johannes1 schreef:het Goddelijke mag je niet afbeelden, de mens wel, waarom zou je je op glad ijs begeven? Jezus was Goddelijke en mens, en om Zijn Goddelijke mogen we Hem niet afbeelden.
Tja, maar als Zijn Goddelijkheid niet in Zijn uiterlijk zit snap ik niet waarom het glad ijs is.
Als niemand hier antwoord kan geven op de vraag wat er in eerste oogopslag zichtbaar was van Zijn Goddelijkheid, kortom, waarin je Hem tekort doet als je Zijn uiterlijk afbeeldt als dat van een mens, begeven we ons volgens mij helemaal niet op glad ijs...
En Jezus beeldt God ook af op voor mensen begrijpelijke manieren, door het Vaderbeeld en gelijkenissen...
Ik zie het probleem niet en niemand heeft me dat hier goed uit kunnen leggen.
als je vraagt welke van de 2 naturen nu eigenlijk het belangrijkste is, is dat geen twijfel dat er 2 naturen zijn hoor, marnix. ik wil even een vraag stellen over je punt 2 als God nu over deze aarde had gelopen, dan had je Hem gezien, zou je dan een tekening van Hem mogen maken?
Ja... want dan hadden we Hem als mensen ook kunnen zien... Alleen God is God en geen mens... Hij heeft geen menselijk uiterlijk en is dus niet te tekenen... en zou ook niet op aarde rond kunnen lopen zoals Hij is... lees maar over Mozes die God wil zien en wat God daarover zegt... dan lijkt me dat duidelijk. Jezus was wel zichtbaar, juist omdat Hij als God juist een menselijke gedaante had aangenomen, er uit zag als mens dus.