Aragorn schreef:japijo schreef:Dus een ieder die gedoopt is mag dus rust vinden in het bloed van Christus Jezus. Dat is Zijn (HEERE=verbondsjehova) belofte. Zijn Woord is dus voor een ieder die onder het Woord komt.
Daar kan ik mij helemaal in vinden, en dat miste ik eigenlijk in deze discussie.
Denk je dat er hierin ook verschil is tussen gedoopten en niet-gedoopten? Misschien weer een hele andere discussie en verder ben ik het wel met je eens, maar ben even benieuwd..
Ik denk dat de gedoopten bevoorrecht zijn door met de verbondsbelofte. God sluit echter niemand uit in Zijn woord. Moordenaar, hoer, praktiserende homo\lesbie, Theo van Ghog's, gedoopt of ongedoopt, God geeft ze allemaal de beloften die in Zijn woord staan, als ze hun zonden verlaten. Hij wil niemand uitzonderen. De mens wil dat wel, denk maar aan Jona bij de stad Ninave. Jona wilde graag dat deze stad gestraft zou worden maar God redde moordenaars, hoeren, praktiserende homo's en lesbieenes, Theo van Ghog's en ongedoopten.
Zijn trouw en barmhartigheid is zeer groot.
Zijn liefde verbrijzeld veeeel meer dan de wet.