Moderator: Moderafo's
meboy schreef:Standpunt van de Gereformeerde Gemeente;
(Na een warm en open gesprek is de conclusie min of meer als volgt).
Homofilie wordt als geaardheid niet als minderwaardig aan de huidige hetrosexuele geaardheid gezien. We menen dat het huwelijk en seksualiteit voorbehouden zijn aan man vrouw relaties. Hoewel mensen niet meer in staat zijn liefde volmaakt in te vullen. Een homo is in onze ogen een volwaardig lid van onze gemeente. Als kerk staan we open voor mensen met zwakheden en wijzen we op de oplossing daarvoor: Christus. In onze gemeenten is er plaats voor mensen die vallen en opstaan.
Omdat de kerk alleen kan zien wat voor ogen is zijn intenties of voornemens geen maatstaven bij het censurabel stellen van gemeenteleden; Als we seks tussen 2 mannen definieren als zonde dan is het in uiterlijke zin zo dat samenwonen niet kan worden gezien als strijden tegen de zonde (hoewel die intentie wel aanwezig zou kunnen zijn). Daar ligt voor ons ook de grens van het kerkelijk toelaatbare. Als mens kunnen we ons invoelen in de behoefte en mogelijk goede intentie maar als kerk kunnen we daarmee niet overweg. (vergelijk een situatie waarbij een weduwnaar bij een vriendin in gaat wonen; de intentie kan goed zijn maar dat is geen objectief gegeven).
Dit is ongeveer het standpunt van de Ger. Gem. in mijn eigen woorden verwoord. Het gesprek dat ik heb gehad met de kerk was een erg goed gesprek, de toon was zeer positief en ondersteunend. Ik ben het misschien op een aantal punten niet eens met mijn kerk maar ik vind het een begrijpelijk en houdbaar standpunt.
Aragorn schreef:Oke, kwist niet zeker of het een typefout was.. sommige mensen beweren namelijk dat iedereen wel een beetje bi zou zijn en ik had het percentage homo's iets hoger verwacht.
jeroen schreef:Hoi,
Ik heb een site gemaakt: www.refohomo.8k.com
Ga er eens een kijkje nemen.
Groetjes,
Jeroen
Markie schreef:Heb het ook gelezen en ben weer wat meer over hem te weten gekomen nu.
Het was een behoorlijk openhartig stukje.Ik wist niet dat hij getrouwd was, en kinderen had enzo.
Moeilijk allemaal, ook voor zijn vrouw.
Hij wil kostte wat het kost niet in de zonde van praktiserend homo vervallen.
Mensen als Jeroen verdienen veel respect is mijn mening.
jeroen schreef:Jammer dat de bijbelse noties bij een reactie hiervoor totaal ontbreken.Alsmede het kruisdragen. Eigenlijk moet ik hier misschien helemaal niet op reageren want als mensen aan je integriteit twijfelen en zelfs geen respect op kunnen brengen dan is al helder hoe e.e.a. zit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten