Verkering en bevrediging

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 okt 2004 08:21

Om ook maar eens even een reactie te geven... :wink:
Ik heb idd jouw adviezen en raad niet nodig, Joepie! Markie kan perfect voor zichzelf zorgen als dat moet, dus maak je daar maar niet druk over!

Ik vind het gewoon eng hoe jullie vrienden en vriendinnen boven je ouders stellen!
Wat voor band hebben jullie dan met je ouders?
Wat zijn die eigenlijk voor jullie?
Dat is dus wat ik bedoelde met de manier waarop ouders en kinderen binnen de refowereld met elkaar om gaan.

Dus: als je niet met je ouders over seksualiteit kunt praten en wel met je vriend, heb je een minder goede band met je ouders... :roll: :shock: :? :| ??? Vaag! Sorry, dat ik dat zo zeg, maar dat vind ik nou echt de grootste onzin die er bestaat!!! Ik kan perfect met mijn ouders overweg, ik kan over alles met ze praten, maar mijn 'ervaringen' en meningen op seksueel gebied hou ik voor me. Daar hebben ze gewoon niets mee te maken, dat is iets van mijn vriend en mij. :D
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 okt 2004 08:32

joepie schreef:Ik vind het gewoon eng hoe jullie vrienden en vriendinnen boven je ouders stellen!
Dat is dus wat ik bedoelde met de manier waarop ouders en kinderen binnen de refowereld met elkaar om gaan.

Ouders zijn er om je op te voeden en je te leren te staan in de wereld. In je kindertijd zijn zij ook degenen die het meest nabij staan, maar dat verandert bij het volwassenworden wel. Veel ouders vinden dat moeilijk, maar het is wel de manier waarop het gaat, als het goed is maak je jezelf overbodig als ouder. Zodat kinderen in staat zijn zelf hun "soulmates" (sorry voor dit achterlijke anglicisme, kan even niets beters bedenken :wink: ) uit te zoeken.

En dat ik veel dingen van mijn kinderen weet heeft vooral te maken met het feit dat ik paranormaal begaafd ben. Daardoor hebben ze weinig geheimen voor me. Lastig voor hun.

Oke, dan is het weer iets "normaler". :P

En open naar elkaar toe zijn heeft niets te maken met toestemming vragen aan je ouders of je iets mag doen. Maar alles te maken met vertrouwen wat je in elkaar hebt.
Dat getuigd pas van echte zelfstandigheid en volwassenheid.

Openheid en vertrouwen is niets mis mee. Maar het is niet nodig om álles te vertellen, mi. is dat alleen voor je vriend(in) of man/vrouw een voorwaarde voor je relatie. Misschien voor hele goede vrienden ook, maar bij ouders niet. Dat zit gewoon niet in de aard van de ouder-kind-relatie.

joepie

Berichtdoor joepie » 18 okt 2004 08:32

Kijk en dat vind ik dus weer onzin. Daar hebben ze niets mee te maken??
Hoe zo niet?
Het maakt me trouwens niet uit of je dat al dan niet met je ouders wil bespreken.
Ik denk dat er veel ellende op seksueel gebied is omdat er te weinig met elkaar gepraat wordt.
Dat weet ik vanuit mijn werk als kraamverzorgster.
En ik kan dat ook zien aan de vragen die hier op refoweb gesteld worden aan Mevr Hoek.
Schreinende vragen waar je gewoon al antwoord op had moeten hebben.
En die antwoorden had je gewoon bij je ouders weg moeten kunnen halen in plaats van bij een vreemde.
Als je van je vriendin moet leren hoe de seksualteit in elkaar zit op je 21 ste dan vind ik dat er veel mis is in de gezinnen.
Dan wordt er veel en veel te weinig gepraat met elkaar.

Maar ik denk zelfs niet alleen op seksueel gebied ook over geloofszaken.
Hoe het zit met het persoonlijk geloof van je kind. Volgens mij weten ook weinig ouders wat hun kinderen bezig houd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 okt 2004 08:40

joepie schreef:Kijk en dat vind ik dus weer onzin. Daar hebben ze niets mee te maken??
Hoe zo niet?

Ik denk dat we hier vershil moeten maken tussen over praten over seksualiteit in het algemeen ("voorlichting" zegmaar) en over je persoonlijke seksuele ervaringen/gevoelens etc. Het eerste lijkt me idd normaal dat ouders daarover praten met hun kinderen, dat gaf Markie zelf ook al aan. Maar wbt het tweede, daar hebben ouders idd weinig mee te maken. Als je behoefte hebt om het daarover te hebben vind ik het prima, maar de meeste jongeren (en ouderen) hebben dat niet en dat lijkt me niet abnormaal.

joepie

Berichtdoor joepie » 18 okt 2004 08:41

Aragorn schreef:
joepie schreef:Ik vind het gewoon eng hoe jullie vrienden en vriendinnen boven je ouders stellen!

