Vergelijking positie vrouwen islam - SGP terecht?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 16 nov 2004 11:47

Pivo schreef:
wat vinden jullie trouwens van de nieuwe radiospotjes om meer mannen in het huishouden aan het werk te krijgen?

Walgelijke hersenspoelerij!
En het leuke en domme is ook nog, dat veel mannen daarin trappen.
Maar op tv zie je ook, als je een reclame ziet, voor bv wasmiddel of knorrbasissaus, stofzuigers, e.d. dat dat op mannen gericht is, om dezelfde hersenspoelerij.
Mensen moeten zelf weten wat ze doen en wie wat doet. Daar heeft een ander niks mee te maken.
En als een man het leuk vind om de wc uit te schrobben, dan moet hij dat vooral doen.
Maar als een echtpaar ervoor gekozen heeft dat de vrouw thuisblijft en alles in huis doet, dan moet men daar ook respect voor hebben. Niet dat ik die luxe heb, maar ik heb er wel respect voor.

joepie

Berichtdoor joepie » 16 nov 2004 12:45

Inderdaad dan moet je daar respect voor hebben en niet af doen als hersenspoelerij. Want het mes snijd tenslotte aan twee kanten. ;-)
Want als mensen er voor moeten kiezen om het anders te doen, of het doen omdat ze dat plezieriger vinden dat moet je dat ook respecteren. En niet aankomen met feministes, en mannen die de broek aan hebben of niet. Daar heeft het gewoon niets mee te maken.

Als echtpaar maak je keuzes. En die hebben te maken met o.a. de mogelijkheden die je hebt, en de onmogelijkheden die je hebt. En wat het ook is, laten we der maar vanuit gaan dat een ieder doet naar vermogen.
Al dan niet als vrouw geheel thuis of ook buitenshuis werkende.

Ik heb de luxe gehad dat ik altijd thuis was als de kinderen thuis waren. En pas later erbij moest gaan werken. En dan nog in de tijd dat mijn man thuis was. Of gewoon als oppasmoeder bij mij in huis. Maar er zijn er genoeg die het anders doen en die zal ik echt niet veroordelen.
Als ieder zich er maar prettig bij voelt zou ik zo denken.

Luister trouwens nooit naar de radio (behalve naar de muziekalejankmand en zondag morgen) dus ken de spotjes niet. En moet eerlijk zeggen dat ik ook nooit naar de reclame op tv kijk. Ga dan altijd zappen of gewoon iets inschenken :oops:

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 16 nov 2004 15:57

joepie schreef:.

Ik heb de luxe gehad dat ik altijd thuis was als de kinderen thuis waren. En pas later erbij moest gaan werken. En dan nog in de tijd dat mijn man thuis was. Of gewoon als oppasmoeder bij mij in huis. Maar er zijn er genoeg die het anders doen en die zal ik echt niet veroordelen.

Dat vind ik een goeie regeling: werken als de kinderen van huis (bijv. op school zijn).
Maar ik ben het niet met de laatste zin van je eens, ik vind nl. dat je niet moet kijken of je je ergens prettig bij voelt, maar wat het beste is voor je kinderen.

Luister trouwens nooit naar de radio (behalve naar de muziekalejankmand en zondag morgen) dus ken de spotjes niet. En moet eerlijk zeggen dat ik ook nooit naar de reclame op tv kijk. Ga dan altijd zappen of gewoon iets inschenken :oops:

Foei [-X , je zou geeneens een TV mogen hebben :wink:
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 16 nov 2004 16:57

Mariamagdalena schreef:Walgelijke hersenspoelerij!
Maar op tv zie je ook, als je een reclame ziet, voor bv wasmiddel of knorrbasissaus, stofzuigers, e.d. dat dat op mannen gericht is, om dezelfde hersenspoelerij.

Ik zeg het niet vaak en ik wil mij ook niet onparlementair uitdrukken, maar wat een slap gelul is dit. (excuses moderators)
Dat jij lekker thuis zit en dat jouw man te lui of te beroerd is om te helpen in het huishouden dat moet hij weten. Als aanstaand echtgenoot (over twee tot drie jaar) zal ik niet schromen om in het huishouden bezig te zijn.

Dit is geen hersenspoeling zoals jij dat placht uit te drukken, dit is een oproep aan de mannen om hun verantwoordelijkheid te nemen en ook hun vrouw in de gelegenheid te stellen zich te richten op een maatschappelijke carriere.

Maar als een echtpaar ervoor gekozen heeft dat de vrouw thuisblijft en alles in huis doet, dan moet men daar ook respect voor hebben. Niet dat ik die luxe heb, maar ik heb er wel respect voor.

Ik heb hier inderdaad niets op tegen, maar jouw grenzeloze belediging van mannen die wel zich inzetten in het huishouden moet maar eens ophouden. Je spreekt van respect voor mensen die kiezen dat de vrouw thuis blijft, maar waar is jouw respect voor mannen die zich wel willen inzetten in het huishouden.

joepie

Berichtdoor joepie » 16 nov 2004 17:38

Tabitha schreef:
joepie schreef:.

Dat vind ik een goeie regeling: werken als de kinderen van huis (bijv. op school zijn).
Maar ik ben het niet met de laatste zin van je eens, ik vind nl. dat je niet moet kijken of je je ergens prettig bij voelt, maar wat het beste is voor je kinderen.

Foei [-X , je zou geeneens een TV mogen hebben :wink:

Je hebt gelijk!! :wink: Niet het er prettig bij voelen moet de doorslag geven maar het feit of het Christelijk verantwoordt is. Al is het wel prettig als je je der dan ook nog prettig bij voelt :mrgreen:

joepie

Berichtdoor joepie » 16 nov 2004 18:14

Pivo schreef:
joepie schreef:
Nee dat is waar. Maar ik ging er vanuit dat het ging over de achterban van de SGP.
Maar laten we wel wezen: De vrouwen van de achterban van de SGP moeten in een rok, een hoed op, achter het aanrecht, niet buitenshuis werken, vooral veel kinderen krijgen.
Hetzelfd kun je dus toepassen op de moslim vrouwen in ons land.
Dus ik zie het verschil niet.

En Pieter, helaas voor jou, maar bent geen echte man! :mrgreen:

sorry Joepie volgens mij ben je nu een beetje uit je nek aan het zwammen. Tegenwoordig werkt er een heel groot deel van de vrouwen uit de SGP achterban buitenshuis en een standaard groot gezin is tegenwoordig ook echt niet meer vanzelfsprekend.

jou reactie lijkt erg veel op de reactie zoals onkerkelijken tegen christenen aankijken oftewel vol met vooroordelen.

Kijk en dat was nu precies mijn bedoeling! Want zo kijken jullie ook tegen de moslim vrouwen aan. Allang achterhaald, en zeker niet meer als normaal geldend. De meeste moslim vrouwen werken ook gewoon en hebben gewoon een goede baan. Dus waar hebben we het hier dan nog eigenlijk over? :(

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 16 nov 2004 22:01

Sabra schreef:Dat jij lekker thuis zit en dat jouw man te lui of te beroerd is om te helpen in het huishouden dat moet hij weten. .

Haha, jij voelt je kennelijk aangesproken dat ik het heb over hersenspoelerij. Jij vind dat normaal, dat moet jij weten, maar respecteer dan ook mijn mening, nee, dat kan niet, want mannen behoren te sloven, he, doodmoe thuiskomen en dan koken, afwassen en de plee schrobben!
Natuurlijk heb ik zeer groot respect voor mannen die dat allemaal er nog bij doen. Liefhebbend en makkelijk voor het vrouwtje, hoeft zij niks meer te doen.

Wat klets jij nou uit je nek dat ik ooit lekker thuis heb gezeten? ik heb altijd gewerkt, vanaf dat onze jongste 4 jaar was, en das al een heleboel jaren en daarvoor deed ik thuiswerk. En nu werk ik ook ruim 24 uur per week.

Ik beledig niet grenzeloos mannen die het huishouden doen en mijn man is niet lui of beroerd.
Mijn man heeft altijd geschilderd, geboord,de tuin gedaan, dingen gerepareerd, banden geplakt, met de jongens toen ze klein waren s morgens vroeg naar het voetballen gegaan, etc.

