Vergelijking positie vrouwen islam - SGP terecht?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 nov 2004 18:24

johannes1 schreef:wat het ook is, de meeste andere partijen voeren abortus en euthanasie in hun programma, valt dat wel te rijmen met je Christenzijn?

(zomaar een vraag, misschien wel offtopic maar ja)

Nee, zeker niet, maar de doodstraf valt ook niet te rijmen met Christenzijn. Dus er is weinig keus.
Daarom houd ik niet van politiek, er is geen enkele partij waar ik het helemaal mee eens ben.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 06 nov 2004 18:28

is het niet bijbels gegrond door de tekst wie het zwaard opneemt tegen een ander zal door het zwaard vergaan. (weet even niet zeker of het laatste woord goed is)

1 Alle ziel zij den machten, over haar gesteld, onderworpen; want er is geen macht dan van God, en de machten, die er zijn, die zijn van God geordineerd.

2 Alzo dat die zich tegen de macht stelt, de ordinantie van God wederstaat; en die ze wederstaan, zullen over zichzelven een oordeel halen.

3 Want de oversten zijn niet tot een vreze den goeden werken, maar den kwaden. Wilt gij nu de macht niet vrezen, doe het goede, en gij zult lof van haar hebben;

4 Want zij is Gods dienares, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet, zo vrees; want zij draagt het zwaard niet te vergeefs; want zij is Gods dienares, een wreekster tot straf dengene, die kwaad doet.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 06 nov 2004 18:30

Mariamagdalena schreef:Nee, zeker niet, maar de doodstraf valt ook niet te rijmen met Christenzijn. Dus er is weinig keus.
Daarom houd ik niet van politiek, er is geen enkele partij waar ik het helemaal mee eens ben.

vreemd dat de wetten in de Thora voor bv. godslasteren de doodstraf gaven door steniging... (Jezus werd ook ter dood veroordeeld wegens vermeende godslastering..) God is dus blijkbaar niet tegen de doodstraf.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 nov 2004 18:58

Welles!
Ik ben een Christen, en dat betekend dat ik volgens het NIEUWE TESTAMENT leef. Volgens Jezus Christus.

Maar ook in het oude testament staat : gij zult niet doden.
God vind niet dat een mens mag doden.
Alleen God beslist over leven en dood, niet de mens.
Zo is MIJN geloof.

En wat er in de tora staat, zal allemaal wel, maar MIJN God bepaalt zelf wanneer iemand sterft, en niet een mens.

sela

Berichtdoor sela » 06 nov 2004 19:12

Mariamagdalena schreef:Ik stem wat mijn man zegt, en wat dat is, dat zeg ik niet, dat is prive.

misschien vinden sommige nederlanders dit best vreemd, stemmen wat je man zegt. ik ben ook best verbaast.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 nov 2004 23:18

sela schreef:
Mariamagdalena schreef:Ik stem wat mijn man zegt, en wat dat is, dat zeg ik niet, dat is prive.

misschien vinden sommige nederlanders dit best vreemd, stemmen wat je man zegt. ik ben ook best verbaast.

Ik ben geen 20 meer, en bovendien heb ik nooit meegedaan met het feminisme.
Erg?
Nee joh!
Beter van niet!

sela

Berichtdoor sela » 07 nov 2004 08:23

dan nog is het misschien toch niet erg om er als vrouw een overtuiging of mening op na te houden?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 nov 2004 10:54

Lees mijn postings maar eens na, dan zie je dat ik duidelijk een eigen mening heb.
Als je niet feministisch bent, wil dat nog niet zeggen dat je een watje bent of zo.... :D

Wat een leuke website heb jij, heb je die zelf gemaakt?

joepie

Berichtdoor joepie » 09 nov 2004 13:12

Mariamagdalena schreef:Lees mijn postings maar eens na, dan zie je dat ik duidelijk een eigen mening heb.
Als je niet feministisch bent, wil dat nog niet zeggen dat je een watje bent of zo.... :D

Wat een leuke website heb jij, heb je die zelf gemaakt?

En als je wel je eigen keus gaat stemmen wil dat nog niet zeggen dat je feministisch bent.
Ik stem dus gewoon mijn eigen keus. En dat is (nog) CU.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 nov 2004 14:25

Ik zou het afgrijselijk vinden als mijn vriendin aan mij zou vragen of ik haar zou willen verstellen wat zij zou moeten stemmen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 09 nov 2004 15:53

Mariamagdalena schreef:Welles!
Ik ben een Christen, en dat betekend dat ik volgens het NIEUWE TESTAMENT leef. Volgens Jezus Christus.

Maar ook in het oude testament staat : gij zult niet doden.
God vind niet dat een mens mag doden.
Alleen God beslist over leven en dood, niet de mens.
Zo is MIJN geloof.

En wat er in de tora staat, zal allemaal wel, maar MIJN God bepaalt zelf wanneer iemand sterft, en niet een mens.

Is de God van het Nieuwe Testament dan een Ander dan van de Tenach? (OT) God wil inderdaad niet dat we elkaar doden, vandaar ook het gebod gij zult niet doden. Maar toch zijn er uitzonderingen zoals: verdediging van je land in oorlog en bv. de wetten in de Thora, die ook vaak doodstraf voorschrijven voor bv. godslastering.
En dat is echt dezelfde God als Die van het Nieuwe Testament.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 10 nov 2004 11:14

Optimatus schreef:Ik zou het afgrijselijk vinden als mijn vriendin aan mij zou vragen of ik haar zou willen verstellen wat zij zou moeten stemmen.

Ik vraag niet aan mijn man wat ik moet stemmen, hij ZEGT het, das anders, he?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 nov 2004 12:53

Mariamagdalena schreef:
Optimatus schreef:Ik zou het afgrijselijk vinden als mijn vriendin aan mij zou vragen of ik haar zou willen verstellen wat zij zou moeten stemmen.

Ik vraag niet aan mijn man wat ik moet stemmen, hij ZEGT het, das anders, he?

Inderdaad, nu is het nog onvrijwillig ook. :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 nov 2004 13:19

Vroeger kregen vrouwen veel minder onderwijs, dan is het logisch dat ze soms gewoon maar naar hun man moesten luisteren. Gelukkig is dat nu niet meer zo en mogen we ook zelf onze hersenen gebruiken. Ik denk wel dat het goed is om, als je niet uit een conflict komt, de bijbelse regel te hanteren dat de man de uiteindelijke beslissing neemt (noodgevallen uitgezonderd).

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 10 nov 2004 13:30

Lalage schreef:Vroeger kregen vrouwen veel minder onderwijs, dan is het logisch dat ze soms gewoon maar naar hun man moesten luisteren. Gelukkig is dat nu niet meer zo en mogen we ook zelf onze hersenen gebruiken. Ik denk wel dat het goed is om, als je niet uit een conflict komt, de bijbelse regel te hanteren dat de man de uiteindelijke beslissing neemt (noodgevallen uitgezonderd).

Waarmee je de vrouw dus onderschikt maakt aan de man. En zijn we weer bij de kolonne van de geitenvriendjes. Een vrouw is net zozeer een evenwaardig mens als een man. Met dus een eigen mening.

Terug naar “Archief”