Verloven: hoe pak je dat aan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 okt 2003 14:40

trijntjejohanna schreef:ff off-topic....

wat zouden jullie doen als de ouders van een gescheiden zijn, die mekaar niet willen zien, en je gaat verloven en trouwen.. nodig je dan beiden uit en laat ze het maar uitvechten??? is dat je eigen probleem of is dat hun probleem??

nou komt zijn vader niet :cry: :cry: :cry: dat vind ik wel jammer, maar ja wat kun je anders dan het maar te accepteren :cry: :cry:

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 20 okt 2003 15:19

bij ons in de buurt was dit ook het geval,

ze zijn allebei bij het gemeentehuis geweest en daarna weet ik het niet,

lastig met foto's denk ik,

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 okt 2003 07:14

ahuibers schreef:bij ons in de buurt was dit ook het geval,

ze zijn allebei bij het gemeentehuis geweest en daarna weet ik het niet,

lastig met foto's denk ik,

zijn vader komt helemaaaaal niet..... nergens...... :cry: :cry:

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 21 okt 2003 08:42

Ik denk dat je dat geheel aan henzelf moet overlaten. Een bruiloft van je kind is wel zo speciaal, daarvoor moeten ouders zich maar even over hun wrok heenzetten.

Wanneer ze dat met alle geweld perse willen volhouden, ook als ze daarmee het geluk van het getrouwde paar verstoren, dan is dat is dat sneu voor de bruid en bruidegom, maar dan blijven paps en mams maar gewoon lekker weg.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

taco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

...

Berichtdoor taco » 25 okt 2004 01:21

mijn ouders zijn 4 jaar geleden gescheiden.. de ellende, de ruzie die daarop volgde, het ik-zoek-een-nieuw-vriendje en dan vooral 'de kerk is niets meer voor mij' woorden en houding vind ik nog steeds vreselijk.

ik ken mijn vriendin al 8 jaar, we hebben 1 jaar verkering en we willen verloven. maar mijn ouders hebben har ouders nooit gezien. te drukke agenda, werk, feestjes. en vooral: niet samen er naar toe.

ze waren wel alletwee op mijn doop. ik hoop nog steeds en ik bid (ben zelf net 2 jaar christen) dat ze ooit nog es een kerk binnenstappen. mn doop was een goed begin..en misschien bij mijn trouwen ook wel.

aan een feestje doe ik niet. we vieren het wel met zn tweetjes dat we verloofd zijn. ben 5 jaar geleden verloofd geweest, ik was heel erg jong. ik had r nog gewaarschuwd op te passen voor een maatje van me die met haar flirtte. helaas, ze ging er uitgebreid op in. mijn leven overhoop en mn droom kapot. sindsdien hou ik het liever sober.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 11 nov 2004 15:13

Sorry dat ik in mijn vorige reactie zo bot en lomp was.

Sterkte, taco, met je ouders.

Heb je intussen een mooi verlovingsfeestje gehad, met z'n tweetjes?
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

taco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor taco » 12 nov 2004 06:00

ik trek me het niet zo aan dus het zij je vergeven 8)

ik heb haar vorig weekend ten huwelijk gevraagd...aan het water. de zon scheen en het was in een heel mooi vakantiepark in wezep. (landgoed 't Loo) we waren daar ivm soulsurvivor. maar we hebben daar dus met zn tweetjes ook echt quality time gehad. knus tegenelkaar opkruipen op de bank met een haardvuurtje aan en je kon er lekker zwemmen

zoals eerder gezegd: geen verlovingsfeest. mn vader is al bij haar familie geweest. mn zusje kende hen al en mn moeder moet nog een keertje :mrgreen:

Terug naar “Archief”