Ik geloof...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 nov 2004 15:13

Ik wil enkel aangeven dat sommige mensen vooral in de ellende blijven zitten. Er kan geen greintje vreugde vanaf.

caprice

Berichtdoor caprice » 23 nov 2004 15:16

Sabra schreef:Ik wil enkel aangeven dat sommige mensen vooral in de ellende blijven zitten. Er kan geen greintje vreugde vanaf.

En zo wordt er nou tegen die arme tobbers aangekeken.
Wat ben jij meedogenloos hard. :?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 nov 2004 15:19

caprice schreef:
Sabra schreef:Ik wil enkel aangeven dat sommige mensen vooral in de ellende blijven zitten. Er kan geen greintje vreugde vanaf.

En zo wordt er nou tegen die arme tobbers aangekeken.
Wat ben jij meedogenloos hard. :?

Het probleem is vooral dat 'die arme tobbers' soms ook nog eens bewust 'arme tobbers' gelaten worden.. ik hoorde pas een dominee zeggen dat je een drenkeling altijd nog een keer onder moet duwen zodat hij zijn laatste krachten kwijtraakt en niet meer tegenspartelt. Anders zou hij niet gered kunnen worden. Dan heb je het volgens mij toch niet helemaal begrepen.. :shock:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 nov 2004 15:20

Hoezo arme tobbers zijn. Wij zijn kinderen van de allerhoogste God. Dat is niet iets om over te tobben, dat is iets waar je vreselijk blij over moet zijn en dat moet je over de daken uitschreeuwen!!!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 nov 2004 15:22

caprice schreef:
Optimatus schreef:Minime.

Als ik op reis ga naar een land waar bijvoorbeeld malaria heerst, dan neem ik pillen mee en laat ik me inenten. Da's veiliger.

Wat wil je ermee zeggen? Volgens mij kun je dat niet in deze beeldspraak gebruiken. Zo ja, op welke manier dan wel?

Ik wil er mee zeggen dat voorbereiding en voorzorgsmaatregelen ziekten kunnen voorkomen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

caprice

Berichtdoor caprice » 23 nov 2004 15:22

Sabra schreef:Hoezo arme tobbers zijn. Wij zijn kinderen van de allerhoogste God. Dat is niet iets om over te tobben, dat is iets waar je vreselijk blij over moet zijn en dat moet je over de daken uitschreeuwen!!!

Staat dat altijd zo vast dan? Niet voor alle mensen, hoor.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 nov 2004 15:28

Het is toch heel erg raar om te tobben omdat je een kind van God bent. Misschien moeten die mensen maar eens Romeinen 8 lezen:

Zo is er dan nu geen verdoemenis voor degenen, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar den Geest.
2 Want de wet des Geestes des levens in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet der zonde en des doods.
3 Want hetgeen der wet onmogelijk was, dewijl zij door het vlees krachteloos was, heeft God, Zijn Zoon zendende in gelijkheid des zondigen vleses, en dat voor de zonde, de zonde veroordeeld in het vlees.
4 Opdat het recht der wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, maar naar den Geest.
5 Want die naar het vlees zijn, bedenken, dat des vleses is; maar die naar den Geest zijn, bedenken, dat des Geestes is.
6 Want het bedenken des vleses is de dood; maar het bedenken des Geestes is het leven en vrede;
7 Daarom dat het bedenken des vleses vijandschap is tegen God; want het onderwerpt zich der wet Gods niet; want het kan ook niet.
8 En die in het vlees zijn, kunnen Gode niet behagen.
9 Doch gijlieden zijt niet in het vlees, maar in den Geest, zo anders de Geest Gods in u woont. Maar zo iemand den Geest van Christus niet heeft, die komt Hem niet toe.
10 En indien Christus in ulieden is, zo is wel het lichaam dood om der zonden wil; maar de geest is leven om der gerechtigheid wil.
11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.
12 Zo dan, broeders, wij zijn schuldenaars niet aan het vlees, om naar het vlees te leven.
13 Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven.
14 Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden,die zijn kinderen Gods.
15 Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!
16 Dezelve Geest getuigt met onzen geest, dat wij kinderen Gods zijn.
17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God,en medeerfgenamen van Christus; zo wij anders met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.