Ouders zijn er om je op te voeden en je te leren te staan in de wereld. In je kindertijd zijn zij ook degenen die het meest nabij staan, maar dat verandert bij het volwassenworden wel. Veel ouders vinden dat moeilijk, maar het is wel de manier waarop het gaat, als het goed is maak je jezelf overbodig als ouder. Zodat kinderen in staat zijn zelf hun "soulmates" (sorry voor dit achterlijke anglicisme, kan even niets beters bedenken :wink: ) uit te zoeken.

En dat ik veel dingen van mijn kinderen weet heeft vooral te maken met het feit dat ik paranormaal begaafd ben. Daardoor hebben ze weinig geheimen voor me. Lastig voor hun.

Oke, dan is het weer iets "normaler". :P

En open naar elkaar toe zijn heeft niets te maken met toestemming vragen aan je ouders of je iets mag doen. Maar alles te maken met vertrouwen wat je in elkaar hebt.
Dat getuigd pas van echte zelfstandigheid en volwassenheid.

Openheid en vertrouwen is niets mis mee. Maar het is niet nodig om álles te vertellen, mi. is dat alleen voor je vriend(in) of man/vrouw een voorwaarde voor je relatie. Misschien voor hele goede vrienden ook, maar bij ouders niet. Dat zit gewoon niet in de aard van de ouder-kind-relatie.

Ik heb nog helemaal niet gesproken over ALLES vertellen. Blijkbaar denken jullie dat ik daarvan uit ga.
Ze vertellen mij heus niet wat ze wel en niet in bed doen met elkaar. Of hoe ver ze gaan en hoe fijn ze dat vinden.
Dat heb je mij nog nooit horen zeggen.
Als ik spreek over openheid dan bedoel ik daarmee dat je met elkaar kunt spreken over het feit dat het best moeilijk is om in je verkering zuiver te blijven. En wat je aan die moeite zou kunnen doen.
Wat zou kunnen helpen.
Jullie denken toch niet dat ze mij gaan vertellen of ze al dan niet elkaar bevredigen? Of dat ik dat zou willen weten?

Kijk het gaat wel een beetje zo: Dat ze aangeven dat ze het moeilijk vinden om aan de grenzen die zij voor elkaar gesteld hebben zich te houden. Waar die grens is, weet ik echt niet.
En hoe deden jullie dat dan vroeger is wel een vraag die ze ons dan stellen. Om niet over die grens te gaan.
Daarin open zijn vind ik dus heel normaal.
Want daarin zijn wij als ouders als het goed is wel hun voorbeeld.
En hun hulp. Wij mogen ze inderdaad opvoeden tot volwassen mensen, die hun eigen beslissingen nemen.
Maar die met hun moeite ook gewoon in hun volwassenheid naar je toe durven te komen.
Want als ouders voel jij je kinderen toch het beste aan.
Daarmee zeg ik niet dat je ook niet met je beste vrienden over zulke dingen kunt praten.
Maar misschien zijn wij voor onze kinderen wel als hun beste vrienden geworden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 okt 2004 08:47

joepie schreef:Ik heb nog helemaal niet gesproken over ALLES vertellen. Blijkbaar denken jullie dat ik daarvan uit ga.
Ze vertellen mij heus niet wat ze wel en niet in bed doen met elkaar. Of hoe ver ze gaan en hoe fijn ze dat vinden.

Ow, zo kwam het eigenlijk wel over.. :) Maargoed, mooi dat het niet zo is dus. :P

Mjah, ik kan me niet voorstellen dat je ouders je beste vrienden zijn. Vriendschap veronderstelt gelijkheid en als ouders en kinderen is die gelijkheid er simpelweg niet. Een goede band kan zeker, maar vrienden in de gebruikelijke zin van het woord denk ik niet.

joepie

Berichtdoor joepie » 18 okt 2004 08:53

Aragorn schreef:
joepie schreef:Ik heb nog helemaal niet gesproken over ALLES vertellen. Blijkbaar denken jullie dat ik daarvan uit ga.