Dus wat loop je uit je nek te kletsen dat ik lekker thuis zou zitten en mijn man te beroerd was geweest om te helpen in het huishouden, etc.
Niks beroerd, gewoon geen huishoudelijk type, maar mannenklusjes deed hij altijd, en hij doet nog zijn best.

Het enige wat ik heb gezegd is dat wij de taken ouderwets hadden verdeeld.
Moeten wij toch weten?
En niemand hoeft mij op te leggen dat mijn kinderen vroeger haddden moeten dweilen, afwassen, of ramen lappen, etc, of dat mijn man dat had moeten doen, dat hij te lui was omdat hij 54 uur per week werkte en ik maar 20 ?
koken heb ik mijn kinderen trouwens wel geleerd toen ze 12 waren, en hun kamer doen ze al vanaf hun 12de ook ( die nog thuis zijn)

Wat bazel je nou eigenlijk, je kent mij geeneens.

Als ik zeg dat ik een huisman niet echt charmant vindt, is dat mijn mening.
Daarom is mijn man nog niet lui of beroerd, als er 1 zich 3 keer in de rondte heeft gewerkt in zijn leven is hij het wel.
En een man die hard werkt hoeft voor mij niet ook nog te stofzuigen als hij moe thuis komt. Niet onze style.

En by the way, onze kids zijn prima terecht gekomen, hoor!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 16 nov 2004 22:15

Tweede: Is de SGP fundamentalistisch? Nee!! Als de SGP Gods Woord in haar volle breedte en diepte laat doorklinken in de politiek dan is dat geen fundamentalisme. Het wordt door velen wel zo gezien. Maar als je je normen en waarde laat toetsen, in dit geval door Gods Woord, dan is dat legitiem.
De SGP heeft te allen tijde verantwoordelijkheid willen dragen, zo lang het niet ten volle in strijd is met het Woord. Een fundamentalist zal niets accepteren wat maar enigszins van zijn denken afwijkt. Dan is er zelfs geen gesprek mogelijk. We weten hoe de SGP vaak met vragen geworsteld heeft en dan toch ook daarin een weg heeft willen zoeken.

Ds. N. P. J. Kleiberg

Zo , dit heb ik van het refoweb, en daar kan niemand omheen! Ds Kleiberg zegt het zelf! Dus de SGP is niet fundamentalistisch.

joepie

Berichtdoor joepie » 16 nov 2004 22:54

Mariamagdalena schreef:).
Dus ik stem geen SGP. (zowiezo al belachelijk dat vrouwen ook mogen stemmen, eigenlijk, maar als ik dat zeg dan krijg ik gelijk doodsbedrijgingen van feministisch Nederland, woedende potten achter mij aan gerend, met guns )

Oplettten! Een paar bladzijde verder ineens wel!

Mariamagdalena schreef:Ik heb SGP gestemd ja, als je het dan precies weten wilt.

Ja, mijn man is toevallig een SGP man.
En ik stem op wat hij zegt.
Nou en?
Is daar wat mis mee dan?

Moet jij lachen omdat wij SGP hebben gestemt????
Er zijn honderden die SGP hebben gestemd hoor!

Wat zou het nu echt zijn?
Laatst gewijzigd door joepie op 16 nov 2004 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 16 nov 2004 22:54

Tabitha schreef:
Ik denk dat de mannen die het hardste het aanrechtsrecht van den vrouw hebben verdedigd, nu het hardste zullen roepen dat de rechten zich toch nog wel verder uitbreiden, nl. ook het wasrecht, stofrecht, zuigrecht, wcreinigenrecht enz.
Tussen 2 haakjes, het blijven nog steeds rechten en geen plichten :)

Tabitha, ik heb nog geen één van de mannen horen roepen over de zwijgplicht, jij wel? :P

Wat ik me zo langzamerhand begin af te vragen: hoe hebben al die dames en heren die èn werken èn het huishouden doen (met al dan niet meewerkende of tegenwerkende partners) nog tijd om zoveel te posten op refoweb???? Ik vind dat ik er zelf toch een vrij strakke planning op nahoud van werken, eten, studeren, slapen (waar zit dat stukje huishouden ook alweer?), maar zo heel erg veel tijd om te refowebben blijft er niet over...

Hoe doen jullie dat?
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 16 nov 2004 22:57

joepie schreef:(...)

