Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lucy

Berichtdoor Lucy » 25 okt 2004 20:25

kurtyo schreef:Dit meen je niet, is deze discussie nu nog bezig? :( Onzinnig eigenlijk...

Beste evelien87, ik vind wel dat seks kan, ook voor het huwelijk... Bovendien: seks moet niet overgewaardeerd worden, maar van onderwaarderen mag ook geen sprake zijn!

Als je deze discussie zo onzinnig vindt, waarom maak jij dan weer je mening kenbaar. Zwijg dan gewoon...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 25 okt 2004 20:30

spreken is zilver en zwijgen is goud :D

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 okt 2004 09:27

Lucy schreef:
kurtyo schreef:Dit meen je niet, is deze discussie nu nog bezig? :( Onzinnig eigenlijk...

Beste evelien87, ik vind wel dat seks kan, ook voor het huwelijk... Bovendien: seks moet niet overgewaardeerd worden, maar van onderwaarderen mag ook geen sprake zijn!

Als je deze discussie zo onzinnig vindt, waarom maak jij dan weer je mening kenbaar. Zwijg dan gewoon...

Waarom zou ik? Ik verbaasde mij erover en mag dat laten weten wanneer mij dat belieft. Bovendien wordt er bijzonder weinig gedaan met argumenten die ik al veel eerder op dit forum heb gepost. Niet weerlegd alleen met een andere mening als argument in het verdomhoekje gestopt. Dat vind ik opzich niet erg maar ik vraag me af wat de zin is van dit topic en ik vraag me af waarom men blijft discussieren waar je toch geen antwoord op vindt en krijgt.

Seks is helemaal geen onderwaardering vind ik. maar tegenwoordig vinden al meer dat seks voor het huwelijk wel kan.

Evelien87, je leest niet goed. Ik zeg dat seks niet ondergewaardeerd mag worden en niet overgewaardeerd. En dat iedereen dat vind is hun probleem en niet jouw probleem. Ik vind dat je het zelf moet beslissen, het is persoonlijk. Maar doe het wel zo dat je het kunt verantwoorden tegenover jezelf of de God waar je in gelooft. Ik denk dat het wel kan, 'seks voor het huwelijk'.

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 09 nov 2004 22:51

denk niet dat je elkaar kan overtuigen met zo'n onderwerp

het is je persoonlijke mening, en iedereen moet doen wat hij/zij goed acht.

tog?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 nov 2004 23:40

jvwingerden56 schreef:denk niet dat je elkaar kan overtuigen met zo'n onderwerp

tog?

Blijkbaar is er behoefte aan om over te praten en niet zo'n beetje ook. Je kunt elkaar er wel bij helpen Gods wil hierin te zoeken.

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 10 nov 2004 07:51

Lalage schreef:
jvwingerden56 schreef:denk niet dat je elkaar kan overtuigen met zo'n onderwerp

tog?

Blijkbaar is er behoefte aan om over te praten en niet zo'n beetje ook. Je kunt elkaar er wel bij helpen Gods wil hierin te zoeken.

zeg absoluut niet dat het doelloos is hoor! je kan er heus wel wat van opsteken

Jewel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jewel » 10 nov 2004 15:52

ik ben tegen seks voor het huwelijk.
ik zou het zelf niet doen. is gewoon niet handig, krijg er alleen maar moeilijkheden door denk ik.
just below my skin I'm screaming

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 nov 2004 12:05

joepie

Berichtdoor joepie » 17 nov 2004 14:01

Er staan wat verwijzingen bij. Eén ervan is die van seks en ouders. Nu wordt daar gezegd dat ouders niet goed voorlichten en meer met hun kinderen over seks zouden moeten praten. Dat is dus eigenlijk wat ik al de hele tijd aan het promoten ben, maar waar ik steeds weer de reactie van jongeren zelf op krijg dat ouders er niks mee te maken hebben. Dus dat zij zich er gewoon niet mee moeten bemoeien. Je gaat seks toch niet met je ouders bespreken! Belachelijk! Vinden vele hier.
Dus wat zou nu eigenlijk wel moeten?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 nov 2004 15:45

joepie, onder andere ik reageer zo omdat mijn ouders niet normaal over seks kunnen praten. Als ik zelf ooit moeder wordt, wil ik dat heel anders doen en er gewoon open over zijn tegen mijn kinders en het in ieder geval niet doodzwijgen. Bij ons thuis wordt ook nooit positief gedaan over verkering enzo. Dan ga ik al helemaal niet met ze over zulke intieme dingen praten.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 17 nov 2004 16:20