Ow, zo kwam het eigenlijk wel over.. :) Maargoed, mooi dat het niet zo is dus. :P

Mjah, ik kan me niet voorstellen dat je ouders je beste vrienden zijn. Vriendschap veronderstelt gelijkheid en als ouders en kinderen is die gelijkheid er simpelweg niet. Een goede band kan zeker, maar vrienden in de gebruikelijke zin van het woord denk ik niet.

Als je volwassen bent valt dat ongelijk zijn weg.
Je bent allen volwassen.
Zo spreken mijn kinderen mij ook gerust aan op zaken die in hun ogen niet goed zijn, zoals ik dat ook bij hun doe. Dat verwacht ik ook van hun.
En daarin kun je dus makkelijk elkaars gelijke worden.
Je blijft de ouders, en zij de kinderen. Maar niet meer als klein kind, waar je als ouders mee bezig bent om ze op te voeden.
Dus kun je ook als vrienden met elkaar omgaan.
En daardoor elkaars beste "vrienden" zijn.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 18 okt 2004 19:01

Ik hoef dus helemaal niet te weten wat mijn kinderen precies in bed doen met hun partners, dat gaat mij niets aan.
Ik denk dat ouders helemaal niet hoeven te weten wat hun kids precies wel en niet in bed doen, details zijn prive, en daar heeft niemand wat mee te maken, en zeker je ouders niet.
Ik snap niet waarom Markie, die 32 is, tegen zijn ouders moet gaan vertellen wat hij en zijn vriendin allemaal wel en niet in bed doen :-& ::(( :-k :redface: :puh: :8>

joepie

Berichtdoor joepie » 18 okt 2004 21:12

Mariamagdalena schreef:Ik hoef dus helemaal niet te weten wat mijn kinderen precies in bed doen met hun partners, dat gaat mij niets aan.
Ik denk dat ouders helemaal niet hoeven te weten wat hun kids precies wel en niet in bed doen, details zijn prive, en daar heeft niemand wat mee te maken, en zeker je ouders niet.
Ik snap niet waarom Markie, die 32 is, tegen zijn ouders moet gaan vertellen wat hij en zijn vriendin allemaal wel en niet in bed doen :-& ::(( :-k :redface: :puh: :8>

Ik ook niet! :D
Want niemand heeft dat hier beweerd.
Alleen hijzelf misschien in zijn reactie ervan uitgaande dat ik dat zou bedoelen.

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 08 nov 2004 22:11

tjah...
Laatst gewijzigd door jvwingerden56 op 09 nov 2004 06:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 09 nov 2004 04:50

Ja. Zullen we het weer fijn ( :P ) over bevrediging gaan hebben, in plaats van over wat je ouders voor rol in dezen spelen? Of, om het meer algemeen te houden: ligt er een fysieke grens, zo ja, welke? En ja, je kan volgens mij een fysieke stap terug doen in je relatie, zeg ik eveneens uit ervaring.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 09 nov 2004 10:48

Gershwin schreef:En ja, je kan volgens mij een fysieke stap terug doen in je relatie, zeg ik eveneens uit ervaring.

Acire zegt ook dat dat kan, maar ze zegt daar eveneens uit ervaring bij dat dat niet gemakkelijk is.

joepie

Berichtdoor joepie » 09 nov 2004 11:35

Acire schreef:
Gershwin schreef:En ja, je kan volgens mij een fysieke stap terug doen in je relatie, zeg ik eveneens uit ervaring.

Acire zegt ook dat dat kan, maar ze zegt daar eveneens uit ervaring bij dat dat niet gemakkelijk is.

Ach, je moet maar zo denken, als het makkelijk gaat dan heb je niet zo een groot overwinnings gevoels als dat het moeilijk gaat.
Als het je komt aanwaaien hoef je er ook geen moeite voor te doen.
Maar zodra je er moeite voor hebt gedaan en het is gelukt, dan krijg je toch een soort van: YES! :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 nov 2004 11:48

joepie schreef:
Acire schreef:

Ach, je moet maar zo denken, als het makkelijk gaat dan heb je niet zo een groot overwinnings gevoels als dat het moeilijk gaat.
Maar zodra je er moeite voor hebt gedaan en het is gelukt, dan krijg je toch een soort van: YES! :D

Mwah, dat heb ik niet. Eerder van: sjit zeg dat we dit nou niet mogen doen en nog twee jaar moeten wachten.

joepie

Berichtdoor joepie » 09 nov 2004 12:00

Lalage schreef:
joepie schreef:
Acire schreef:

Mwah, dat heb ik niet. Eerder van: sjit zeg dat we dit nou niet mogen doen en nog twee jaar moeten wachten.

Ik had het ook over na die twee jaar ;-)

Terug naar “Archief”