Misschien was het de ene keer gemeenteraadsverkiezingen en de andere keer Provinciale Staten ofzo... :roll: :roll: :roll: (tja, ik denk ook maar hardop...)

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 16 nov 2004 23:05

Mariamagdalena schreef:

Nou èn??? Als beide partijen zich daar gelukkig bij voelen...? Wie ben jij dan om te zeggen dat het dom is...? Die mannen trappen er altijd nog met open ogen en bij hun volledige bewustzijn in :P :P :P D'r in trappen heeft iets negatiefs; ik vind er helemaal niets negatiefs aan dat de heren meehelpen in het huishouden. :P (Ze maken ook kleren vuil, ze eten ook, ze slapen ook... ...) :wink:

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 16 nov 2004 23:09

Gershwin schreef:Hela, stelletje geëmancipeerde vrouwen, naar jullie aanrecht en stofzuiger en dweil en wasmachine.

Tsja, Gershwin, waar is die tijd gebleven hè, dat vrouwen nog niet mee mochten (en konden :wink: ) praten; toen ze nog helemáál geen verstand hadden van enige vorm van techniek, laat staan van computers of, nog erger, internet! :P :wink:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 16 nov 2004 23:11

joepie schreef:
Dus ik stem geen SGP. (zowiezo al belachelijk dat vrouwen ook mogen stemmen, eigenlijk, maar als ik dat zeg dan krijg ik gelijk doodsbedrijgingen van feministisch Nederland, woedende potten achter mij aan gerend, met guns )

Mariamagdalena schreef:Ik heb SGP gestemd ja, als je het dan precies weten wilt.

Nou en?
Is daar wat mis mee dan?

Niks is echt, Joepie, bij jou niet,
Ik denk dat jij een posting van een jaar terug of zo weer eens ophaalt , er in knipt,en dan bewijst dat mijn posting van nu niet klopt.
Ik vind het prima wat jij denkt.
Desnoods denk jij dat ik LPF stem, of helemaal niet stem, of CD?
Ik vind jou vergelijkingen zo belachelijk.
Net zoals je een posting over financieen van mij van een jaar terug gaat vergelijken met een posting over financien van nu of van een half jaar terug.
Ook wat je laatst schreef, dat het onmogelijk was dat wij een kok 1500 euro betalen en zelf weinig per maand hebben. Jij denkt dus dat als jij personeel uitbetaald, dat zij daar zelf premies over afdragen en belastingen, ziekenfonds, e.d.
Je probeert mij op woorden te pakken, die totaal los van elkaar staan.
En wat mij betreft zouden vrouwen zoals jou idd beter niet kunnen stemmen, in ieder geval niet op een Christenpartij.
Ik zou bij jou hetzelfde kunnen doen.
Over rokken bv.
Dat je eerst schreef dat het zo keurig was om in een lange rok te lopen, en schandalig om in je blote benen te lopen, en vervolgens, een foto van jezelf van een vacantie plaatst met een korte BROEK met blote benen. En zo heb ik ook tal van voorbeelden om dingen bij jou door elkaar te halen en zinnen te knippen.
Jij zou goed bij de Telegraaf kunnen gaan werken, of bij de prive.

Het kan mij niet schelen hoe jij dingen probeert te "bewijzen" ik zou bij jou hetzelfde kunnen doen, maar ik verlaag mij niet tot praktijken van jou.
Niet te filmen!
Ik heb al vaker gezegd: Zo de waard is, vertrouwd hij zijn gasten. Ik heb niks te verbergen, hoor, en ik lieg ook niet, dat zal je dan zelf wel doen, als je dat van mij denkt.

Wat een haat zit er in jou zeg!
Probeer dat toch eens eruit te krijgen, misschien door gebed!

joepie

Berichtdoor joepie » 16 nov 2004 23:15

Mariamagdalena schreef:
joepie schreef:

Nou en?
Is daar wat mis mee dan?

Ik denk dat jij een posting van een jaar terug of zo weer eens ophaalt , !

Nee hoor, 5 november! Dus dat is nog geen jaar.
En je stemde niet op de SGP omdat ze voor de doodstraf zijn.
Kun je zo terug lezen.

Terug naar “Archief”