Moderator: Moderafo's
Andre schreef:Als we met onze menselijke kennis een leven rekken, kan misschien God met zijn Goddelijke kennis verbetering geven.
Evelien schreef:Het hangt er vanaf in welke situatie je zit.
Pas geleden werd er bij een echtpaar dat al drie kinderen had (drie dochters) een zoontje geboren (6 weken te vroeg), het werd geboren in het ziekenhuis. Zelf kon het kindje nog niet ademen, dus werd het aan de beademing gelegd. Maar een uur later werden zijn beentjes dick, opgezet en blauw. Toen werd het kindje onderzocht en wat bleek nou, het kindje had geen niertjes. Toen konde de artsen twee dingen doen:
1. de stekkers eruit halen en het bij de ouders liggen en wachten tot dat het kindje sterft.
2. het leven 24 uur rekken door het aan de machine's te laten zitten zodat hij als het ware door vergifitiging zou sterven en zijn lijdens weg langer door te laten gaan.
Het echtpaar heeft gekozen voor punt 1. Waarom? omdat men weet dat als je het kindje langer aan de machine laat liggen dat het "nog" meer pijn lijdt dan dat je het er af legt.
Dit echtpaar zit bij ons in de gemeente.
alex leusink schreef:Evelien schreef:Het hangt er vanaf in welke situatie je zit.
Pas geleden werd er bij een echtpaar dat al drie kinderen had (drie dochters) een zoontje geboren (6 weken te vroeg), het werd geboren in het ziekenhuis. Zelf kon het kindje nog niet ademen, dus werd het aan de beademing gelegd. Maar een uur later werden zijn beentjes dick, opgezet en blauw. Toen werd het kindje onderzocht en wat bleek nou, het kindje had geen niertjes. Toen konde de artsen twee dingen doen:
1. de stekkers eruit halen en het bij de ouders liggen en wachten tot dat het kindje sterft.
2. het leven 24 uur rekken door het aan de machine's te laten zitten zodat hij als het ware door vergifitiging zou sterven en zijn lijdens weg langer door te laten gaan.
Het echtpaar heeft gekozen voor punt 1. Waarom? omdat men weet dat als je het kindje langer aan de machine laat liggen dat het "nog" meer pijn lijdt dan dat je het er af legt.
Waarom niet gevraagd om een wonder Gods en gekozen voor punt 2? Ik vind zoiets(ik ben ervan doordrongen dat het zeeeer moeilijk zal zijn) een beetje goedkoop, 'omdat hij anders nog meer lijdt', elk uur telt toch?
alex leusink schreef:Waarom niet gevraagd om een wonder Gods en gekozen voor punt 2? Ik vind zoiets(ik ben ervan doordrongen dat het zeeeer moeilijk zal zijn) een beetje goedkoop, 'omdat hij anders nog meer lijdt', elk uur telt toch?
Gershwin schreef:Off-topic: ik snap dan ook niet dat sommige christenen denken een groter probleem van euthanasie van uitgeleefde, naar God verlangende mensen te moeten maken, dan van abortus van gezonde kinderen, die in theorie nog een lang leven voor zich zouden hebben gehad.
Evelien schreef:alex leusink schreef:Evelien schreef:Het hangt er vanaf in welke situatie je zit.
Waarom niet gevraagd om een wonder Gods en gekozen voor punt 2? Ik vind zoiets(ik ben ervan doordrongen dat het zeeeer moeilijk zal zijn) een beetje goedkoop, 'omdat hij anders nog meer lijdt', elk uur telt toch?
hoezo goedkoop? een kindje zonder niertjes kan zowieso niet leven. Waarom zou je zo'n kindje dan wel aan de stekkers leggen?
Ongeveer 5 jaar geleden kwam dit ook voor bij ons in de gemeente. Een kindje werd geboren. Het plaste niet, het huilde alleen maar had veel pijn. Na onderzoek bleek dat het kindje geen niertjes had. En is toen bij de ouders in de armen gelegd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten