Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:caprice schreef:Dus je wilde beweren dat het voor een kind van God altijd klaarhelder zou moeten zijn, de weg die God met hem gaat?
Dat zeg ik niet, maar ik zeg wel dat wij moeten zoeken en kloppen naar en op de deur van God. Dan zal Hij zichzelf laten vinden en voor ons opendoen. Dat zegt Hij namelijk zelf. Wie zijn wij om dan allerlei beperkingen op te leggen. Dat is is principe het ontkennen van de beloftes van God. Daarmee ga je tegen de bijbel in, en ben je een kind van de satan. Dat is precies wat jij bedoelt met valse leraren. Er worden zoveel belemmeringen genoemd, dat men gaat denken dat God onbereikbaar is geworden. Dat is regelrecht het werk van de satan, die ons wil doen gelovend dat God niet bereikbaar is of slechts voor een klein aantal mensen.
Sabra schreef:Dan moeten wij toch zeggen tegen onszelf en tegen anderen dat God bereikbaar is voor iedereen en dat God naar ons wil luisteren en dat Hij zichzelf laat vinden?
Sabra schreef:Ik wil enkel aangeven dat sommige mensen vooral in de ellende blijven zitten. Er kan geen greintje vreugde vanaf.
Sabra schreef:Hoezo arme tobbers zijn. Wij zijn kinderen van de allerhoogste God. Dat is niet iets om over te tobben, dat is iets waar je vreselijk blij over moet zijn en dat moet je over de daken uitschreeuwen!!!
Sabra schreef:Er staat toch duidelijk in Romeinen dat ik naast Christus een erfgenaam van God ben. Dat is duidelijk iets anders dan wat jij leest Misschien kun je ook even aangeven waar jij ziet staan dat wij kinderen van de satan zijn. Ik ben blij dat ik een kind van God ben, en niet van de satan. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik geen zonde doef of denk, maar ik mag weten dag God mij die zonde wil vergeven.
Sabra schreef:8 En die in het vlees zijn, kunnen Gode niet behagen.
9 Doch gijlieden zijt niet in het vlees, maar in den Geest, zo anders de Geest Gods in u woont. Maar zo iemand den Geest van Christus niet heeft, die komt Hem niet toe.
(...)
Dit getuigt toch niet van mensen die maar moeten gaan zitten tobben? W
caprice schreef:Optimatus schreef:Ik ga ook wel eens naar een dokter om me preventief te laten behandelen: inenten tegen allerhande ziektes.
Maar als je die ziekte al zou hebben ben je je er niet van bewust, dus acht je het niet noodzakelijk voor je leven om naar de dokter te gaan.
caprice schreef:bloempie20 schreef:De bekering kan ook beginnen bij de verlossing.
Volgens mij niet. Je gaat toch ook niet naar de dokter om je te laten genezen en er vervolgens achter te komen dat je ziek bent geweest?
Eerst moet de ziekte zich openbaren. Dan pas ga je naar de dokter.
Marnix schreef:caprice schreef:bloempie20 schreef:De bekering kan ook beginnen bij de verlossing.
Volgens mij niet. Je gaat toch ook niet naar de dokter om je te laten genezen en er vervolgens achter te komen dat je ziek bent geweest?
Eerst moet de ziekte zich openbaren. Dan pas ga je naar de dokter.
De bekering beging toch bij het trekken van God aan mensen? Wij moesten niet eerst naar de dokter toe... maar de dokter kwam eerst naar ons toe.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 26 gasten