De Nieuwe Bijbel Vertaling is een feit.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

De Nieuwe Bijbel Vertaling is een feit.

Berichtdoor André » 08 nov 2004 01:00

Misschien kunnen we hier verder praten over hoe dankbaar we mogen zijn voor een vernieuwde vertaling.
En onderzoeken of er ook een mogelijkheid is om de positieve dingen naar boven te krijgen.
Of misschien zijn we als bijbel lezers wel in staat om elkaar beter te leren begrijpen?
Of.............

PeterD

Berichtdoor PeterD » 08 nov 2004 14:54

Blijkbaar zijn er weinig die er dankbaar voor zijn, het loopt niet storm hier :mrgreen:

Of is er niets om dankbaar voor te zijn?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 nov 2004 14:55

Ik ben heel blij met de Nieuwe Bijbelvertaling. Eindelijk een vertaling die door het grootste deel van de Christenen in Nederland en Vlaanderen gebruikt gaat worden, al sputtteren wat bisschoppen der RKK nog lichtelijk tegen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 08 nov 2004 14:57

Ik ben er zeer dankbaar voor, ik probeer de bijbel in de NBV-vertaling dan ook helemaal te lezen.

Gisteren in de kerk merkte ik dat de NBV beter te begrijpen is dan de SV, die van de kansel werd voorgelezen. Dit is echter geen enkele diskwalificatie van de SV. De NBV sluit beter aan bij mijn vocubalaire.

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 08 nov 2004 16:17

Sommige boeken zijn in de NBV veel beter begrijpbaar geworden. Vooral Job is t.o.v. de statenvertaling/NBG veel beter leesbaar.
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

sela

Berichtdoor sela » 08 nov 2004 16:23

sela is ook blij met de nieuwe bijbelvertaling; 'ook al is het nog niet vervuld, wacht maar, het komt zeker, het zal niet uitblijven' staat er een stuk begrijpelijker.

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 08 nov 2004 16:28

Ik ben er ook blij mee, net als met de komst van de Naardense Bijbel en der herziening van de Statenvertaling. Vertalingen kunnen verschillende doelen dienen. Zolang mensen de grondtalen niet beheersen is het zinvol teksten vanuit zo veel mogelijk invalshoeken te benaderen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 08 nov 2004 16:33

ik ben ook blij!

Ik hoop dat deze nieuwe vertaling mensen weer dichter bij elkaar kan brengen!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joepie

Berichtdoor joepie » 08 nov 2004 17:27

En wij zijn dus ook erg blij er mee. We hebben twee kinderen die dus super dislectisch zijn en nu tenminste ook hardop kunnen lezen zonder te stotteren :-)

André

Berichtdoor André » 09 nov 2004 00:41

Ik ben ook dankbaar omdat ik in een vrij land woon, waar je maarzo in het openbaar een Nieuwe Bijbel Vertaling mag gaan gebruiken, staan wij daar eigelijk wel genoeg bij stil , dat er ook landen zijn waar je amper het idee kunt opvatten om een bijbel uit te brengen, laat staan het ook doen?

Riska

Berichtdoor Riska » 09 nov 2004 10:09

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik ervan geniet. Heldere en verfrissende taal, waardoor verhalen en de Boodschap je ineens weer opnieuw aanspreken...

Riska

Phiebie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Phiebie » 10 nov 2004 11:55

In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. Het was in het begin bij God. Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. Wat bestaat, had leven in het Woord’. In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen.

Amen
And the one who died upon the cross, well He is the one for me,
And He said, “Come with me and you will see the light that shines for eternity, be strong and learn to say the words “I love you;”

menachem
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor menachem » 10 nov 2004 15:28

PeterD schreef:Blijkbaar zijn er weinig die er dankbaar voor zijn, het loopt niet storm hier :mrgreen:
Of is er niets om dankbaar voor te zijn?

wel ik vind het een zeer leesbare vertaling en ben er best wel blij mee :wink:

leest lekker vlot.

nu maar bidden dat veel mensen nu beter de boodschap vatten.
Dan zullen de Israëlieten weer verlangen naar J*H*W*H, hun God, en hun koning David (de Masjieach);

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 10 nov 2004 15:52

Super

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 nov 2004 23:36

ik ben blij dat jullie allemaal zo blij zijn.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Terug naar “Archief”