Ach... Gods wil? Die lijkt me onbekend...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 nov 2004 16:35

Er zijn veel ouders die verzaken betreffende de sexuele opvoeding. Dat is een slechte zaak. Ik ben het geheel met Joepie eens.

joepie

Berichtdoor joepie » 17 nov 2004 17:57

Lalage schreef:joepie, onder andere ik reageer zo omdat mijn ouders niet normaal over seks kunnen praten. Als ik zelf ooit moeder wordt, wil ik dat heel anders doen en er gewoon open over zijn tegen mijn kinders en het in ieder geval niet doodzwijgen. Bij ons thuis wordt ook nooit positief gedaan over verkering enzo. Dan ga ik al helemaal niet met ze over zulke intieme dingen praten.

Nee, ik kan met het ook wel voorstellen, maar vind het zo ontzettend jammer. Dus het mes snijd eigenlijk aan twee kanten.
Ouders meer met hun kinderen erover praten en kinderen er misschien meer open voor staan. Alhoewel, als je gewoon met je kinderen er altijd al over praat dan denk ik niet dat je zo zult reageren als kind als jij nu doet. Tenminste zo is het hier in huis dus niet.
Daar is het heel gewoon om met elkaar te praten, over alles!
Maar daaruit blijkt maar weer, hoe belangrijk het is om er vanaf het begin open over te zijn.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 nov 2004 19:53

joepie schreef:
Lalage schreef:joepie, onder andere ik reageer zo omdat mijn ouders niet normaal over seks kunnen praten. Als ik zelf ooit moeder wordt, wil ik dat heel anders doen en er gewoon open over zijn tegen mijn kinders en het in ieder geval niet doodzwijgen. Bij ons thuis wordt ook nooit positief gedaan over verkering enzo. Dan ga ik al helemaal niet met ze over zulke intieme dingen praten.

Nee, ik kan met het ook wel voorstellen, maar vind het zo ontzettend jammer. Dus het mes snijd eigenlijk aan twee kanten.
Ouders meer met hun kinderen erover praten en kinderen er misschien meer open voor staan. Alhoewel, als je gewoon met je kinderen er altijd al over praat dan denk ik niet dat je zo zult reageren als kind als jij nu doet. Tenminste zo is het hier in huis dus niet.
Daar is het heel gewoon om met elkaar te praten, over alles!
Maar daaruit blijkt maar weer, hoe belangrijk het is om er vanaf het begin open over te zijn.

joepie, ik ben het helemaal met je eens.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 nov 2004 12:32

Net gelezen over sex binnen het Christelijk huwelijk:

Eva-relatieonderzoek: We vrijen minder, maar beter!
Lees de resultaten!
De resultaten van het Eva-relatieonderzoek zijn bekend! Nooit eerder in de Nederlandse geschiedenis is er op zo grote schaal onderzoek gedaan naar de rol van de Bijbel in het christelijk huwelijk.
De mannen en vrouwen die meededen aan het onderzoek hebben onafhankelijk van elkaar vragenlijsten ingevuld over hun huwelijk. Vragen die varieerden van: Wat geloof je dat de Bijbel zegt over de positie van man en vrouw? Tot: Zijn de rollen van man en vrouw volledig inwisselbaar? En: Hoe beleef je de seksuele relatie?

Een heel bijzondere uitkomst uit Eva’s grote relatieonderzoek betreft het laatste onderwerp. Christenen vrijen minder vaak dan het landelijk gemiddelde, maar ze geven hun seksuele relatie wel een opvallend hoger cijfer dan niet-christenen.

Ook zijn er opmerkelijke uitkomsten rond hoe mensen denken over hun schoonfamilie en over de rol van het geloof. Het aardige uit het onderzoek is, dat de resultaten een overwegend positief beeld geven. Er zijn knelpunten, jazeker, maar het is overwegend gunstig gesteld met het christelijk huwelijk.

Het onderzoek werd opgezet door de Eva-redactie in de personen Tjitske Lemstra en theoloog drs. Anne Westerduin en EO-onderzoekers drs. Loek Keller en drs. Ervin Baas. In samenwerking met de Christelijke Hogeschool Ede, onder supervisie van socioloog drs. Wim Dekker en psycholoog drs. Wilfred Vollbehr

Terug naar “Archief”