Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:Vaak heb ik bij "gewone" mensen al twijfels.
Gisteravond laat zag ik een programma over een alleenstaande moeder met 4 kinderen, die zo sadistisch tegen die kids was.
Echt zo'n aso vrouw.
Die kinderen werden door haar kansloos gemaakt.
Floefloe schreef:Dat is zonder meer waar. Dat mensen 'normaal' zijn is geen voorspeller van een goede opvoeding, er zijn uitzonderingen. Maar het blijkt gewon dat normale mensen beter kinderen kunnen opvoeden dan mensen met een handicap, of dit nu geestelijk of verstandelijk is.
Gerdien B. schreef:Floefloe schreef:Dat is zonder meer waar. Dat mensen 'normaal' zijn is geen voorspeller van een goede opvoeding, er zijn uitzonderingen. Maar het blijkt gewon dat normale mensen beter kinderen kunnen opvoeden dan mensen met een handicap, of dit nu geestelijk of verstandelijk is.
geestelijk gehandicapten zijn mensen die een handicap hebben op het geestelijke vlak bijv.: geloofsbeleving. Een dominee of pastoor worden daarom ook wel geestelijken genoemd
verstandelijk gehandicapten zijn mensen die beperkingen hebben in hun denk vermogen. Ze denken als mensen die veel of iets jonger zijn dan zij zelf.
Gerdien B. schreef:Ik ben het absoluut niet met je eens! met een verst. handicap kunnen dingen goed op een rijtje hebben! ze denken alleen als kinderen! Zijn kinderen dan ook psychisch?
volgens mij staat er dus duidelijk in de van Dale: geestelijk en psyche. Ik zie er niet staan verstand!
Op de 1ste schooldag van mijn opleiding krijg je al in gegoten dat er zeker een verschil in zit! En dat verschil heb ik hierboven geprobeerd duidelijk te maken.
joepie schreef:Je moet toch nog eens beter lezen wat er staat.
dE bAdEeND schreef:Maar wat als een gehandicapt stel een kind krijgt met een gedragsstoornis? Dat wordt nog veel moeilijker dan het al had kunnen zijn!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten