedelijden heeft niet ontbroken.
Ik kan me het goed voorstellen omdat ik zelf ook met de gedachte experimenteerde, maar nooit serieus overwogen. Ben blij toe want heb nu weer een ander heel lief meisje, maar het dal kan onwijs diep en lang zijn...

Je weet het mooi te omschrijven! :D Zwelgen in de esthetiek van je eigen melancholiek, dat herken ik opzich wel..

Maar ik zou er dan niet van tevoren mee dreigen, het is mooier om niks te zeggen en dan opeens weg te zijn. Groter shockeffect enzo. 8) Maar als je het realistisch bekijkt werkt het uiteindelijk waarschijnlijk helemaal niet zo als je verwacht. *reality sucks* Zij heeft het niet voor niks uitgemaakt en huilt niet omdat ze je nog terug zou willen, hooguit omdat ze het jammer voor je vindt. En hierom:
I guess this is our last goodbye
And you don't care, so I won't cry
But you'll be sorry when I'm dead
And all this guilt will be on your head

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 nov 2004 20:57

Aragorn schreef:I guess this is our last goodbye
And you don't care, so I won't cry
But you'll be sorry when I'm dead
And all this guilt will be on your head

Sting!

Al enige tijd geleden heb ik het ook uitgemaakt met iemand, welke toen zei zelfmoord te plegen.
Want wat had zijn leven nog voor zin zonder mij. (He had a point there;))
Natuurlijk wilde hij niet echt zelfmoord plegen, maar wilde mij gewoon een groot schuldgevoel aanpraten.

Je schrikt je kapot als iemand zo iets tegen je zegt,
dat doet de mens zeker niet goed zeg.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 nov 2004 21:04

Ja, ik vind het esthetisch ook niet echt verantwoord om dat van tevoren aan diegene kenbaar te maken als chantage ofzo. Hooguit middels een afscheidsbrief oid, maar anders is het toch een geval van 'swallowing your pride': je gaat een beetje lopen jammeren of het toch nog aan kan blijven.

joepie

Berichtdoor joepie » 19 nov 2004 10:14

Nog niet zo lang geleden heeft iemand het dus wel echt gedaan. Gesprongen van een toren terwijl zijn meisje die het uitgemaakt had erbij was. Nu dan ben je mooi klaar als meisje. Lijkt me verschrikkelijk.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 19 nov 2004 12:34

joepie schreef:Nog niet zo lang geleden heeft iemand het dus wel echt gedaan. Gesprongen van een toren terwijl zijn meisje die het uitgemaakt had erbij was. Nu dan ben je mooi klaar als meisje. Lijkt me verschrikkelijk.

Lijkt wel wat op het verhaal van Jan van Schaffelaar in Barneveld. Alleen was er daar geen verkering die uitgemaakt werd in het spel maar was het oorlog (hoewel "oorlog" zeker samen kan gaan met het uitmaken van de verkering :wink:).

Maar lijkt me inderdaad vreselijk als je je ex voor je ogen zelfmoord ziet plegen. Volgens mij ben je dan psychisch niet in orde als je daad bij het dreigement voegt.
Afbeelding

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 nov 2004 12:57

Zo iemand is zo labiel, dat hij anders ook wel zelfmoord had gepleegt, maar dan om andere redenen. Het is alleen een beetje heel erg gemeen om daar een persoon mee op te zadelen, met een schuldgevoel, zo van, als ik het niet had uitgemaakt, dan had hij nog geleefd. Nee, dan had hij wel om iets anders van de toren gesprongen.

Jewel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jewel » 24 nov 2004 18:52

ja dat is echt heel erg.

...

tja...
just below my skin I'm screaming

just_mary
Mineur
Mineur

Berichtdoor just_mary » 25 nov 2004 20:14

Wat erg als je dat meemaakt.
Laatst gewijzigd door just_mary op 26 nov 2004 18:42, 2 keer totaal gewijzigd.

