Maja de Bij schreef:Pivo schreef:Ik ben het er absoluut niet mee eens dat de dialecten en talen zouden moeten verdwijnen! Na de toren van Babel heeft God zelf verschillende talen ingesteld zodat mensen met dezelfde taal bij mekaar gingen wonen en zo met elkaar konden communiceren! Dialect is het spreken van een taal op een bepaalde manier die vaak streekgebonden is! Met jou argument over talen en dialecten zouden we dus over de hele wereld 1 taal moeten spreken? Dan probeer je de vloek van God op te heffen? Trouwens iemand met een ander dialect is heus wel te verstaan als je jezelf er even in verdiept! IK vind het een verrijking van de cultuur dat er bijbels en liederen in het dialect zijn! in een streek waar een bepaald dialect gesproken wordt moet dat toch kunnen? Daar verstaan de inwoners als het goed is toch?
Met alle respect, je draait het om. God heeft zelf verschillende talen ingesteld zodat mensen met verschillende talen uit elkaar gingen wonen en ze niet meer konden communiceren.
Maar wat is er nou tegen op het opheffen van de vloek van Babel? Waarom zou het lijden en sterven van Christus die vloek niet hebben weggedragen?
Heb je dan echt een bijbel nodig om de vloek in stand te houden?
Wat mij betreft mag je. Maar je kunt niet zeggen: Dan beginnen we bij de bijbel en hopen we dat de rest ook komt.... Dan moet je beginnen met te zorgen dat iedereen weer dezelfde taal gaat spreken, als dat lukt zal de bijbel ook nog maar in 1 taal nodig zijn. Als je eerst met de bijbel wil beginnen krijg je dus problemen... iedereen moet dan grieks/latijn spreken... en jij verwacht dat vervolgens iedereen in zijn algemeen ook die taal met elkaar gaat praten? Lijkt me niet...
Kortom, je plan is leuk maar je aanpak niet... begin bij de wereld... God verwarde talen... als je dat wil opheffen moet je zorgen dat iedereen dezelfde taal gaat spreken....
Zal trouwens ook lekker zijn om anderen te vertellen over het geloof... als je de bijbel in een taal hebt die niemand anders kan spreken in je omgeving.... wat zullen er dan veel mensen tot geloof komen om ons heen.
Raido, ik weet niet of het niet zou kunnen worden opgeheven... steeds meer mensen op aarde kunnen met elkaar communiceren. Gods doel van de spraakverwarring was dat de mensen die op een kluitje waren gaan wonen zich over de aarde zouden verspreiden. Dat is wel aardig gelukt dacht ik zo