Colleteral zegtDe drieëenheidsleer moest in mijn ogen bedacht worden om de godheid van Jezus aannemelijk te kunnen maken. De godheid van Jezus was op haar beurt weer handig voor de machtspositie van de paus...
Tjah.. als je de bijbel goed leest,.. zijn het voor en tegen. De bijbel laat ruimte te over de Goddelijkheid van Jezus. Maar ook eerlijkgezegd, ook laat deze de ruimte over voor alleen de menselijkheid van Jezus.
Maar stel als Jezus geen God was, wat was hij dan? Alleen een mens? Kan de mens de zonde van de wereld dragen? Wordt een mens in zonde geboren?
Als Jezus geen God was, dan was Hij niet meer dan een willekeurge profeet, of goede leraar.
Of was hij een halfgod? Omdat Zijn natuurlijke vader een God is?
Ik denk juist dat het christendom zich kenmerkt door dat God zich verlaagt heeft tot mens om te dienen.(Welke God doet dat?)
God heeft nooit zijn best gedaan, om Zijn schepping te verdedigen. Ook niet de dat Jezus God is. Wij mensen maken naar mijn idee er een punt van en moeten God verdedigen of juist niet.
Geen enkele scheppingstheorie(waaronder ook de evolutie)heeft de bewijzen in handen.
Dan stel ik de volgende vraag. Zou God de aarde in 7 dagen geschapen kunnen hebben? Ligt dat in zijn macht?
Er zijn te veel vragen over. Hoe komt het dat bijna elke oercultuur wel een zondvloed kennen?
surfer schreef:
Ook de referentie bij het loten om het kleed van Jezus klopt niet in Mattheus:
Mattheus 27 35 Toen zij nu Hem gekruisigd hadden, verdeelden zij Zijn klederen, het lot werpende; opdat vervuld zou worden, hetgeen gezegd is door den profeet: Zij hebben Mijn klederen onder zich verdeeld, en hebben het lot over Mijn kleding geworpen.
Dit is namelijk niet gezegd door een profeet, maar door de schrijver van Psalm 22, David. Tenzij je vindt dat David ook tot de profeten behoord. In het OT wordt echter, voor zover ik weet, nooit beweerd dat David een profeet was.
Toen de boden van Saul, David zochten zagen zij profeten met aan het hoofd Samuel. Zij herkende David als een(1) ervan. Zij deelde de berichten mede aan Saul. waarop Saul nog 2 keer een bode stuurde om vervolgens zelf te gaan. Toen Saul vond, raakte hij net als de bodes..die David zagen onder geestvervoering. Waarop de mensen zeiden:"Is Saul nu ook de profeten?" Iets dat ze van David heel normaal vonden.
Hiermee wil ik aangeven dat David in het OT ook onder de profeten werd gerekend.