Hoererij is juist puur vleselijk bezig zijn. Als er alleen vleselijke gemeenschap is, zonder gemeenschap met de ziel, is er juist wel sprake van hoererij.
Daar geef ik je helemaal gelijk in. lees daarom ook eens goed wat ik schrijf, Als er uberhaupt geen sprake is van gemeenschap, zoals in de bijbel bedoeld wordt, dan kan er geeneens hoererij zijn.
En ik zie Donatie niet als gemeenschap tussen vlees. En jij wel. Dat is de communicatiestoornis denk ik.
Ik denk dat van gemeenschap tussen twee mensen alleen sprake is wanneer beide in ziel
en lichaam aanwezig zijn. Dan kan de gemeenschap niet uit de ziel zijn zoals bij hoererij, inderdaad, maar er is wel een ziel aanwezig, anders zou de mens dood zijn.
gemeenschap niet uit de ziel staat niet gelijk aan gemeenschap zonder ziel. Want zielloos=dood.
Conclusie:
Als ik andermans lever krijg in mijn lichaam heb ik geen gemeenschap met die persoon, omdat die niet met ziel
en lichaam in mij aanwezig is. En geen gemeenschap=geen mogelijkheid tot hoererij.
Punt: ik vind het gewoon onjuist om de kwestie ''Donatie'' gelijk te stellen aan de kwestie in de bijbeltekst ''heb geen gemeenschap naar het vlees''
Daar wordt op heel iets anders gedoeld.
En daarbij is al aangetoont dat je op die manier het probleem alleen maar groter maakt, omdat , als je zo redeneert, donatie tussen moeder en kind weer wel mag.
Maar misschien kunnen we ons beter richten om goede, juiste argumentatie tegen Donatie (of voor)
Want nog even en deze discussie gaat over ''wat is gemeenschap'''wat overigens nog best intressant kan zijn.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King