NT op je telefoon

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

martinm81
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martinm81 » 09 nov 2004 22:42

hoe zelfs de bijbel op een commerciele manier wordt gebruikt om de mensen aantesporen om dit te doen. is de communicatie straks zover dat iedereen thuis achter de pc de kerk dienst volgt?

En dan het idee dat je het betreffende vers heb gevonden en dat ineens hoort "piep, piep piep" en de accus is leeg, of je vriend is aan de lijn dat ie het niet kan vinden, of een smsje waar je te horen krijg waar de kantekkeningen te downloaden zijn.

Nee geef mij gewoon papier. lees beter en kan je ook samen lezen......

Martin
.......Door naar MC donalds te gaan, maak jezelf nog niet tot hamburger....

Michel
Mineur
Mineur

Berichtdoor Michel » 09 nov 2004 23:09

martinm81 schreef:hoe zelfs de bijbel op een commerciele manier wordt gebruikt om de mensen aantesporen om dit te doen. is de communicatie straks zover dat iedereen thuis achter de pc de kerk dienst volgt?

:?
Commerciële manier? Waar heb je het over? Het programma (BookReader) dat ik noem is gratis. En, dit kan gewoon handig zijn in noodgevallen.

Graag een verduidelijking van je post.

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 09 nov 2004 23:17

als ik ff mag reageren.. echt geweldig dat je gewoon het nt op je telefoon kan krijgen :!: ik heb het er meteen op gezet en het werkt fantastisch! heel handig als je snel ff wat op moet zoeken, ik loop nou eenmaal niet heel de dag met een bijbel op zak.. :wink: een groot =D> voor de plaatser van de link d:)b

Michel
Mineur
Mineur

Berichtdoor Michel » 10 nov 2004 00:11

marcel081276 schreef:als ik ff mag reageren.. echt geweldig dat je gewoon het nt op je telefoon kan krijgen :!: ik heb het er meteen op gezet en het werkt fantastisch! heel handig als je snel ff wat op moet zoeken, ik loop nou eenmaal niet heel de dag met een bijbel op zak.. :wink: een groot =D> voor de plaatser van de link d:)b

Wel, graag gedaan. 't Is trouwens wel jammer dat de Nokia 6230 te weinig geheugen heeft om ook het OT te bevatten. Voor mensen met een groter geheugen op hun telefoon: ik heb 'm al wel geprepareerd, dus laat maar horen als je daar interesse in hebt.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 10 nov 2004 00:13

Voor de mensen met een smartphone:

http://www.itb.net/handheld/free/

hier kun je een programma je kijken waarbij je 10tallen verschillende bijbelvertalingen op je telefoon kunt zetten, ik heb er momenteel King James, Staten Vertaling en Matthew Henry opstaan. Helemaal gratis :mrgreen:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Michel
Mineur
Mineur

Berichtdoor Michel » 10 nov 2004 00:53

Niet verkeerd @mic!

ehhh.... iemand een 6230 ruilen voor een 6600? :mrgreen: :mrgreen:

sparow
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sparow » 10 nov 2004 12:43

Michel schreef:
sparow schreef:De link naar de reader doet het niet....

Bedoel je de BookReader uit mijn post? Die link doet het bij mij wel. Als je de link van Tears bedoelt, die kun je met je browser bekijken door naar http://wap.mobible.org/ te gaan.

Ik bedoelde die van jou, maar nu kan ik er wel gewoon op komen...

menachem
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor menachem » 10 nov 2004 14:28

Misschien vinden sommige mensen dit net als ik handig: Het Nieuwe Testament op je gsm.

Wat moet je doen:

dat is MAAR ¼ van de Bijbel
Dan zullen de Israëlieten weer verlangen naar J*H*W*H, hun God, en hun koning David (de Masjieach);

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2004 14:56

dus?

Beter 1/4e op je bijbel dan helemaal niets :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

menachem
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor menachem » 10 nov 2004 15:27

Marnix schreef:dus?
Beter 1/4e op je bijbel dan helemaal niets :D

wel, als je altijd op 3/4 van een boek begint te lezen, dan heb ik nix gezegd :roll:
Dan zullen de Israëlieten weer verlangen naar J*H*W*H, hun God, en hun koning David (de Masjieach);

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2004 16:26

oh als jij evangeliseert lees je altijd de hele bijbel gelijk voor? Ik kom met bepaalde teksten... de bijbel is niet een boek dat je chronologisch hoeft te lezen", je kunt ook met het nieuwe testament beginnen en later het oude testament lezen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 10 nov 2004 16:57

Marnix schreef:Ja werkt het wel op.

Ik word gek van al die psalmboeken, bijbels, liedbundels, katernen etc die ik naar de kerk moet meenemen... als ze die nou ook eens voor mobilo's maken kan ik gewoon met mijn telefoon voor mijn neus meezingen :)

Ik vind mijn echt leren Bijbel met goudsnede en duimgrepen veel en veeeeel mooier dan mijn 6230!!!
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2004 17:20

Dat is ook zo. Maar je telefoon heb je altijd bij je :D

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 10 nov 2004 17:42

Okee, maar ik ga bijna nooit 'onverwacht' een keer naar de kerk, dus kan gewoon mn boekje pakken. Ik hoop dat de kerkdiensten toch in deze zin traditioneel blijven, dit zeg ik in dit geval als historicus
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2004 17:45

Lees je dan alleen maar bijbel in de kerk? :shock:

Bedenk eens wat de bijbel op je telefoon kan bieden. Tijdens vertraging van de NS, in de trein/bus, in de pauze op school :)

Terug naar “Archief”