Lalage schreef:Mwah, dat heb ik niet. Eerder van: sjit zeg dat we dit nou niet mogen doen en nog twee jaar moeten wachten.
Idd

Moderator: Moderafo's
Markie schreef:Maar als ik in zo'n 'sessie' ben zeg maar, denk ik niet aan God, en ik denk weinigen met mij.
Lalage schreef:Markie schreef:Maar als ik in zo'n 'sessie' ben zeg maar, denk ik niet aan God, en ik denk weinigen met mij.
Ik bid wel vaak tijdens het knuffelen, juist ook om erachter te komen hoe ver je nou mag gaan. En om God te danken voor mijn vriend.
Maar je moet je denk ik niet al te druk gaan maken over dit soort dingen, dan word je krampachtig en dat lijkt me niet zo gezond. Dan ben je getrouwd en dan ga je helemaal los of je houdt juist dat schuldgevoel, omdat je dat eerst ook altijd had als je iets te ver ging.
Spons: herkenbare situatie! Haha, m'n pa: ow ik dacht dat je altijd op de bank sliep als je bij hem was... NOT
Markie schreef:En als je samen met je vriend in 1 bed ligt gebeurd er niks?
Kan ik me maar moeilijk voorstellen, want dan zoek je zelf wel erge moeilijke situaties op lijkt me
Joepie schreef:Stelletjes die het hele weekens op één kamer doorbrengen daarvan kan ik me niet voorstellen dat die het zich niet onnodig moeilijk maken. En dat het gebed: Lijd ons niet in verzoeking meer in houd dan dat God het niet moet doen, je moet ook zelf de verzoeking niet opzoeken.
joepie schreef:Dat kan, maar je maakt mij niet wijs dat je doordat er geen natuurlijke rem is het niet moeilijk is.
Daarbij vind ik dat we een licht naar de wereld moeten zijn. En als we als stelletje al gewoon een heel weekend samen op een kamer doorbrengen, dan straal je daar naar de wereld hetzelfde uit als een stel wat samen woont. Dus ben je ook geen lichtend voorbeeld naar de wereld om je heen. Het : gij geheel anders, is dan niet meer te zien.
Aragorn schreef:joepie schreef:Dat kan, maar je maakt mij niet wijs dat je doordat er geen natuurlijke rem is het niet moeilijk is.
Ik denk dat Acire dat zelf wel het beste weet.
Daarbij vind ik dat we een licht naar de wereld moeten zijn. En als we als stelletje al gewoon een heel weekend samen op een kamer doorbrengen, dan straal je daar naar de wereld hetzelfde uit als een stel wat samen woont. Dus ben je ook geen lichtend voorbeeld naar de wereld om je heen. Het : gij geheel anders, is dan niet meer te zien.
Dat vind ik zo'n non-argument. Je straalt wat uit door liefde aan je omgeving te schenken, laten zien dat je vreugde hebt in het geloof, dingen doen voor je naaste, etc. Je straalt niets uit door zondags niet naar de bioscoop te gaan, door niet het weekend bij elkaar op de kamer te zitten, door een visje op je auto te hebben, enz. enz. Hoe christelijk sommige van die dingen ook mogen zijn, het zijn zeker geen dingen waarmee je het 'licht in de wereld zijn' in de praktijk brengt.
Lalage schreef:Jammer dan dat ze dat niet geloven. Ze begrijpen vast ook niet dat wij samen bijbel lezen en bidden. Het kan mij echt geen bal schelen wat anderen van ons vinden, het kan me wel schelen wat God van ons vindt. En denk je nou echt dat ze erover nadenken dat we een weekend bij elkaar zitten als we vertellen dat we geen seks hebben? Het is sowieso al moeilijk te begrijpen voor hun dat we geen seks hebben, maakt niet uit of we op een kamer zitten of niet.
En nogmaals: ik ga daar niet met mijn ouders over praten. Die zijn na twee jaar getrouwd. Ik zit in een hele andere situatie dan zij vroeger. (Ik praat sowieso niet met ze over seksuele dingen.)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten