Christa schreef:Pieter schreef:Christa schreef:Waarom is het dan zo typisch dat er wel steeds mensen aan worden genomen die uit andere kerkverbanden afkomstig zijn, meestal OGG of GGN en dan NIET de mensen die al jaren in de GG zitten? Kijk maar eens naar de laatste jaren. Dat zuig ik gewoon echt niet uit mn duim. Hoe kun je dat dan verklaren?
Is dat wel zo?
En dan nog, dominees ontwikkelen pas een eigen stijl zodra ze van de opleiding af zijn. Het is dus niet per definitie zo dat rechtse studenten na een aantal jaren preken nog zo rechts is.
IK heb het hier eigenlijk over het aannemen van studenten voor de theologische school. Ok, men mag dan een andere stijl van preken hebben, maar veel studenten die in de afgelopen jaren aangenomen zijn komen uit een ander kerkverband. Daar had ik gewoon zorgen over. En zo mijn vraagtekens bij. Want ik ken ook zoveel mensen die ook een roeping hebben om dominee te worden, maar die worden niet aangenomen op de theologische school. Terwijl zij een goede opleiding hebben (gehad) op de theologische universiteit in Apeldoorn. .... NOu ja... ik begrijp het gewoon niet zo goed. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Toch knap dat jij kan beoordelen of deze mensen een roeping hebben.
En het maakt namelijk niet uit wat voor vooropleidingen ze hebben gehad!
Ik snap het probleem niet helemaal, iemand wordt niet zomaar lid van een ander kerkverband, hij laat daar mee blijken dat er in zijn eigen
kerkverband iets is waar hij het niet mee eens is, en dat hij zich beter
thuis voelt in zijn nieuwe kerkverband.
En je moet ook niet gaan overdrijven met het aantal studenten die over zijn gekomen uit een ander kerkverband.
Op deze manier stop je ze wel heel snel in een hokje!!!!!!!!