Lid van een politiek partij, en zo ja welke?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 nov 2004 10:14

Om lid te worden van de SGP, moet je je aanmelden bij de secretaris van de voor jou dichtstbijzijnde kiesvereniging.

De gegevens van de kiesvereniging waar je zich moet aanmelden, kun je opvragen bij:

Partijbureau SGP
Laan van Meerdervoort 165
2517 AZ te Den Haag
tel: (070) 302 90 60
fax: (070) 365 59 59
E-mail: partijbureau@sgp.nl

joepie

Berichtdoor joepie » 17 nov 2004 10:39

Nee, dat snap ik wel. Maar vroeger moest je dus ook nog lid zijn van een bepaald kerkgenootschap om lid te kunnen worden.
En ik vraag me dus af of dat nog steeds zo is.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 nov 2004 11:15

joepie schreef:Nee, dat snap ik wel. Maar vroeger moest je dus ook nog lid zijn van een bepaald kerkgenootschap om lid te kunnen worden.

Daar heb ik nog nooit van gehoord.. en ik geloof ook zeker niet dat het nu nog zo is.

joepie

Berichtdoor joepie » 17 nov 2004 11:35

Aragorn schreef:
joepie schreef:Nee, dat snap ik wel. Maar vroeger moest je dus ook nog lid zijn van een bepaald kerkgenootschap om lid te kunnen worden.

Daar heb ik nog nooit van gehoord.. en ik geloof ook zeker niet dat het nu nog zo is.

Vroeger (duh) kon je echt alleen lid worden van het GPV als je ook lid was van de gerformeerd vrijgemaakte kerk.
Ik had een collega die van de CGK was en er ook lid van wilde worden maar dat kon dus niet.
Dus ik vraag me af of dat nu nog zo is.
Het voordeel is o.a. dat je dan ook echt alleen maar leden hebt die achter je uitgangspositie staan.
Dus als je zoals bij de SGP geen vrouwen op de lijst met kandidaten wil dan weet je dat het zo blijft als je alleen leden hebt die gelijkgestemd zijn.
Snap je?
Als je gewoon een open lidmaatschap hebt, dan bestaat het gevaar dat je leden gaat krijgen die het anders willen en als ze de meerderheid gaan vormen het ook kunnen doorduwen.
Toch?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 nov 2004 11:37

Tja, de GPV is de SGP niet he.. GPV klinkt uitdrukkelijk gereformeerd, van de gereformeerde kerk. Terwijl de SGP sowieso meerder verbanden bestrijkt en het lijkt me logisch dat je geen lid wordt als je de gronslag niet onderschrijft. Toch zijn verschuivingen niet uitgesloten, gelukkig niet!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 17 nov 2004 22:56

Inderdaad. De SGP heeft gewoon nog nooit zo'n regeling gehad, dat is typisch vrijgemaakt :?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 nov 2004 23:31

Gershwin schreef:Inderdaad. De SGP heeft gewoon nog nooit zo'n regeling gehad, dat is typisch vrijgemaakt :?

Conclusie: omdat het vrijgemaakte klimaat zich in niets onderscheidt van de Islamitische cultuur maakte joepie de vergissing te denken dat het bij de - verder toch als bijzonder progressief bekendstaande :roll: :mrgreen: - SGP wel hetzelfde zou zijn.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 nov 2004 00:44

:D :D :D

Vrijgemaakt = Islam. Beide exclusivistisch.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

caprice

Berichtdoor caprice » 18 nov 2004 10:10

Oudvader schreef:Mensen,

Ik hoop dat jullie allemaal inzien dat christelijke partijen in Nederland gefaalt hebben. SGP en ChristenUnie zijn machteloze zielige partijen, geef toe!?

Nee, dat kun je niet zeggen. Niemand oogst zoveel respect in de tweede kamer als Van der Vlies, omdat hij ergens voor staat, en leer en leven overeenkomen.

Veel partijen veranderen hun standpunten tegenwoordig met de dag, om maar zoveel mogelijk mensen te vangen met de verkiezingen, maar ik stem op een betrouwbare partij met een Fundament. Een partij waar de standpunten niet om de haverklap gewijzigd worden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 nov 2004 11:23

caprice schreef:

Ik hoop dat jullie allemaal inzien dat christelijke partijen in Nederland gefaalt hebben. SGP en ChristenUnie zijn machteloze zielige partijen, geef toe!?

Nee, dat kun je niet zeggen. Niemand oogst zoveel respect in de tweede kamer als Van der Vlies, omdat hij ergens voor staat, en leer en leven overeenkomen.

Veel partijen veranderen hun standpunten tegenwoordig met de dag, om maar zoveel mogelijk mensen te vangen met de verkiezingen, maar ik stem op een betrouwbare partij met een Fundament. Een partij waar de standpunten niet om de haverklap gewijzigd worden.

Maar vriend Blokland of hoe heet die kwast sjoemelt net zo hard mee in het Europees Parlement.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

caprice

Berichtdoor caprice » 19 nov 2004 00:23

Optimatus schreef:
caprice schreef:

Maar vriend Blokland of hoe heet die kwast sjoemelt net zo hard mee in het Europees Parlement.

Inderdaad, maar die is dan ook uit de CU afkomstig. 8)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 19 nov 2004 00:29

Volgens mij heeft Belder ook geen schone handen wat dat betreft. Het is schandalig dat christelijke politici zich hieraan schuldig maken.

caprice

Berichtdoor caprice » 19 nov 2004 00:30

Sabra schreef:Volgens mij heeft Belder ook geen schone handen wat dat betreft. Het is schandalig dat christelijke politici zich hieraan schuldig maken.

Dan worden we er toch weer eens aan herinnerd dat het ook maar mensen zijn, en zijn we minder snel geneigd ze op een voetstuk te plaatsen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 19 nov 2004 00:32

Zeker, ik wil hen niet slechter doen voorkomen dan dat ze zijn. Ik vind het alleen jammer dat het beeld van christenen nu op deze wijze er niet positiever op wordt.

caprice

Berichtdoor caprice » 19 nov 2004 00:36

Sabra schreef:Zeker, ik wil hen niet slechter doen voorkomen dan dat ze zijn. Ik vind het alleen jammer dat het beeld van christenen nu op deze wijze er niet positiever op wordt.

Dan heb ik hier nog wat goed nieuws:

Geen fraude Europese politici ChristenUnie

Telegraaf, vrijdag 28 mei 2004

DEN HAAG - De europarlementariërs Blokland en Van Dam van de ChristenUnie hebben geen fraude gepleegd met hun onkostendeclaraties. Dat bleek vrijdag uit extern onderzoek in opdracht van het bestuur van de ChristenUnie.

Wel is de administratie van de twee europarlementariërs gebrekkig. "Er kan daarom niet met zekerheid worden vastgesteld of er op onderdelen een bovenmatige vergoeding is ontvangen", aldus het rapport.

Blokland heeft daarop toegezegd om een door een onafhankelijke derde nader te bepalen bedrag, waarover twijfel zou kunnen bestaan, terug te storten. Voor het bestuur van de ChristenUnie is het debat over vermeende fraude daarmee afgedaan.

Het onderzoek naar de declaraties werd uitgevoerd door het bureau Bijzonder Onderzoek & Integriteitsadvies van Deloitte Forensic Services en heeft in de afgelopen anderhalve week plaatsgevonden.

Eerder al pleitte een onderzoek europarlementariër B. Belder van de SGP vrij van fraude met vergoedingen.

Bron: http://www.onafhankelijk.nl/?flitsID=74#5
En dan iets naar beneden.

Terug naar “Archief”