Ik geloof...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 23 nov 2004 00:10

bloempie20 schreef:En ik ben bang dat als ik voor Hem moet verschijnen, dat Hij dan zal zeggen: Ga weg van Mij, Ik ken je niet. En dat terwijl ik dan altijd gedacht heb dat ik Hem wel ken.

Hmmm ik heb hier niet echt een zinnig antwoord op vrees ik... :?
Ik kan alleen maar zeggen dat ik daar zelf ook bang voor ben.
Ook bang ben dat ik 'niet genoeg geloof' of hoe je t ook mag zeggen...

*sorry aan deze post heb jij verder niks...*
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 23 nov 2004 00:27

Johanne schreef:Hmmm ik heb hier niet echt een zinnig antwoord op vrees ik... :?
Ik kan alleen maar zeggen dat ik daar zelf ook bang voor ben.
Ook bang ben dat ik 'niet genoeg geloof' of hoe je t ook mag zeggen...

*sorry aan deze post heb jij verder niks...*

Jawel hoor, ben blij dat je het zegt en Raido ook.
Nu weet ik in ieder geval dat ik niet de enige ben die zo denkt.

Bijbelteksten waarom ik bang ben dat ik 'niet genoeg geloof' zal ik morgen opzoeken. (Weet zo niet de preziese tekst .)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 nov 2004 01:02

Oke.

Je zegt dat je niet gelooft dat Jezus voor jou persoonlijk is gesotrven.

Op zich vreemd want ergens in 1 Johannes staat dat Jezus voor de zonden van de hele wereld is gestorven... ook voor jou. En dat iedereen die dat aanneemt gered wordt. Het is niet zo dat Jezus voor een selectief groepje mensen stierf... Hij stierf voor iedereen en daarom kun je weer bij God komen... en je bekeren!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

André

Berichtdoor André » 23 nov 2004 01:10

Marnix schreef:Oke.

Je zegt dat je niet gelooft dat Jezus voor jou persoonlijk is gesotrven.

Op zich vreemd want ergens in 1 Johannes staat dat Jezus voor de zonden van de hele wereld is gestorven... ook voor jou. En dat iedereen die dat aanneemt gered wordt. Het is niet zo dat Jezus voor een selectief groepje mensen stierf... Hij stierf voor iedereen en daarom kun je weer bij God komen... en je bekeren!

Geheel met de spreker eens 8)

caprice

Berichtdoor caprice » 23 nov 2004 07:00

Raido schreef:Inderdaad... ben je dan bekeerd? Komt het dan goed? De Bijbel is zovaak mistig, alles in vage omschrijvingen gehuld, bah...

Hebreeën 4 vers 12:
Want het Woord Gods is levend en krachtig, en scherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door tot de verdeling der ziel, en des geestes, en der samenvoegselen, en des mergs, en is een oordeler der gedachten en der overleggingen des harten.

We moeten Gods Woord biddend lezen. Het Woord moet toegepast en verklaard worden in het hart door de Heilige Geest. Als dat niet gebeurt begrijpen we van de betekenis vaak niets, maar als God onze blinde ogen opent zien we dingen die we eerst niet zagen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 nov 2004 10:47

Zou het misschien komen doordat je vaak op zondag een preek hoort over dat je ellendekennis moet hebben enzo?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 23 nov 2004 11:01

Lalage schreef:Zou het misschien komen doordat je vaak op zondag een preek hoort over dat je ellendekennis moet hebben enzo?

Misschien, maar bij ons in de kerk wordt daar niet echt nadrukkelijk op gehamerd. De bekering kan ook beginnen bij de verlossing. Maar uiteindelijk zal je toch altijd in de bekering je zonde onder ogen zien, omdat je altijd zonder God hebt geleefd. En als je dan een leven krijgt met God, ga je ook je fouten (zonden) inzien.
Ik geloof dus wel dat de ellendekennis een onderdeel is van de bekering. Ik moet eerlijk gezegd wel zeggen, dat ik denk dat ik niet bekeerd ben, omdat ik geen berouw heb over (bepaalde) zonden die ik heb gedaan. En ik voel me er schuldig over dat ik geen berouw heb.
Maar ik wil gewoon graag dat God mij er in mijn hart van overtuigd dat ik een kind van Hem ben. En daarvoor hoeft Hij niet eerst mij van mijn zonden te overtuigen.
God bekeert iedereen op een andere manier.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 nov 2004 11:13

bloempie, schuldgevoel heeft maar een doel: jou bij Jezus brengen. Belijd Hem maar wat je hierboven zegt.

caprice

Berichtdoor caprice » 23 nov 2004 13:52

bloempie20 schreef:De bekering kan ook beginnen bij de verlossing.

Volgens mij niet. Je gaat toch ook niet naar de dokter om je te laten genezen en er vervolgens achter te komen dat je ziek bent geweest?
Eerst moet de ziekte zich openbaren. Dan pas ga je naar de dokter.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 nov 2004 13:57

Ik ga ook wel eens naar een dokter om me preventief te laten behandelen: inenten tegen allerhande ziektes.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

caprice

Berichtdoor caprice » 23 nov 2004 14:35

Optimatus schreef:Ik ga ook wel eens naar een dokter om me preventief te laten behandelen: inenten tegen allerhande ziektes.

Maar als je die ziekte al zou hebben ben je je er niet van bewust, dus acht je het niet noodzakelijk voor je leven om naar de dokter te gaan.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 nov 2004 14:57

Minime.

Als ik op reis ga naar een land waar bijvoorbeeld malaria heerst, dan neem ik pillen mee en laat ik me inenten. Da's veiliger.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

caprice

Berichtdoor caprice » 23 nov 2004 14:58

Optimatus schreef:Minime.

Als ik op reis ga naar een land waar bijvoorbeeld malaria heerst, dan neem ik pillen mee en laat ik me inenten. Da's veiliger.

Wat wil je ermee zeggen? Volgens mij kun je dat niet in deze beeldspraak gebruiken. Zo ja, op welke manier dan wel?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 nov 2004 15:09

Het is maar net hoe je denkt hoe lang de verschillende fases zijn.

In ogen:

ellende .. verlossing ..... dankbaarheid ..............

Sommige mensen zien het echter zo:
ellende ................... verlossing . dankbaarheid .

caprice

Berichtdoor caprice » 23 nov 2004 15:11

Sabra schreef:Het is maar net hoe je denkt hoe lang de verschillende fases zijn.

In ogen:

ellende .. verlossing ..... dankbaarheid ..............

Sommige mensen zien het echter zo:
ellende ................... verlossing . dankbaarheid .

Beide veronderstellingen zijn onjuist.

Ellende, verlossing en dankbaarheid kun je het beste in een cirkel zetten. Die wordt steeds weer opnieuw doorleefd, en ook steeds dieper.

Terug naar “Archief”