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 26 nov 2004 16:35

Komt sowieso al niet bij me op, maar dat meisje heeft denk ik wel schuldgevoel.
What a wonderfull girl!!

Yiska
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Yiska » 16 dec 2004 23:30

Mij ex had ook zelfmoord neigingen, maar bij hem was het niet omdat hij daarmee wilde voorkomen dat ik hem zou verlaten maar het was bij hem meer omdat hij het gevoel had dat hij nutteloos was en dat hij door zijn depressie niet genoeg voor mij zou zijn. Had had het gevoel dat hij mij nooit zou kunnen geven wat ik zocht. (dit was overigens niet het geval) Meerdere keren heeft hij er aan gedacht om er een eind aan te maken met (met name in de laatste periode van onze relatie) "omdat er toch niemand van hem hield" Het is zo moeilijk om je dan nog groot te houden en hem aan het verstand te brengen dat jij zielsveel van hem houd. En later toen hij een eind aan onze relatie had gemaakt vertelde hij me dat ik "te lief" voor hem was geweest. Iets wat ik nog steeds heel moeilijk te begrijpen vind, hoe kun je nou te lief voor iemand zijn...?
ik sta in de fik...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 dec 2004 00:39

Yiska schreef:En later toen hij een eind aan onze relatie had gemaakt vertelde hij me dat ik "te lief" voor hem was geweest. Iets wat ik nog steeds heel moeilijk te begrijpen vind, hoe kun je nou te lief voor iemand zijn...?

Hm, dat snap ik denk ik wel. Hij vond dat hij niet goed genoeg was en jij accepteerde hem zoals hij was. In zijn optiek ben je dan te lief, want hij vond dat hij dat niet verdiende.

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 20 dec 2004 11:25

Kun je, als iemand dreigt met zelfmoord, de relatie om die reden staande proberen te houden? Als de "verliefdheid", of het "houden van"weg is, is dat dan geen bodemloze put?

Natuurlijk ben je bang dat diegene het zal doen, maar de vraag is of het reeel is om bij diegene te blijven...

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 20 dec 2004 13:03

janneke schreef:Kun je, als iemand dreigt met zelfmoord, de relatie om die reden staande proberen te houden? Als de "verliefdheid", of het "houden van"weg is, is dat dan geen bodemloze put?

Natuurlijk ben je bang dat diegene het zal doen, maar de vraag is of het reeel is om bij diegene te blijven...

Ik denk dat je zeker niet moet proberen verder te gaan. Het probleem ligt bij de ander. Het feit dat iemand gaat dreigen met zelfmoord als je de verkering uitmaakt, terwijl je zelf al duidelijk hebt dat het beter is (omdat bijv er geen liefde meer is of vertrouwen), dan geeft dat m.i. aan dat de ander met een probleem zit en daarvoor behandeld moet worden. Heb zelf ook verkering gehad met een meisje met dikke problemen en die dreigde daar ook wel mee toen ze merkte dat ik anders in de verkering stond en ze merkte dat er bij mij weinig liefde meer was. Toch heb ik de verkering uitgemaakt, omdat ik er onderdoor ging en ik m'n eigen gezondheid belangrijk vond. Ze heeft geen zelfmoord gedaan en heeft inmiddels ook weer verkering. Heb het destijds hier ook met een maatschappelijk werker over gehad en die raadde mij aan om me daar niets van aan te trekken, van die dreigementen. Het was zijn ervaring dat die dreiging zelden wordt uitgevoerd.
Afbeelding

joepie

Berichtdoor joepie » 20 dec 2004 13:18

Zo kijk je er nu tegenaan. Maar hoeveel vrouwen blijven niet bij hun man terwijl ze mishandeld worden?
En zo is dat eigenlijk ook met zulke dingen.
Je wordt gewoon geestelijk onder druk gezet en daar kom je echt niet zomaar vanaf.

Terug naar “Archief”