Dit getuigt toch niet van mensen die maar moeten gaan zitten tobben? W

caprice

Berichtdoor caprice » 23 nov 2004 15:30

Sommige mensen kunnen het erg moeilijk hebben bij de vraag of dat werk voor Christus ook voor hen mag gelden.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 nov 2004 15:33

In de bijbel staat: Wie zoekt zal vinden, wie klopt zal opengedaan worden.

Het is aan ons om te zoeken en op te kloppen. Dat geldt dus voor iedereen en voor iedereen is dat weggelegd.

caprice

Berichtdoor caprice » 23 nov 2004 15:34

Sabra schreef:In de bijbel staat: Wie zoekt zal vinden, wie klopt zal opengedaan worden.

Het is aan ons om te zoeken en op te kloppen. Dat geldt dus voor iedereen en voor iedereen is dat weggelegd.

Dus je wilde beweren dat het voor een kind van God altijd klaarhelder zou moeten zijn, de weg die God met hem gaat?

caprice

Berichtdoor caprice » 23 nov 2004 15:36

Optimatus schreef:
caprice schreef:

Als ik op reis ga naar een land waar bijvoorbeeld malaria heerst, dan neem ik pillen mee en laat ik me inenten. Da's veiliger.

Wat wil je ermee zeggen? Volgens mij kun je dat niet in deze beeldspraak gebruiken. Zo ja, op welke manier dan wel?

Ik wil er mee zeggen dat voorbereiding en voorzorgsmaatregelen ziekten kunnen voorkomen.

In het geestelijke kan dat niet, want wij liggen al dood in de zonden en misdaden.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 nov 2004 15:39

caprice schreef:Dus je wilde beweren dat het voor een kind van God altijd klaarhelder zou moeten zijn, de weg die God met hem gaat?

Dat zeg ik niet, maar ik zeg wel dat wij moeten zoeken en kloppen naar en op de deur van God. Dan zal Hij zichzelf laten vinden en voor ons opendoen. Dat zegt Hij namelijk zelf. Wie zijn wij om dan allerlei beperkingen op te leggen. Dat is is principe het ontkennen van de beloftes van God. Daarmee ga je tegen de bijbel in, en ben je een kind van de satan. Dat is precies wat jij bedoelt met valse leraren. Er worden zoveel belemmeringen genoemd, dat men gaat denken dat God onbereikbaar is geworden. Dat is regelrecht het werk van de satan, die ons wil doen gelovend dat God niet bereikbaar is of slechts voor een klein aantal mensen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 nov 2004 15:51

caprice schreef:
Optimatus schreef:
caprice schreef:

In het geestelijke kan dat niet, want wij liggen al dood in de zonden en misdaden.

Ik denk dat Christus het beste Medicijn en de beste Preventie is tegen dergelijke dingen. Door Hem te volgen kun je in elk geval proberen iets tegen zonden te ondernemen en door Hem te volgen deel je mee in de verlossing.

Lijkt mij een aantrekkelijke Remedie.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 23 nov 2004 15:53

Sommige mensen kunnen het erg moeilijk hebben bij de vraag of dat werk voor Christus ook voor hen mag gelden.

En waarom hebben ze het daar moeilijk mee?

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

caprice

Berichtdoor caprice » 23 nov 2004 15:53

Optimatus schreef:
caprice schreef:
Optimatus schreef:
caprice schreef:

Ik denk dat Christus het beste Medicijn en de beste Preventie is tegen dergelijke dingen. Door Hem te volgen kun je in elk geval proberen iets tegen zonden te ondernemen en door Hem te volgen deel je mee in de verlossing.

Lijkt mij een aantrekkelijke Remedie.

Die gezond zijn hebben de Medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn.

Terug naar “Archief”