Eerlijkheid en echtheid zijn de twee belangrijkste kenmerken van de gemeente van Jezus Christus (het eerste en grote kenmerk). Treed jongeren ook tegemoet als jongeren. Behandel ze als jongeren. Neem hun (vaak kritische, regelmatig terechte) vragen serieus. Zorg als oudere voor kennis van Gods Woord (daar ontbreekt het vaak heel erg aan), zodat je ook vragen kunt beantwoorden.
Gebruik in de eredienst stijlelementen die zowel ouderen als jongeren aanspreken (dus voor elk wat wils). Zing bijvoorbeeld psalmen en opwekking door elkaar! Preek aansprekend, en dan geen drie kwartier achter elkaar, maar drie blokken van een kwartier of iets dergelijks, met duidelijk afgebakende onderdelen.
De eerste alinea is wel de belangrijkste. Als die ontbreekt, heeft de tweede geeneens zin meer...
jas schreef:Marnix schreef:En wat Jas betreft, de wens is vaak de vader van de gedachte. Hij hoopt dat er daar alleen maar klassieke muziek is volgens mij

Wat zal hij raar staan te kijken als blijkt dat je er ook kan springen bij tromgeroffel, tamboerijn... en misschien zelfs wel electrische gitaar

Nee dat is echt niet zo. Electrische gitaar geloof ik idd niet, maar zeker wel andere instrumenten. Ik heb misschien niet zo'n star hemelbeeld als jij denkt hoor.

Over muziek: wie was de eerste zangleider in de hemel? En met welke instrumenten begeleidde hij? Mijn vraag aan Jas om dat uit te gaan zoeken... En daarna nog eens een oordeel te geven over orgels, trommes en (elektrische) gitaren.