Vergelijking positie vrouwen islam - SGP terecht?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 16 nov 2004 23:24

Mariamagdalena schreef:Ik denk dat jij een posting van een jaar terug of zo weer eens ophaalt , er in knipt,en dan bewijst dat mijn posting van nu niet klopt.

Eigenlijk wil ik me niet in de discussie tussen deze twee dames mengen, maar MM, besef je wel dat al je postings minder geloofwaardig worden als jij op 16 november al niet meer weet wat je op 5 november van datzelfde jaar schreef? :roll: Vooral als het gaat over stemmen op een politieke partij? :wink: Op 6 november zeg jij na een vraag van Johannes1 op welke partij je dan wèl stemt dat je dat niet zegt, omdat dat privé is.... :wink:

Hoeveel moeten wij verder nog geloven van jouw postings? (Noem het beroepsdeformatie van mijn kant om dit soort tegenstrijdigheden op te sporen, maar hier kan ik dus echt niet tegen... Een beetje consequent zijn (als is het alleen maar op refoweb) is niet verkeerd :wink: )
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 16 nov 2004 23:27

Even tussen twee haakjes en off-topic, ik kan het niet laten.... :oops:

(Mannen, vinden jullie het niet fascinerend om te zien hoe vrouwen kunnen bekvechten en elkaar onderuit proberen te halen? 'k Weet dat ik mezelf ook in deze discussie meng, maar ik kan ongeveer bedenken hoe jullie hier naar kijken :P :wink: )

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 nov 2004 23:34

Loezje schreef:Even tussen twee haakjes en off-topic, ik kan het niet laten.... :oops:

(Mannen, vinden jullie het niet fascinerend om te zien hoe vrouwen kunnen bekvechten en elkaar onderuit proberen te halen? 'k Weet dat ik mezelf ook in deze discussie meng, maar ik kan ongeveer bedenken hoe jullie hier naar kijken :P :wink: )

Ach.. of ze het ook echt kunnen betwijfel ik, maar de pogingen daartoe zijn inderdaad fascinerend (om niet te zeggen: meelijwekkend). 8) Op dat soort momenten weten we weer waarom vrouwen er niet bij mogen zijn bij het voetbalkijken, bier drinken, kortom: mannen onder elkaar. Een oase van rust en vrede. :mrgreen:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 16 nov 2004 23:35

Dames,
Nog 1 waarschuwing: Ga op een normale manier met elkaar in discussie en anders niet.

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 16 nov 2004 23:47

Aragorn schreef:
Loezje schreef:Even tussen twee haakjes en off-topic, ik kan het niet laten.... :oops:

Ach.. of ze het ook echt kunnen betwijfel ik, maar de pogingen daartoe zijn inderdaad fascinerend (om niet te zeggen: meelijwekkend). 8) Op dat soort momenten weten we weer waarom vrouwen er niet bij mogen zijn bij het voetbalkijken, bier drinken, kortom: mannen onder elkaar. Een oase van rust en vrede. :mrgreen:

Haha Aragorn, ik weet hoe het voelt :wink: 'k Werk op een afdeling waar alleen mannen zitten; om een dame bij ons in het bedrijf te spreken moet ik eerst naar de andere kant van het gebouw of een paar verdiepingen lager :wink: 'k Weet niet of het aannamebeleid er op gericht is om zo min mogelijk vrouwen bij elkaar in een hok te zetten :wink:

Maar ècht rust... Hmm... :wink: :P :roll:

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 16 nov 2004 23:53

Memmem schreef:Dames,
Nog 1 waarschuwing: Ga op een normale manier met elkaar in discussie en anders niet.

Jammer, ik vond het juist zo vermakelijk :)
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 16 nov 2004 23:55

Memmem heeft helemaal gelijk. De maat is vol! Ook andere offtopic reacties zullen uiteraard ook verwijderd worden. Dus probeer toch gewoon eens echt weer ontopic te blijven, geldt voor iedereen.

sela

Berichtdoor sela » 16 nov 2004 23:57

Pivo schreef:Vrouwen moeten zelf ook realistisch zijn! uit een onderzoek is gebleken dat in situaties dat de man meerwerkt in het huishouden, de vrouw zich er mee blijft bemoeien. Dus de vrouw werkt en de man doet het huishouden en savonds krijgt hij op zijn kop omdat hij het anders gedaan heeft dan dat de vrouw altijd deed. Dit schijnt heel vaak te gebeuren. Mannen willen het huishouden heus wel doen maar dan op hun eigen manier! dus vrouwen geef de mannen ook een kans [...]

hm. mannen handelen soms i.d.d. vanuit een ander perspectief, wat verschillende inzichten op kan leveren. zo hebben wij thuis een wasmand. als ie halfvol is doe ik de was. m'n echtgenote pas als ie uitpuilt.

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 17 nov 2004 00:04

sela schreef:
Pivo schreef:Vrouwen moeten zelf ook realistisch zijn! uit een onderzoek is gebleken dat in situaties dat de man meerwerkt in het huishouden, de vrouw zich er mee blijft bemoeien. Dus de vrouw werkt en de man doet het huishouden en savonds krijgt hij op zijn kop omdat hij het anders gedaan heeft dan dat de vrouw altijd deed. Dit schijnt heel vaak te gebeuren. Mannen willen het huishouden heus wel doen maar dan op hun eigen manier! dus vrouwen geef de mannen ook een kans [...]

Helemaal mee eens... 'k Zou er niet aan moeten denken om 's avonds nog 'ns rond te gaan kijken of mijn ega zich wel goed van z'n taak had gekweten... Dat is z'n eigen verantwoordelijkheid... :wink: Als hij in een een huis zou willen wonen waar het stof 10 cm. hoog ligt: mij best, 't is dan zijn feestje; ik ben er niet allergisch voor en kan het ook best zien liggen... ('k heb niet zo snel poets-neigingen :wink: ) :D

sela

Berichtdoor sela » 17 nov 2004 00:12

hm.. nou ben ik ook verre van poetserig en vrij vrijgevochten, maar die verschillen van inzicht zijn m.i. feitelijk.

daar ligt m.i. het probleem wat pivo schetst aan ten grondslag.
en dat kan het punt zijn waarop we te weinig profiteren van de goedheid die hedendaagse mannen ons tonen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 nov 2004 00:23

Toch denk ik dat het punt dat Pivo aanhaalde ook te maken heeft met het feit dat vrouwen (vaak) nog te vast in hun rol zitten en denken: dit is mijn terrein waarop ik professioneel ben. Als mannen echt geemancipeerd zijn (en dat kun je mi. pas echt zijn als je omgeving het ook accepteert, in dit geval de vrouw dus), zullen zulk soort dingen minder snel voorkomen.

Maar ook sela heeft gelijk, want mannen zijn daarin vaak gewoon anders dan vrouwen.
Laatst gewijzigd door Aragorn op 17 nov 2004 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.

sela

Berichtdoor sela » 17 nov 2004 00:25

Aragorn schreef:[...] en denken: dit is mijn terrein waarop ik professioneel ben. [..]

pzies

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 17 nov 2004 00:25

En weer terug naar vrouwen, Islam en SGP...

Zijn we het er inmiddels allemaal over eens dat Moslimvrouwen mochten willen dat ze 'slechts op SGP-wijze' worden 'onderdrukt'? Want volgens mij neem je die burka wel op de koop toe als je je alleen maar hoeft te onderwerpen aan de SGP-onderdrukking :wink: Dames, ook mee eens? :wink:

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 17 nov 2004 00:27

sela schreef:
Aragorn schreef:[...] en denken: dit is mijn terrein waarop ik professioneel ben. [..]

pzies

Mwah... 'k zal mezelf niet zo snel prof noemen, op dat terrein :wink:

sela

Berichtdoor sela » 17 nov 2004 00:33

nu ja, ik blijf erbij dat bepaalde elementen uit de film van van gogh ook niet aan onze reformatorische wereld voorbij gaan. we kunnen wel doen of alles alleen leuk en lief is..
maar idd. geen uithuwelijken e.d. waarmee een sgpvrouw-zijn meestal een aanlokkelijker idee lijkt.

Terug naar “Archief”